Plus nadal wydaje najwięcej na reklamę, ale operatorzy nadal tną wydatki

Newsy
Dodaj opinię
Opinie: 0

Instytut Monitorowania Mediów podał wydatki reklamowe w kwietniu 2018 roku w poszczególnych branżach.

Wydatki reklamowe w podziale na branże

Według danych IMM z monitoringu reklam w mediach tradycyjnych nadal wzrastają koszty promocji w branży handlowej. W kwietniu wyniosły one niemal 368 mln zł, co przekroczyło znacznie budżety w pozostałych branżach: farmaceutycznej, motoryzacyjnej, finansowej i telekomunikacyjnej.

Branża Handel Farmacja Motoryzacja Finanse Telekomunikacja
Koszt 367,8 mln zł 251,1 mln zł 121,3 mln zł 114,4 mln zł 106,4 mln zł

Wydatki reklamowe w podziale na media

Nadal największe wydatki w przeanalizowanych branżach pochłaniane są przez reklamy telewizyjne (ponad 50 proc. wszystkich budżetów). Poza tym w branży handlowej chętnie inwestowano także w spoty radiowe.

Telekomunikacja: marki o największych wydatkach reklamowych

W kwietniu nie zmieniły się marki (ani ich kolejność) w zestawieniu największych wydatków reklamowych w branży telekomunikacyjnej: Plus, Orange, T-Mobile, Play i Cyfrowy Polsat. Patrząc całościowo, zmniejszyły się jednak zmonitorowane budżety.

Telekomunikacja: typy reklamowanych usług

W branży komunikacyjnej większość kwietniowych reklam dotyczyła oferty na kartę oraz ogólnej promocji sieci komórkowych. Dalej zmonitorowaliśmy oferty łączone i na abonament.

Inne informacje o wydatkach reklamowych operatorów:

Opinie:

Rekomendowane: