Od grudnia ubiegłego roku pasażerowie mogą korzystać z Wi-Fi w kolejnych pociągach Pendolino.
W ciągu ostatnich dwóch miesięcy użytkownicy pobierali średnio 72 GB danych dziennie. Każdy pasażer w trakcie podróży korzysta z Wi-Fi średnio przez blisko godzinę.
W styczniu i lutym z bezpłatnego, bezprzewodowego dostępu do internetu w pociągach Express InterCity Premium (EIP) skorzystało ponad 17,5 tys. pasażerów, a w samym lutym było to około 540 osób dziennie.
Pierwszy pojazd Pendolino wyposażony w Wi-Fi został oddany w grudniu 2018 roku. Dostęp do bezprzewodowego internetu jest obecnie zapewniony w czterech pociągach ED250 (o numerach bocznych 007, 011, 017, 018). Jeden z tych składów w zeszłym tygodniu wyjechał na tory. Pojazdy są oznaczone wewnątrz piktogramami informującymi o dostępności bezprzewodowego internetu. Dodatkowo drużyny konduktorskie wygłaszają komunikaty o dostępności takiej usługi na pokładzie pociągu.
Sieć Wi-Fi dostępna jest aktualnie w blisko 270 składach i wagonach PKP Intercity. Posiadają ją 225 wagony PKP Intercity oraz 44 elektryczne zespoły trakcyjne, czyli 20 składów PesaDART, 20 składów FLIRT3 oraz cztery pociągi Pendolino. Zgodnie z planami, do roku 2023 bezprzewodowy internet będzie stanowił standardowe wyposażenie niemal 80% składów PKP Intercity. Docelowo wszystkie pociągi przewoźnika będą posiadały tę usługę.
Pasażerowie chętnie korzystają z Wi-Fi w Pendolino. W styczniu i lutym z bezpłatnego internetu korzystało około 540 osób dziennie!
— PKP Intercity (@PKPIntercityPDP) March 15, 2019
Więcej danych na stronie: https://t.co/zl88a2tySR pic.twitter.com/z8yzpvJHx1