Wartość rynku dzwonków do telefonów komórkowych

Newsy
Żródło: Gazeta Wyborcza
Opinie: 31

Miliardy dolarów zarabiają sieci komórkowe na zgrywaniu przez abonentów dzwonków opartych na przebojach muzycznych. W Japonii co miesiąc abonenci telefonii komórkowej ściągają 80 mln melodyjek-dzwonków, w Europie 60 mln - szacują przedstawiciele amerykańskiego przemysłu pracującego nad upowszechnieniem tego rodzaju usług. 

Stany Zjednoczone są w tyle za Europejczykami i Azjatami. Jednak uczą się szybko: zajmująca się sprzedażą melodyjek amerykańska firma Moviso odnotowała w styczniu 2002 roku 79 tys. zgranych przez komórkowców dzwonków. Przed świętami liczba sprzedanych dźwięków przekroczyła 1,5 mln. Moviso jest częścią światowego potentata Vivendi Universal.

Sieci komórkowe są bardzo zainteresowane ekspansją biznesu melodyjkowego. Oprócz zysków, które już im on zapewnia, pozwala on na oszacowanie potencjalnych wpływów z innych płatnych treści rozrywkowych, które mają się pojawić w telefonach nowej generacji. 

Tymczasem nikt dokładnie nie wie, jak duży jest już cały rynek rozrywki komórkowej. Dane są wyrywkowe i opierają się głównie na szacunkach. Np. Jay A. Samit odpowiedzialny w koncernie muzycznym EMI za nowe media powiedział dziennikowi "Washington Post", że wpływy z wykorzystania hitów gwiazd ze stajni EMI w telefonach komórkowych koncern szacuje na poziomie ok. 10 proc. własnych przychodów. Oznaczałoby to, że tylko ta jedna firma zarabia na tym ponad 3 mld dolarów. A jest to tylko część całego rynku. Oprócz właścicieli praw do przerobionych na dźwięki piosenek swoją część zysku z jednego zgrania mają jeszcze sieć komórkowa oraz dystrybutor dzwonków, a ci nie chcą się na razie dzielić informacjami, ile na całym procederze zarabiają.

Jak informują analitycy boom na ściągania dzwonków szybko wyhamował, bo rynek w Azji i Europie już się nasycił. Obecnie sieci komórkowe na całym świecie wprowadzają do swojej oferty przesyłanie gier. Firma Analysys zajmująca się prognozowaniem rozwoju rynku telekomunikacyjnego przewiduje, że już w 2005 roku rynek gier dla telefonów komórkowych będzie wart 3 mld euro, a w samej Europie - według danych konkurencyjnej firmy badawczej Forrester Research - aż 45% abonentów zamierza grać w gry komórkowe. W tym roku przy tylko testowym wprowadzeniu tego rodzaju usług sieci komórkowe i ich kontrahenci zarobią na grach 255 mld euro.

Opinie:

Opinie archiwalne (31):

Komentuj

Komentarze / 31

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    Kan pisze: 2002-12-30 13:21
    Nawiązując do newsów o serwisach Idei mamy teraz dowód dlaczego Idea tak bardzo zabiega o ten rynek;)
    0
  • Users Avatars Mini
    Kan pisze: 2002-12-30 13:30
    Obecnie sieci komórkowe na całym świecie wprowadzają do swojej oferty przesyłanie gier.Czy to nie paradoks,że można w ten sposób powiedzieć iż Idea,to lider w Polsce w tegorodzaju rozwiązaniach i wcale nie odbiega od reszty świata;)))
    0
  • Users Avatars Mini
    marek pisze: 2002-12-30 13:31
    Wlasnie o tym samym sobie pomyslalem:) wileu narzeka ze Idea wprowazda mase serwisow smsowych a tak naprawde to ta siec wie co robi bo napewno sie znajdzie wileu chetnych ktorrzy z tego skorzystaja.. niekoniecznie musza to byc czytelnicy GOLa :)
    0
  • Users Avatars Mini
    Kan pisze: 2002-12-30 13:46
    A tak nawiasem można zarabiać na wszystkim,nawet na tragedi ludzkiej,czy wojnie.tragiczny to paradoks ludzkości.Dobitnym tego przykladem jest news na telixie zat.Zwiększone zainteresowanie satelitarną transmisją danych a odnoszący się do przygotowań stacji telewizyjnych do wojny w Iraku i korzyści jakie te stacje bedą z tego miały.Tak myślę,że chyba nie bardzo mi się śpieszy do tego 2003r. jeżeli takie wiadomości mają być jednym z dochodów stacji telewizyjnych.Według mnie komersja idzie w złym kierunku,ale takie mam odczucie po tym artykule.
    0
  • Users Avatars Mini
    gj pisze: 2002-12-30 14:18
    I będzie jeszcze bardziej zyskowny, po tym jak producenci telefonów zaprzestana umieszczać kompozytora melodii w tel. i szerzej wprowadzą melodie polifoniczne.
    0
  • Users Avatars Mini
    BOSSNOKIA pisze: 2002-12-30 14:42
    Racja,nawet nie zdajemy sobie sprawy z tego,jaka wage przywiazujemy do rozrywki komorkowej...a jest ona szeroka!
    0
  • Users Avatars Mini
    bodopl pisze: 2002-12-30 15:08
    a ja czekam kiedy u nas ZAIKS zacznie scigać uzytkowników dzwonków za łamanie praw autorskich
    0
  • Users Avatars Mini
    GAGA pisze: 2002-12-30 15:10
    To było do przewidzenia, że tak się stanie. Gry w JAVA są przyszłością, która nadejdzie wraz z rozpowszechnieniem sie telefonów z kolorowymi wyświetlaczami obsługiującymi JAVĘ. Myślę, że najbardziej popularne bedą znowu Nokie. Zobaczymy, może będzie to uniwersalne. Kto wie.
    0
  • Users Avatars Mini
    bodopl pisze: 2002-12-30 15:35
    jak BT się przyjmnie na szerszą skalę w low endach to i gry komórkowe stana się ciekawsze i bardziej pasjonujące (jak znalazł na nudne wykłady, lekcje, prelekce etc)
    0
  • Users Avatars Mini
    mt_PRINCE pisze: 2002-12-30 16:16
    Nie ukrywam, że skorzystałem z tej usługi i jestem zadowolony, ale jestem rowniez zaskoczony z rozmiaru zysków i zainteresowania.
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2002-12-30 17:25
    GameBoy-a dorosły człowiek przecież nosił nie będzie... Telefon mają już dzieci... Rachunek jest prosty. Nie ma co się uzewnętrznać nad newsami tego typu - topo prostu biznes. I to nie w interesie użytkownika, klienta. Klienci są po to, żeby płacić - już nawet nie mówię tutaj o telefonach. Mówię o telewizji kablowej, notariuszach (już chyba wszystko wymaga potwierdzenia notarialnego), adwokatach, lekarzach.........
    0
  • Users Avatars Mini
    shafa pisze: 2002-12-30 18:14
    :) czyste jaja :)
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2002-12-30 20:09
    Fawu... o tym mówię :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2002-12-30 20:13
    Telefon komórkowy to dzisiaj jak zegarek (prawie jak "bondowski") - ma go każdy, więc usługodawcy, nie tylko operatorzy, ale i dostawcy informacji i innych usług, w tym kierunku ostro idą. Jest jak widać sporo kasy do wzięcia. Fawu, szybkiego powrotu do zdrowia życzę - jeszcze sobie w tych kolejkach zwichnisz kciuk i co będzie?
    0
  • Users Avatars Mini
    Kan pisze: 2002-12-30 21:06
    Fawu***to ciekawe,ale mnie jakoś te gierki nie wciągają,nie powiem gry w telefonach mam,ale prawie nie wiem jak je obsługiwać.Moja córka ta młodsza namiętnie w to gra,ale to nastolatka,a już by jeszcze placić,to niestety,ale jak obyczj na Śląsku wolę wydać 2zł na kufelek dobrego piwa niż ściągnąć choćby jedno logo lub muzyczkę.Niestety,ale na mnie opy nie zarobią oferując płatne serwisy,ale nie potępiam tych którzy to robią namiętnie.A że tak jest świadczą pytania na grupach dyskusyjnych o takie serwisy.Pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    Tytan pisze: 2002-12-30 22:47
    Kto by pomyslal, ze na tak prostym komorkowym dzwonku mozna zrobic niemale pieniadze. Niestety(?), w XXI wieku ludzie robia pieniadze doslownie na wszystkim, wiec czemu nie dzwonki. Na marginesie - na mnie nie zarabia...mam kabelek:)
    0
  • Users Avatars Mini
    Sylver pisze: 2002-12-31 03:34
    Tytan i tu mash rację!! Lepiej zainwestować w kabel niż płacić takie "duże" pieniądze za ściągnięcie dzwonka!! No bo trzeba przyznać ze usługa ta nie należy do najtańszych!! Ale widać ze ludzie nie mają na co wydawać kasy!! Lepiej zadzwoniliby do mamy!! :)))) Pozdrowionka!!
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-12-31 09:13
    To jest naprawde duza kasa, za raczej maly koszt! juz dawno zostalo to zauwazone dlatego skonczylo sie wysylanie dwonkow i logosow za free i zaczelo sie placenie od zeta nawet do pieciu! szkoda, ale wszystko co dobre kiedys sie skonczy!
    0
  • Users Avatars Mini
    mt_PRINCE pisze: 2002-12-31 10:16
    QBA : masz rację, dawniej w necie miałeś full stron z dzwonkami, logo a od pewnego czasu albo był limit, albo każą płacić za każdy dźwięk, który niestety często tylko w minimalnym stopniu przypomina to co chcieliśmy miec
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-12-31 10:26
    To jest wlasnie najgorsze, za czasami nie ma mozliwosci odsluchac dzonka, a jkaju zaplacimy za niego 3 zlote, to nadaje sie on tylko do wykasowania!
    0
  • Users Avatars Mini
    TMC pisze: 2002-12-31 12:07
    Jak dle mnie to nawet 2zł. za często badziewną melodyjkę to za dużo.A są serwisy gdzie trzeba zapłacić nawet 4zł.To jest coś w stylu wyślij sms o treści TAK na numer np.7980 za którego zapłacimy 9zł .netto.Poprostu za drogo!!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    peh pisze: 2002-12-31 13:26
    ZAIKS też z tego nieźle żyje...Operatorzy płacą im regularnie tantiemy...Łańcuszek pokarmowy jest naprawdę długi :-((
    0
  • Users Avatars Mini
    Sylver pisze: 2003-01-01 16:11
    peh masz rację!! My możemy poprostu tylko nie ściagać tego na swoje foniki!! Trzeba zainwestować w kabelek i gotowe!! Mamy wszystko czego chcemy!! :)))))
    0
  • Users Avatars Mini
    Tytan pisze: 2003-01-01 23:26
    Nie mamy tylko praw autorskich!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2003-01-02 09:14
    TMC tylko ze wysylajac smsa na 79xx z reguly jestes kuszony jakas tam wygrana lub mozliwoscia uczestnictwa w jakiejs zabawie, wiec to wielka roznica!
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-01-02 12:51
    Ale dyskusja... No jeśli już... Ja płacę 3 punkty w Club Nokia (daje to około 3 złote - zależy gdzie się karty kupuje, albo 0 złotych kiedy dostanie się 5-punktowe reklamówki od jakiegoś przedstawiciela Nokii, z czego skorzystałem mając okazję latem zeszłego 2002 r. - dostałem ze 20 takich "zdrapek") i ściągam za każdym razem po zmianie telefonu (co dzieje się najczęściej raz na rok), czy oprogramowania (też nie często - szybciej zmienia się telefon) 3-5 ulubionych dzwonków i już, a są naprawdę dobrej jakości... Jeśli komuś szkoda kasy niech nie ściąga, a jeśli już kupuje kabel tylko dla dzwonków i logosów to musi to być maniak gadżeciarz. BTW. Wykorzystuję adapter IrDA do różnych celów, więc i do telefonu... Ale uwierzcie - czasem żona na dyskietce przynosi loga od koleżanek i tylko jej wtedy zmieniam w 8210. Normalnie telefon podłączam tylko do backupu danych i jako modem...
    0
  • Users Avatars Mini
    Tytan pisze: 2003-01-02 23:08
    Szkoda ze nie ma clubu siemensa opartego na zasadach podobnych do clubu nokii. To trzeba szczerze przyznac nokii - ten klub to dobra idea (bez skojarzen)
    0
  • Users Avatars Mini
    Tytan pisze: 2003-01-04 02:33
    Wujek***: i taka postawa mi sie podoba.
    0
  • Users Avatars Mini
    Sylver pisze: 2003-01-04 15:37
    Wujek M : masz całkowitą rację!!
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-01-04 22:33
    Wujek, Tytan, Sylver... I g... sobie "wgrywacie" do telefonów?????
    0
  • Users Avatars Mini
    mirpyp pisze: 2003-02-04 11:51
    Te wszystkie dzwonki, loga itp. sa dobre dla napalonych uzytkownikow przede wszystkim Nokii. Sa polskie strony z logami i dzwonkami po 9 zl. To juz sa szczyty!!!
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: