WOPR protestuje przeciwko reklamie Tak Taka

Newsy
Opinie: 53

Zarząd WOPR przekazał Erze list protestacyjny przeciwko wykorzystywaniu wizerunku ratownika wodnego w reklamie Tak Taka.

Warszawa, 14 lutego 2006 r.

OŚWIADCZENIE ZARZĄDU GŁÓWNEGO WODNEGO OCHOTNICZEGO POGOTOWIA RATUNKOWEGO

W dniu 14 lutego br. Zarząd Główny Wodnego Ochotniczego Pogotowia Ratunkowego przekazał na ręce Zarządu Polskiej Telefonii Cyfrowej Sp. z o.o. list protestacyjny przeciwko wykorzystywaniu wizerunku ratownika wodnego w reklamie operatora sieci Era.

W odpowiedzi na oburzenie, jakie wśród członków WOPR wywołało nieuprawnione posługiwanie się tym wizerunkiem dla promowania oferty TakTak, Prezes WOPR zwrócił się do operatora o wstrzymania emisji wspomnianej reklamy w telewizji i prasie. WOPR, stowarzyszenie zrzeszające ponad 65 tysięcy polskich ratowników wodnych, od wielu lat korzysta w swej działalności z cennego wsparcia wypróbowanych sponsorów – firm FinLife, Nivea i Plus GSM. Współpraca z nimi zapewnia ratownikom WOPR właściwy poziom wyposażenia w specjalistyczny sprzęt służący do ratowania życia
i zdrowia osób, które uległy wypadkowi na wodach, prowadzenie kursów na stopnie i doskonalenie umiejętności ratowników WOPR oraz specjalistycznych szkoleń z zakresu ratownictwa wodnego, jak również realizację innych projektów związanych z poprawą infrastruktury i podnoszeniem skuteczności całego stowarzyszenia. Wsparcie finansowe partnerów i sponsorów stanowi około 25 % budżetu WOPR. Wysoki stopień zaangażowania finansowego i technologicznego sponsorów na rzecz wodnych służb ratowniczych oraz ograniczenie się przez nich do wykorzystywania wizerunku ratownika wodnego wyłącznie w kampaniach i celach prospołecznych (np. do promowania zasad bezpieczeństwa i numeru ratunkowego nad wodą 601 100 100) czyni całkowicie nieuprawnionym próby posługiwania się ww. wizerunkiem w celach marketingoworeklamowych przez każdą inną firmę, w tym także przez Polską Telefonię Cyfrową Sp. z o.o. Ukazany we wspomnianej reklamie wizerunek ratownika wodnego pozostaje w niezgodzie z misją WOPR – działania na rzecz zmniejszania liczby osób tonących w polskich wodach, wykonywaną przez ratowników ciężką i odpowiedzialną pracą
w celu zapewnienia bezpieczeństwa osobom pływającym, kąpiącym się i uprawiającym sporty wodne.

ZARZĄD GŁÓWNY WODNEGO OCHOTNICZEGO POGOTOWIA RATUNKOWEGO

Opinie:

Opinie archiwalne (53):

Komentuj

Komentarze / 53

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    aa pisze: 2006-02-14 23:16
    Czyżby chcieli, żeby PTC im trochę posmarowało.... ? Normalnie jak ekolodzy. Albo PTC sam ich napuścił, żeby podniósł się krzyk w mediach - zawsze to darmowa rekalma - tak jak z nauczycielami w Plusie :)
    0
  • Users Avatars Mini
    kulboj pisze: 2006-02-14 23:33
    Jezu ! - ale sztuczny problem,za grosz poczucia humoru. Jeszcze niech swój protest napiszą polscy profesorowie za wykorzystanie ich wizerunku w reklamach popa"grosz do grosza",a do tego wszystkiego niech dołączą ekolodzy w proteście przeciwko maltretowaniu nieszczęsnej kokoszy :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    lokop12 pisze: 2006-02-14 23:41
    Niech Era odpowie, ze to sa amerykanscy ratownicy z Baywatch "Sloneczny patrol" i sprawa zalatwiona...
    0
  • Users Avatars Mini
    franzol pisze: 2006-02-14 23:43
    My naprawde zyjemy w sredniowieczu! I zaczynam wierzyc w to, ze "jestesmy jedynym krajem majacym kopie zapasowa prezydenta oraz rzad sterowany radiem"...
    0
  • Users Avatars Mini
    mattulko pisze: 2006-02-14 23:44
    Strasznie się wszyscy obrażalscy zrobili. Robią im super PR a Ci jeszcze nosem kręcą. Chyba ich Minus napuścił.
    0
  • Users Avatars Mini
    gość pisze: 2006-02-14 23:57
    Przecież wiadomo o co ten cały zamęt jest. Wszystko rozchodzi się o te panienki występujące w tej reklamie. Ratowników WOPR zżera zazdrość, że na nich nigdy takie nie spoglądają i się obużyli o to. PTC kreuje nieprawdziwy wizerunek ratownika WOPR poprzez takie coś.
    0
  • Users Avatars Mini
    komunista pisze: 2006-02-15 00:05
    slusznie sie obrazili przeciez maja + i tam qultowy prefix 601
    0
  • Users Avatars Mini
    Kicekko pisze: 2006-02-15 00:09
    Nie wiem ogole o co wam chodzi... Maja umowe sponsorska z plusem, to sie czepiaja, ze konkurencja (plusa) korzysta z ich wizerunku. Normalne prawa biznesu, ot co.
    0
  • Users Avatars Mini
    magmike pisze: 2006-02-15 00:16
    Plus nie chce by WOPR kojarzył sie z Erą, po prostu.
    0
  • Users Avatars Mini
    remik pisze: 2006-02-15 00:34
    *Kicekko: A ratownicy Wopr mają opatentowany swój wizerunek? A skąd wiadomo, że korzystają z wizerunku WOPRowców? Może to jednak Słoneczny Patrol jest? Moim zdaniem komuś się troszkę nudzi żeby takimi pierdołami się obruszać. Panowie WOPRowcy - nie wstyd wam trochę?
    0
  • Users Avatars Mini
    limetka pisze: 2006-02-15 00:46
    Mój Boże - to chłopaki z WOPR lekko sie kompromitują. Po pierwsze to tylko reklama i to satnowczo nawiązująca raczej do hollywoodzkich wzroów Baywatcha a nie do naszych ratowników, a po drugie - to jakaś paranoja - nauczycielki wściekają sie na Simplusa, homoseksualiści na TakTaka, niedługo nie będzie już można żadnej grupy zawodowej pokaząć w reklamie bo zawsze będą prostety...
    0
  • Users Avatars Mini
    limetka pisze: 2006-02-15 00:47
    naprawdę żałosne to jest :))))))
    0
  • Users Avatars Mini
    22222 pisze: 2006-02-15 00:50
    Dno! K.ij w ok.o WOPRowi!
    0
  • Users Avatars Mini
    zaurus pisze: 2006-02-15 00:52
    limetka: popieram jak najbardziej. Czasem wydaje mi się,że przed pracą do świątyni po błogosławieństwo dobrej pracy i dopiero do roboty. Gdzie my żyjemy. Może PUP ( ten od bezrobotnych) wreszcie coś by dla nich zrobił.
    0
  • Users Avatars Mini
    Buuuzia pisze: 2006-02-15 00:53
    Zgadzam się z Kicekko i magmike - WOPR ma umowę z Plusem więc do czegoś to ich zobowiązuje. Niech się nie kojarzy z konkurencją. Musieli się oburzyć bo inaczej nie wypada :)
    0
  • Users Avatars Mini
    Buuuzia pisze: 2006-02-15 00:57
    Byle tylko afery za wielkiej z tego nie zrobili, bo to na pewno byłaby przesada. Ale taki jeden list musielli nasmarować, przecież Plus by się obraził jeszcze i co wtedy.... ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    magmike pisze: 2006-02-15 01:04
    Buuuzia: uważam nawet, że to Plus napisał ten list w imieniu WOPRowców ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    kosmit pisze: 2006-02-15 01:45
    *22222 : oj żebyś nie musiał korzystać z ich umiejętności. Tak jak byś powiedził to samo do Pogotowia lub Strażaków. Ci ludzie ratują życie na wodzie!!! Dureń z Ciebie, zastanów sie co piszesz.
    0
  • Users Avatars Mini
    zapinator pisze: 2006-02-15 01:55
    no to tych od neoangin (nie pamietam dokladnie jak sie nazywaly te tabletki na gardlo) oskarza o wykorzystywanie zawodu policjanta i strazaka, to jakis absurd! przeciez nikt nie ma praw do wykorzystania wizerunku chlopaka w czerwonych majtach z gruszka w rece!
    0
  • Users Avatars Mini
    Bobo pisze: 2006-02-15 08:20
    magmike - zgadzam się z Tobą.
    0
  • Users Avatars Mini
    Eryk pisze: 2006-02-15 10:04
    niedługo w reklamie nie będzie można wykorzystać wizerunku pól i łąk... bo trzeba będzie "przysponsorować" od Ligii Ochrony Przyrody po Samoobronę :P
    0
  • Users Avatars Mini
    Krzys1 pisze: 2006-02-15 10:11
    Za chwilę będzie protestować stowarzyszenie gospodyń domowych w związku z nieuprawnionym wykorzystywaniem ich wizerunku w reklamach płynów do zmywania, prania i wybielaczy. Jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o kasę. Sponsor poczuł się dotknięty. Stowarzyszenie naszych cór Koryntu też powinno wystosować protest. Ta reklama również godzi w ich interesy - tyle golizny za darmo!
    0
  • Users Avatars Mini
    arnie pisze: 2006-02-15 10:27
    A u nas na wsi Nadarzyn ksiądz proboszcz zabronił urządzania dyskotek we wszystkie piątki...... :)
    0
  • Users Avatars Mini
    oloratuj pisze: 2006-02-15 10:32
    Przecież wiadomo o co chodzi, PLUS ładuje kasę w WOPR więc to pewnie im się bardziej to nie podoba. Panowie z WOPR nie martwcie się, jak PLUS się wykręci od sponsorowania to macie potencjalny nowy cel na zastrzyki finasowe ;) Na marginesie mówiąc jak już ktoś by miał tu protestować to bardziej by było uzasadnione gdyby to był producent serialu "Słoneczny Patrol"...
    0
  • Users Avatars Mini
    oloratuj pisze: 2006-02-15 10:33
    arnie... to zróbcie w tej waszej wsi sobie restaurację rybną, która będzie czynna tylko w piątki ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    Alexander25 pisze: 2006-02-15 11:24
    ja też protestuje przeciwko pokazywaniu mego stanowsika pracy w telewizyjnych reklamach.... a co... jak inni mogą, to ja też ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    oloratuj pisze: 2006-02-15 11:28
    Właśnie, a reklamę SIMPLUSA powinny oprotestować wszystkie panie z atrakcyjnie wielkim biustem za zbytnie uprzedmiotowienie ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    bartoldoo pisze: 2006-02-15 11:37
    sztuczny problem. szkoda komentować
    0
  • Users Avatars Mini
    yogi pisze: 2006-02-15 12:16
    Co za kraj `szajt`.Co reklama to protesty.Plus sobie kupił,czy wymyślił cały wopr?Gdzie tam jest w reklamie 2t coś o wopr?To mogli byc rosyjscy ratownicy :-) A samo oświadczenie pisał jakiś prostak idiota.Może jeszcze ratownicy w tym sezonie najpierw będą się pytać w jakiej sieci masz telefon,jak nie w + to wyciągać z wody nie będą.We łbach się poprzewracało.
    0
  • Users Avatars Mini
    lukasm pisze: 2006-02-15 12:18
    *franzol: świetny tekst:)
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2006-02-15 12:47
    yogi - nie wiem czy się poprzewracało... Faktem jest, że sponsor jednak ma pewne prawa. Nie pamiętasz co było kiedy Idea zaczęła sponsorować ligę piłki kopanej? Co mówili (czego żądali nawet) od klubów? Przypomnij sobie.
    0
  • Users Avatars Mini
    bohowoj pisze: 2006-02-15 13:02
    Sponsor swoje prawa ma... Ale jeśli zmusza czy też naciska na taką organizację jak wopr, by wykonywała takie ruchy to jest to cinejamniej niesmacne. Mam nadzieje, ze tak ni było a to tylko nadgorliwosć zarządu.
    0
  • Users Avatars Mini
    antago pisze: 2006-02-15 13:09
    Nawt jesli WOPR ma podpisana umowe sponsorska z Plusem, to we wspomnianej reklamie ukazano ratownikow wodnych, a nie konkretnie tych z WOPR-u... Teraz, jako czlowiek, zastanawiam sie, czy mam prawo zaprotestowac przeciwko pokazywaniu w reklamach postaci ludzkich... Hmm..
    0
  • Users Avatars Mini
    Kiloff pisze: 2006-02-15 13:19
    Ja myśle, że to byłoby bardzo źle gdyby okazało sie, że to z podpuszczenia plusa ta nagonka. Że on zasugerował, a moze anwet zmusił zarząd do wystosowania tego listu. To by strasznie źle świadczyło o firmie. Już wolalbym, żeby to zwykla głupota ludzi z zarządu..
    0
  • Users Avatars Mini
    toy pisze: 2006-02-15 13:22
    GOLowcy to dno! Nic nie kumaja...
    0
  • Users Avatars Mini
    yogi pisze: 2006-02-15 13:58
    **wlo jest coś takiego jak rozsądek(zdrowy) na tej reklamie nikt nie biega w koszulkach,albo gaciach z logiem WOPR`u.Mogli to być ratownicy basenowi na wakacjach,mnie to mało obchodzi i takiego związku jak zarząd wopr`u nie widzę.Może P4 zrobi reklamę z nauczycielami gejami co w wakacje dorabiają jako ratownicy,a w przerwach grają w bajce o czerwonym kapturku ;-) Polacy nie mają dydtansu do niczego i to jest przykre.
    0
  • Users Avatars Mini
    yogi pisze: 2006-02-15 14:00
    Oby tylko pan Pasek tego nie komentował :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    vulcano pisze: 2006-02-15 14:40
    Czy to muszą być ratownicy... Bojki takie jakie mają w reklamie można kupić za okolo 100 zeta. A może to byli przyjaciele dziewczynek z reklamy ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    HawkEye pisze: 2006-02-15 15:00
    Niech WOPR zauwarzy, ze to morze w reklamie nie wygladalo na nasze syfiaste polskie baltyckie ;) A jesli to nie jest polskie, tzn. ze to mogla byc grupa starszych panow na antarktydzie :P Chory ten kraj... Nauczycielom sie nie dziwie, bo tam pokazywano ich troche nieuczciwie, ale wtej reklamie TT nic niestosownego nie zauwazylem :/ Jedyne co mi do glowy przychodzi, to ze Era szykuje sie do przenosnosci prepaidow i chce pokazac, ze ona (ta fajna laska) przyciaga takich przystojniakow, co byli/sa zwiazani z Plusem ;) Tyle ze reklama porownawcza w PL jest juz dozwolona i WOPR powinien sie wogole cieszyc, ze o nich sie przypomina i lansuje :P
    0
  • Users Avatars Mini
    Ozesh pisze: 2006-02-15 15:01
    Dobrze a era ma w swojej reklamie biznesmenow czyli + i orange juz nie moga?!. Proponuje by era zrobila reklame z \"ludzmi\" tak zeby + juz nie mogl i po sprawie.
    0
  • Users Avatars Mini
    marcinsky pisze: 2006-02-15 15:34
    kiedy nauczyciele prostestowali to wszyscy im przyklasneli i msuiano sciagnac tą reklame chociaz uwazam ze bezpodstawnie.... a teraz wszyscy jadą na WOPR ze zrobili to samo... gdzie tu konsekwencja ?
    0
  • Users Avatars Mini
    marcinsky pisze: 2006-02-15 16:01
    musiano mialo być
    0
  • Users Avatars Mini
    werte pisze: 2006-02-15 16:09
    nie wiem czy pretensje wopr są słuszne . chyba nie. ale skoro plus sponsoruje tych ratowników a era o tym wie (chyba wiedzą co robi konkurencja) to nie trzeba być geniuszem, żeby przewidzieć, że pojawią się protesy.
    0
  • Users Avatars Mini
    alix pisze: 2006-02-15 16:50
    yogi***: zgadzam sie z Toba w 100% - Polacy nie maja dystansu. Trzeba miec troszke inteligencji i poziomu, aby umiec sie z siebie smiac. Podobnie z LPR i ministrem Jurgielem, ktory sie dal naciac Faktowi: powiesic tych dziennikarzy, no! ;) Zarządy ZNP, WOPR i inne badziewia naszpikowane tłustymi "działaczami" pod krawatem i z Audi A6 za publiczne pieniadze niech sie wypchaja ;))
    0
  • Users Avatars Mini
    lukasm pisze: 2006-02-15 17:08
    No powiedzcie, ilu z was ta reklama kojarzy się w WOPRem? Kawałek lata w środku zimy, młodzi ludzie, miłe wspomnienia albo plany na przyszłe wakacje itp, itd. Jesli juz to raczej Bay watch, a nie WOPR. Bez przesady.
    0
  • Users Avatars Mini
    Wymiatacz pisze: 2006-02-15 19:46
    frajerzy szukają okazji zeby tylko łatwo zarobic i to tylko o to chodzi nawet nie skojarzyłem sobie tej REKLAMY Z NASZYM POSKIM BAŁTYKIEM smieszne jest to ze WOPR ma takie skojarzenie(MAJĄ TUPET!) przecież to jest jasne że chodzi raczej o słoneczny patrol a nie nasz wopr. swoją drogą bardzo dobra reklama.
    0
  • Users Avatars Mini
    JotWu pisze: 2006-02-20 11:17
    sytuacja podobna do reklamy plusa i "ja ci sie ponawydurniam jeden z drugim!!" tylko dodatkowa reklama..
    0
  • Users Avatars Mini
    Ratownik pisze: 2006-02-20 13:39
    Paranoja!!! Co za bzdury piszecie!!! Pokazywanie ratowników wyrywających panny na plaży to obraza dla WOPR.Ludzie którzy przychodzą do WOPR po to by zachowywać się tak jak ci z reklamy są wykluczani z dyżurów.My dbamy o ludzkie życie a nie patrzymy za cyckami.Pieniaczom i krytykantom przypominam że WOPR to są OCHOTNICY !!!Nie za kasę !!! Faktem jest to że to PLUS stworzył numery ratunkowe w górach i na wodą.I chwała mu za to .Dzięki Sponsorom takim jak PLUS nad wodą i w górach jest bezpieczniej.
    0
  • Users Avatars Mini
    Ratownik pisze: 2006-02-20 13:58
    A co do komentarzy że to nie WOPR tylko "zwykły ratownik" To takich zwykłych ratowników nie ma.Instytucją która nadaje uprawnienia ratownika nad wodą jest właśnie WOPR.W górach jest to GOPR lub TOPR.To co nas wyróżnia spośród innych osób na plaży , nad wodą czy na basenie to właśnie ten kolor ubrania !!! Czerwony lub pomarańczowy - taki jak ten pokazany w reklamie.Czy ktokolwiek z Was krytykanci chodzi na basen lub na plażę w pomarańczowych spodenkach??? Więc jeśli ktoś pokazuje nas ratowników
    0
  • Users Avatars Mini
    Ratownik pisze: 2006-02-20 14:12
    w komercyjnej reklamie w sposób dla nas przykry to nie dziwne że reakcja jest taka a nie inna.Co do kwestii "smarowania" i tzw."kasy" Wolelibyście by w sytuacji kiedy toniecie Wy lub Wasza rodzina ratownik płynął do Was wiosłówką z 20 letnim silnikiem Wietieroka czy nowym RIBE-m z 150 konnym Mercurym.My ratownicy wolimy to drugie.I właśnie to nam dają sponsorzy tacy jak PLUS ,WARTA,PZU. Era nam tego nie daje .Wykorzystuje jedynie nasz dorobek do swoich celów.I to jest przykre.Osąd zostawiam Wam
    0
  • Users Avatars Mini
    swiety pisze: 2006-02-20 22:00
    RATOWNICY MAJA GLOS!!! jestesmy na portalu o GSM wiec wszytskie Wasze wypowiedzi dotycza relacji zwiazanej z telefonia kom. Cale zamieszanie nie dotyczy walki ERA vs. Plus tylko ERA vs. WOPR. List Zarzadu WOPR nie krytykuje pomyslu ERY, nie zabrania - (bo nie ma prawa {WOPR ma prawo do nazwy i logo}) uzywac osoby ratwonika jako bohatera reklamy. Lista tu zamieszczony - zwłaszcza naglowek jest moim zdaniem przeredagowany. Zarzad WOPR wnosi o poszanowanie i odpowiednie przedstawienie Ratownika cdn
    0
  • Users Avatars Mini
    swiety pisze: 2006-02-20 22:06
    WOPR w mediach. Jako ratownik WOPR jest bardzo przeciwny pokzaywaniu NAS jako podrywaczy i kochasiuw z pedalska fryzurka. 2 lata temu w CKM byl wywiad z 3ratownikami ktorzy to wychwalali nasz zawod jakie to daje mozliwosci i ile lasek bzykneli na jednym turnusie - chlopcy spadli do lamusa za ten artykul a kraju bylo wielkie oburzenie wsrodowisku ratowniczym. Naprwde osobe ratownika mozna madrzej wykorzystac np. zeby promowac zadania prospoleczne to jest bardzo wazne
    0
  • Users Avatars Mini
    Mares pisze: 2006-02-22 22:32
    Ludzie skończył się czas wizerunku ratownika jako podrywacza panienek na plaży. Chcemy być traktowani poważnie a nie jak lowelasy. Przyczyniamy się do polepszenia ratownictwa w polsce a nie do parodi jaką jest słoneczny patrol. Dupy jak ktoś to ujął w swym poście nikomu nie liżemy tylko walczymy o swoje. A Polski budżet jest taki a nie inny więc gdyby nie sponsorzy to by było cienko. Era jako siec komurkowa nie przeznaczyła grosza na ratownictwo. Może zaraz się ukaża reklamy z GOPRem i TOPRem?
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: