Wyniki finansowe Grupy TP za I pół. 2006r.

Newsy
Żródło: TP S.A.
Opinie: 10

Grupa TP ogłosiła dziś wyniki finansowe za pierwsze półrocze 2006r.

Kluczowe wskaźniki

(w mln zł), MSSF 1 półrocze 2006 1 półrocze 2005 Zmiana Cel na 2006 rok
Przychody 9.205 9.042 +1,8% -1 do -1,5%
Telefonia stacjonarna 6.001 6.355 -5,6%  
Telefonia komórkowa 3.581 3.022 +18,5%  
         
Marża operacyjna brutto (GOM) przed wydatkami handlowymi 5.152 5.053 +2,0%  
GOM przed wydatkami handlowymi (jako % przychodów) 56,0% 55,9%    
Marża operacyjna brutto (GOM) 4.049 4.185 -3,2%  
GOM jako % przychodów 44,0% 46,3%   42-44%
Skonsolidowany zysk netto po opodatkowaniu (przypadający na akcjonariuszy TP S.A.) 1.021 867 +17,8%  
         
Przepływy środków pieniężnych z działalności operacyjnej 3.514 3.472 +1,2%  

Pan Marek Józefiak, Prezes Zarządu TP, oświadczył: „W drugim kwartale i całym pierwszym półroczu 2006 roku TP osiągnęła korzystne wyniki, ale ostatnie zmiany w otoczeniu regulacyjnym mogą zagrozić przychodom Spółki • czeka nas ciężka walka o utrzymanie rentowności.”

Pan Alain Carlotti, Wiceprezes Zarządu TP, stwierdził: „Mam przyjemność ogłosić, że dzięki skutecznej pracy naszych zespołów oraz efektywnemu wdrażaniu ogłoszonej w lutym strategii, w Grupie TP zachodzą korzystne zmiany. Kontynuujemy proces jej przekształcania w organizację o większej elastyczności operacyjnej, utrzymujemy rentowność i wprowadzamy innowacyjne produkty, takie jak telewizja i telefonia internetowa. Mimo rosnących wyzwań biznesowych pozwoli to Grupie TP na umocnienie pozycji i osiągnięcie celów założonych na 2006 rok.”

 

Omówienie wyników finansowych za pierwsze półrocze 2006 roku

Dalszy wzrost przychodów • o 1,8% (głównie w wyniku dobrych wyników w segmentach telefonii komórkowej i przesyłu danych)

Dwucyfrowy wzrost przychodów z usług telefonii komórkowej1 (o 19,8% rok do roku) w pierwszym półroczu 2006 roku był wyższy od przewidywań. Wzrost ten wynikał głównie z dynamicznego wzrostu liczby klientów (o 28,9%), większego ruchu w sieci (o 23,2%) oraz rosnącego udziału usług przesyłu danych w całości przychodów z telefonii komórkowej.

Przychody z usług przesyłu danych w sieci stacjonarnej zwiększyły się o 8,2% (rok do roku).

Powyższe czynniki częściowo zrównoważyły spadek przychodów z usług głosowych telefonii stacjonarnej o 10,7% (wynikający w dalszym ciągu ze znacznej utraty klientów na rzecz operatorów telefonii komórkowej).

Nadal zmienia się struktura przychodów: przychody z usług głosowych telefonii stacjonarnej stanowiły 19% całkowitych przychodów Grupy TP (dla porównania, w pierwszym półroczu 2005 roku wskaźnik ten wynosił blisko 27%). Jednocześnie udział przychodów z abonamentu w strukturze przychodów wzrósł z 23,6% do 24,1%.

Marża operacyjna brutto (GOM): 44% (górna granica celu na 2006 rok)

W pierwszym półroczu wskaźnik GOM wyniósł 44% przychodów, co odpowiada górnej granicy celu sformułowanego na 2006 rok (42-44%). W porównaniu z pierwszym półroczem 2005 roku, marża operacyjna brutto spadła o 2,3 punktów procentowych • w związku z dynamicznym wzrostem w segmencie telefonii komórkowej. Wzrost ten, związany z powiększaniem liczby klientów, tłumaczy wyższy poziom wydatków handlowych i kosztów połączeń międzysieciowych. Ponadto, spadek GOM można w części (0,6 p.p.) przypisać zmianom kursów walutowych w 2006 roku.

Marża operacyjna brutto przed wydatkami handlowymi wyniosła 56,0% (w porównaniu z 55,9% w pierwszym półroczu 2005 roku). Na obecnym etapie przekształceń jest to istotny wskaźnik, który pokazuje, że marża liczona bez kosztów związanych bezpośrednio ze wzrostem przychodów utrzymuje się na dotychczasowym poziomie, a nawet rośnie.

Zapoczątkowana w pierwszym kwartale 2006 roku polityka obniżania pośrednich kosztów operacyjnych oraz zasilania uzyskanymi oszczędnościami obszarów generujących wzrost przychodów sprawdziła się w pierwszym półroczu 2006 roku. Największe oszczędności w zakresie pozahandlowych kosztów operacyjnych uzyskano dzięki zmniejszeniu kosztów pracy i wydatków na usługi obce w zakresie utrzymania i obsługi technicznej sieci, a także wyższej ściągalności należności.

Na poziomie Grupy, koszty zatrudnienia pracowników spadły o 75 mln zł (tj. o 5,8%) w pierwszym półroczu 2006, głównie w wyniku redukcji zatrudnienia w segmencie telefonii stacjonarnej o 7,2% w porównaniu do pierwszego półrocza 2005 (z wyłączeniem dokonanych w 2005 roku jednorazowych korekt aktuarialnych).

Ponadto koszty operacyjne nie związane z zatrudnieniem zmniejszyły się w segmencie telefonii stacjonarnej o 159 mln zł, tj. o 7,3% (rok do roku). Oszczędności te wykorzystano do sfinansowania wydatków handlowych w segmencie telefonii komórkowej (głównie prowizji od sprzedaży i kosztów utrzymania klientów), które wzrosły o 202 mln zł, tj. o 28,6% w porównaniu z pierwszym półroczem ubiegłego roku.

W następstwie zakupu udziałów mniejszościowych w PTK Centertel we wrześniu 2005 roku, w pierwszym półroczu 2006 roku w spółkach z Grupy TP nie było żadnych znaczących udziałów mniejszościowych. Przyczyniło się to do wzrostu zysku netto o 154 mln zł w porównaniu z pierwszym półroczem 2005 roku. Zysk na jedną akcję wyniósł 0,73 zł. Dzięki malejącym kosztom finansowym, wynik netto utrzymał się na niezmienionym poziomie mimo spadku przychodów operacyjnych.

Wysokie saldo środków pieniężnych: 3,5 mld zł

Przepływy środków pieniężnych z działalności operacyjnej w pierwszym półroczu 2006 utrzymały się na wysokim poziomie 3,5 mld zł (tj. 38% przychodów).

Nakłady inwestycyjne w pierwszym półroczu 2006 roku wyniosły 1,168 mln zł, co stanowi 12,7% przychodów (podobnie jak w analogicznym okresie ubiegłego roku).

W pierwszym półroczu 2006 roku Grupa TP kontynuowała program optymalizacji nakładów inwestycyjnych poprzez:

  • koncentrację na modernizacji istniejącej infrastruktury,

  • monitorowanie efektywności projektów,

  • renegocjowanie umów z dostawcami,

  • nadawanie najwyższego priorytetu projektom związanym z przyrostem i obroną przychodów,

  • optymalizację rozwoju sieci szerokopasmowego dostępu do Internetu (ADSL).

W segmencie telefonii stacjonarnej nakłady inwestycyjne obejmowały przede wszystkim rozbudowę sieci szerokopasmowego dostępu do Internetu oraz rozwój nowych produktów, a w segmencie telefonii komórkowej koncentrowały się głównie na dalszej rozbudowie sieci PTK Centertel.

W wyniku powyższych czynników, przepływy środków pieniężnych z działalności operacyjnej netto, przed wydatkami inwestycyjnymi, wyniosły 1.846 mln zł i były nieznacznie wyższe (o 3,9%) niż w pierwszym półroczu 2005 roku.

Pomimo wypłaty dywidendy w wysokości 1,4 mld zł w czerwcu 2006 roku, w porównaniu ze stanem na dzień 31.12.2005 zadłużenie netto nieznacznie się zmniejszyło (o 2.1%), a wskaźnik zadłużenia utrzymał się na poziomie około 30%.


Omówienie wyników operacyjnych za pierwsze półrocze 2006 roku

  • Telefonia stacjonarna: wzrost GOM do 48,1% (dzięki ścisłej kontroli kosztów)

    • Spadek przychodów z usług głosowych zrównoważony częściowo wzrostem przychodów z usług przesyłu danych

    • Dalszy szybki wzrost przychodów z usług szerokopasmowych (o 52,6% rok do roku)

    • Udział przychodów z abonamentu w całkowitych przychodach TP z usług głosowych telefonii stacjonarnej przekroczył 49,4%

    • Nowe produkty wprowadzane zgodnie z planem

Telefonia stacjonarna - kluczowe wskaźniki 1 półrocze 2006 Zmiana rok
do roku (w %)
Cel na
2006 rok
Przychody (w mln zł) 6.001 -5,6%  
Liczba abonentów usług szerokopasm. (w tys.) 1.415 52,6% 1.600
GOM przed kosztami handlowymi 51,3% +1,8 p.p.  
GOM (jako % przychodów) 48,1% +0,8 p.p.  

W pierwszym półroczu podjęto szereg działań, które koncentrowały się głównie na zwiększeniu przychodów z usług przesyłu danych, abonamentu oraz usług o wartości dodanej.

  • Abonenci nowych planów taryfowych stanowią już 38,2% wszystkich klientów indywidualnych TP.

  • Dynamiczny wzrost przychodów z usług szerokopasmowych potwierdził wiodącą pozycję TP w segmencie przesyłu danych; przychody z usług przesyłu danych wzrosły o 8,2% rok do roku, a ich udział w całkowitych przychodach Grupy TP w pierwszym półroczu 2006 roku przekroczył 12%.

  • Przychody z abonamentu wzrosły o 4% (do 2.216 mln zł) i stanowią już niemal połowę całkowitych przychodów z usług głosowych telefonii stacjonarnej.

  • Stabilizacja udziałów w rynku we wszystkich segmentach usług głosowych (w 2 kwartale wzrost względem 1 kwartału).

Uruchomienie w 2006 roku „Fabryki Produktów” oraz stały dostęp do światowej klasy technologii France Telecom umożliwiły wprowadzenie zgodnie z planem wielu nowych interesujących produktów. Są to między innymi:

  • Pakiety telefonii internetowej (VoIP) dla klientów indywidualnych ADSL -15 lutego

  • “Business Everywhere” VPN • bezpieczny dostęp do zasobów informatycznych - marzec

  • SMS tp • możliwość przesyłania i odbierania krótkich wiadomości tekstowych (SMS) pomiędzy telefonami stacjonarnymi i komórkowymi -15 lutego

  • Wspólna poczta głosowa dla telefonii komórkowej i stacjonarnej -31 marca

  • Videostrada TP • retransmisja kanałów telewizyjnych (obecnie 46) za pośrednictwem linii telefonicznych -19 czerwca

Fabryka Produktów TP umożliwia skrócenie czasu do wprowadzenia nowych innowacyjnych produktów na rynek.

Jednocześnie kluczowym priorytetem pozostaje kontrola kosztów. Najważniejsze działania w tym zakresie podjęte w pierwszym półroczu obejmowały:

  • zmniejszenie i zmianę struktury kosztów zatrudnienia pracowników (w segmencie telefonii stacjonarnej koszty te spadły o 6,7% rok do roku),

  • usprawnienie zarządzania należnościami,

  • wzrost efektywności prowadzący do znacznych oszczędności w zakresie utrzymania i obsługi technicznej sieci.

 

  • Telefonia komórkowa: dynamiczny wzrost przychodów

    • ponowny wzrost GOM (względem 1 kw. 2006)

    • Wzrost liczby klientów o 29% (względem 1 półrocza 2005)

    • W 2 kw. 2006 liczba klientów przekroczyła 11,1 mln

    • Sieć Orange nadal osiąga wzrost powyżej średniej rynkowej • udział w rynku post-paid, pod względem liczby klientów, wzrósł szacunkowo o 1 p.p. (rok do roku), do 36% na koniec 1 półrocza 2006. Udział w całym rynku telefonii komórkowej utrzymał się na poziomie 34%.

    • Bardzo wysoki udział w aktywacjach netto na rynku (ponad 700 tys. aktywacji w 2 kw. 2006)

Telefonia komórkowa - kluczowe wskaźniki 1 półrocze 2006 Zmiana rok
do roku (w %)
Cel na
2006 rok
Przychody (w mln zł) 3.581 18,5%  
Liczba klientów (w tys.) 11.127 28,9% 11.500
GOM przed kosztami handlowymi 58,7% -4,8 p.p.  
GOM (jako % przychodów) 32,5% -6,6 p.p.  

Wskaźnik penetracji rynku telefonii komórkowej wzrósł do 86,0% w pierwszym półroczu 2006 w porównaniu do 68,2% na koniec czerwca 2005 roku, przy czym PTK Centertel utrzymuje silną pozycję na rynku pod względem liczby aktywacji netto. Przeprowadzona we wrześniu 2005 roku zmiana marki na Orange przyczyniła się do wzmocnienia pozycji rynkowej PTK Centertel oraz do wzrostu liczby klientów w pierwszym półroczu 2006 roku o 1.207.900 przyłączeń netto, tj. o 28,9% względem stanu na koniec 2005 roku.

Nastąpiła dalsza konsolidacja korzyści związanych z wprowadzeniem marki Orange. Spontaniczna rozpoznawalność tej marki na koniec pierwszego półrocza osiągnęła poziom 65%. W strukturze sprzedaży w dalszym ciągu uzyskano lepszy od średniej rynkowej stosunek klientów post-paid do klientów pre-paid.

Zgodnie ze sformułowanymi w pierwszym kwartale przewidywaniami, w drugim kwartale 2006 roku nastąpił wzrost GOM w segmencie telefonii komórkowej względem poprzedniego kwartału (z 29% do 35,7%). Jednak GOM był niższy niż w drugim kwartale 2005 roku, na co złożyły się głównie następujące czynniki:

  • Dalszy wzrost kosztów połączeń międzyoperatorskich (o 254 mln zł, tj. o 38,5%) - będący bezpośrednim skutkiem dynamicznego wzrostu liczby klientów PTK Centertel oraz szybkiego wzrostu ruchu,

  • Wyższe koszty zakupu towarów przeznaczonych do sprzedaży (o 175 mln zł, tj. o 42,2%), ze względu na:

    • wdrożenie bardziej zaawansowanych technicznie aparatów telefonicznych dla użytkowników generujących największy ruch w celu zapewnienia w przyszłości wzrostu przychodów z połączeń oraz usług dodanych

    • wyższe koszty utrzymania rosnącej liczby klientów.

Marża GOM przed wydatkami handlowymi (koszty aparatów telefonicznych, prowizji i dystrybucji, a także reklamy, sponsoringu i marketingu) wzrosła o 184 mln zł, tj. o 9,6%, co w odniesieniu do przychodów wynosi 58,7% (w porównaniu z 63,5% w analogicznym okresie 2005 roku).

W drugim kwartale skoncentrowano się na wzbogaceniu usług zintegrowanych, a szczególnie wprowadzeniu nowej oferty UMTS (3 kwietnia) z najszerszym pakietem usług na rynku, obejmującym:

  • video połączenia

  • 11 kanałów telewizyjnych na żywo

  • transmisje wydarzeń sportowych i muzycznych (videostreaming)

  • możliwość ściągania i odtwarzania filmów video (350 tys. tytułów) i utworów muzycznych (200 tys. tytułów).

Perspektywy: utrzymanie celów na 2006 rok

W pierwszym półroczu 2006 roku Grupa TP zaprezentowała siłę i elastyczność, realizując założenia leżące u podstaw strategicznej mapy drogowej na lata 2006-08.

Zasadnicznym celem Grupy TP jest utrzymanie wiodącej pozycji na rynku telekomunikacyjnym poprzez skoncentrowanie się na najbardziej perspektywicznych obszarach (szerokopasmowy dostęp do Internetu oraz telefonia komórkowa), przy utrzymaniu rentowności. Równocześnie Grupa TP zamierza położyć nacisk na jakość obsługi klienta, a także rozwój innowacyjnych produktów i usług oraz ofert zintegrowanych.

Priorytetem strategicznym Grupy TP jest zwiększanie wartości, przy czym TP zamierza to osiągnąć poprzez rozwój źródeł przychodów przy utrzymaniu rentowności.

Aby w drugim półroczu zrealizować postawione cele, TP musi być przygotowana na sprostanie najpoważniejszym wyzwaniom dotyczącym otoczenia rynkowego.

W drugim kwartale bieżącego roku, nowo powołany Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej (UKE) wydał szereg decyzji oraz przygotowal wiele planów dotyczących zmian regulacyjnych na polskim rynku usług telekomunikacyjnych. Decyzje, które zostały już podjęte bądź są oczekiwane w drugiej połowie 2006 roku, dotyczą następujących kwestii:

  • oferta w zakresie dostępu typu bitstream

  • nowa ramowa oferta dotycząca połączenia sieci

  • hurtowa sprzedaż abonamentu (WLR)

  • nowa oferta dotycząca uwolnienia lokalnej pętli abonenckiej

  • świadczenie usługi powszechnej

TP nie boi się konkurencji, ale będzie się sprzeciwiać wszelkim decyzjom, które są niezgodne z regulacjami Unii Europejskiej, zniechęcają do inwestycji w infrastrukturę telekomunikacyjną w Polsce bądź nie zapewniają zwrotu kosztów.

Najtrudniejsze wyzwanie biznesowe, przed jakim stoi TP, jest związane z zapewniem odpowiedniej elastyczności kosztów operacyjnych i nakładów inwestycyjnych tak, by można było dostosować ich strukturę do krótko- i długoterminowych skutków rozwiązań regulacyjnych dla modelu biznesowego Grupy.

Odpowiadając na to wyzwanie, w drugiej połowie 2006 roku Grupa TP skoncentruje wysiłki na następujących kwestiach:

  • wzmocnienie struktur odpowiedzialnych za kontakty z UKE,

  • przyspieszenie procesu ograniczania kosztów,

  • szybsze przejście do modelu biznesowego opartego na koncepcji operatora zintegrowanego,

  • na koniec 2006 roku zatrudnienie zmniejszy się o 2,5% względem stanu na koniec czerwca 2006 roku (przy czym zostanie to osiągnięte bez zwolnień grupowych).

W drugiej połowie 2006 roku działania te przyniosą oszczędności. Skutki wprowadzanych zmian będą widoczne w roku 2007 i w latach następnych, kiedy Grupa TP zakończy proces budowy operatora zintegrowanego.

Pomimo zmian w otoczeniu regulacyjnym, które wpłyną na wyniki Grupy TP w drugim półroczu, przekroczenie w pierwszym półroczu założonych celów oraz podjęte już przez Zarząd działania pozwolą Grupie TP na realizację sformułowanych na 2006 rok celów strategicznych. W związku z powyższym, Grupa TP utrzymuje założenia dotyczące celów w 2006 roku.

 

Przychody netto

  3 miesiące 6 miesięcy 3 miesiące 6 miesięcy
(w mln zł) do 30 czerwca 2006 do 30 czerwca 2005
Usługi telefonii stacjonarnej 2.212 4.483 2.494 5.022
Przychody z abonamentu 1.104 2.216 1.081 2.130
Przychody z ruchu głosowego 847 1.762 1.177 2.433
Przychody z połączeń międzyoperatorskich 239 469 211 413
Przychody z automatów telefonicznych 21 33 23 42
Inne 1 3 2 4
         
Usługi telefonii komórkowej 1.685 3.245 1.431 2.708
Przychody z ruchu głosowego 919 1.761 837 1.586
Przychody z połączeń międzyoperatorskich 489 927 371 665
Przychody z przesyłania wiadomości 276 554 221 454
Inne 1 3 2 3
         
Usługi przesyłu danych 557 1.113 529 1.029
Łącza dzierżawione 98 195 95 192
Transmisja danych 133 264 127 251
Komutowany dostęp do Internetu 34 76 59 135
Usługi szerokopasmowe 292 578 248 451
         
Komunikacja radiowa 60 121 60 119
Sprzedaż towarów i inne 128 243 87 164
         
Przychody razem, netto 4.642 9.205 4.601 9.042

Struktura kosztów Grupy TP

Koszty operacyjne

  3 miesiące 6 miesięcy 3 miesiące 6 miesięcy
(w mln zł) do 30 czerwca 2006 do 30 czerwca 2005
Koszty zatrudnienia pracowników (606) (1.219) (630) (1.294)
Zakupy i opłaty na rzecz innych operatorów* (717) (1.390) (656) (1.214)
Wydatki handlowe (526) (1.103) (441) (868)
Koszty związane z utrzymaniem sieci i usługami informatycznymi (209) (409) (216) (442)
Dodatnie (ujemne) operacyjne różnice kursowe, netto (28) (48) 16 10
Inne koszty operacyjne, netto** (524) (987) (600) (1.049)
Koszty operacyjne razem (2.610) (5.156) (2.527) (4.857)

*Zakupy i opłaty na rzecz innych operatorów obejmują opłaty na rzecz innych operatorów, dostępowe, za korzystanie z sieci szkieletowej, roaming i inne opłaty.

**Inne koszty operacyjne, netto obejmują inne zakupy zewnętrzne, a także pozostałe koszty operacyjne, z wyłączeniem dodatnich (ujemnych) operacyjnych różnic kursowych. Bardziej szczegółowe dane na temat struktury kosztów zostaną przedstawione w sprawozdaniu finansowym Grupy TP za pierwsze półrocze 2006 roku, które zostanie opublikowane 31 lipca 2006 roku.

Wybrane dane operacyjne TP S.A.

Stan łączy głównych TP S.A. na dzień 30 czerwca 2006 i 2005 :

(tys.) 30 czerwca 2006 30 czerwca 2005* 30 czerwca 2005**
POTS 9.168 10.056 9.547
ISDN 2B+D 961 1.008 1.005
ISDN 30B+D 260 250 214
Razem (POTS +ISDN) 10.388 11.314 10.766

* stan przed korektą linii przekazany do wiadomości w lutym 2006 ** po korekcie linii

Dostęp szerokopasmowy • stan na dzień 30 czerwca 2006 i 2005 :

(tys.) 30 czerwca 2006 30 czerwca 2005
ADSL 1.401 888
SDI 14 39
Razem (ADSL + SDI) 1.415 927

Zatrudnienie w Grupie TP na dzień 30 czerwca 2005 i 2004:

Etaty 30 czerwca 2006 30 czerwca 2005
TP S.A. 27.501 28.502
TP S.A. wraz ze spółkami wydzielonymi* 29.497 30.490
PTK Centertel 3.211 3.077
Pozostałe 857 927
Ogółem Grupa TP 33.565 34.494

* Procesem wydzieleń objęto następujące podmioty: TP Emitel, TP Ditel, TP Teltech, TP Sircom, TP Edukacja i Wypoczynek.


Wybrane dane operacyjne PTK Centertel:

Liczba abonentów PTK Centertel na dzień 30 czerwca 2006 i 2005:

(tys. ) 30 czerwca 2006 30 czerwca 2005
Post-paid 4.361 3.636
Pre-paid 6.763 4.995
NMT 2 3
Razem 11.127 8.634
     

Szacunkowy udział PTK Centertel w rynku telefonii komórkowej pod względem łącznej liczby abonentów na dzień 30 czerwca 2006 r. wyniósł 34,0% (podczas gdy na dzień 30 czerwca 2005 r. wynosił 33,1%). Szacunkowy udział w rynku PTK Centertel pod względem aktywacji netto po 6 miesiącach 2006 r. wyniósł 34,2%.

Wskaźniki operacyjne PTK Centertel po 6 miesiącach 2006 i 2005 (ARPU, MoU, SAC):

  Pre-paid Post-paid Zagregowane**
  1-2 kw. 06 1-2 kw. 05 1-2 kw. 06 1-2 kw. 05 1-2 kw. 06 1-2 kw. 05
ARPU (miesięcznie w zł) (miesięczne przychody na abonenta) 27,0 30,2 97,2 101,2 55,2 60,6
AUPU (miesięcznie w min.)
(czas połączeń na abonenta)
36,8 35,4 176,3 128,7 92,8 75,3
SAC (zł)
(koszt pozyskania abonenta)
17,5 22,0 502,1 465,8 143,3 179,6

**Obliczenie nie obejmuje użytkowników standardu NMT.

Zagregowane miesięczne ARPU z usług niegłosowych wyniosło po 6 miesiącach 2006 r.: 11,5 zł.


Wskaźniki operacyjne PTK Centertel w 2 kwartale 2006 i 2005 (ARPU, MoU, SAC):

  Pre-paid Post-paid Zagregowane**
  2 kw. 06 2 kw. 05 2 kw. 06 2 kw. 05 2 kw. 06 2 kw. 05
ARPU (miesięcznie w zł) (miesięczne przychody na abonenta) 27,2 30,7 98,8 103,3 55,7 61,6
AUPU (miesięcznie w min.)
(czas połączeń na abonenta)
38,2 36,7 182,2 139,0 95,5 80,2
SAC (zł)
(koszt pozyskania abonenta)
15,9 20,9 507,3 463,0 133,3 171,2

**Obliczenie nie obejmuje użytkowników standardu NMT.

Opinie:

Opinie archiwalne (10):

Komentuj

Komentarze / 10

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    janusz pisze: 2006-07-26 12:48
    Wszystkiego najgorszego życzę tpsa. Pełnej konkurencji na rynku, spadku przychodów itd
    0
  • Users Avatars Mini
    korg pisze: 2006-07-26 12:56
    Przyłączam się do życzeń.
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2006-07-26 13:27
    Uzyskano lepszy stosunek sprzedazy aktywacji post-paid/pre-paid. Tyle , ze ten podzial stracil racje bytu wraz z wejsciem MixPlus. Teraz jest klient kontraktowy/bez kontraktu i Orange doskonale zdaje sobie z tego sprawe , a to zapewne mocno zmienia wyniki na niekorzysc Orange. Ciekawe czemu MixOrange to post-paid jak mowil (jeszcze) prezes Skrodzki , a MixPlusa to "pre-paid" ?
    0
  • Users Avatars Mini
    pmnx pisze: 2006-07-26 15:44
    issa bo MIX Orange to abonament z blokada (klient co miesiac płaci abonament) a MIX Plusa to pre-paid z tanim telefonem (klient musi dokonac odpowiedniej liczby doładowań zdrapkami)
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2006-07-26 16:25
    ***pmnx - długo można by się spierać , czy cykliczne DOłADOWANIE konta dokonywaneprzez Orange , bardziej uprawnia tę sieć do zaszufladkowania swojego produktu jako abonamentu niż Polkomtel. Jeśli uznać , że "czysty" abonament nie ma limitu kosztów (a nie ma) , produkt Orange też się nie mieści w tej definicji jak i produkt Plusa. Zostawiając jednak z boku te rozważania , najłatwiej jest przyjąć , że użytkowników MixPlus jako klient kontraktowy DEKLARUJE podpisując umowę ,
    0
  • Users Avatars Mini
    issa pisze: 2006-07-26 16:28
    , jakieś z góry określone , przewidywalne przychody , czego nie ma znów w "czystym" pre-paidzie. Tak więc jak wykazałem podział pre-paid/post-paid nie ma już racji bytu i podawanie proporcji aktywacji najlepiej byłoby robić na zasadzie klient kontraktowy/niekontraktowy , co byłoby znacznie bardziej miarodajne. Chyba , że ktoś udowodni , że można zrównać Simplusa/POPa/TakTaka którego w każdej chwili można wurzucić do kosza dając zarobić konkurencji , z jakimkolwiek Mixem.
    0
  • Users Avatars Mini
    rcicho pisze: 2006-07-26 16:59
    TPsa jeszcze nie tak dawno chwaliła się liczbą linii telefonicznych grubo ponad 11 mln - na koniec czerwca było to już tylko 10.388 tys. Moi znajomi zastanawiają czy zlikwidować telefon domowy czy nie. Ci sami ludzie 2-6 lat temu zastanawaili sie czy warto kupić komórkę.
    0
  • Users Avatars Mini
    kanceludek pisze: 2006-07-26 17:34
    więc orange stal się nr 1 na polskim rynku pomimo, że ich oferta nie jest, aż tak bardzo konkurencyjna. widać tu sile marki:P:P ciekawe jak dalej potoczą się sprawy??
    0
  • Users Avatars Mini
    iceman76 pisze: 2006-07-26 23:14
    Monopolisci piep****ni
    0
  • Users Avatars Mini
    gujemo pisze: 2006-07-26 23:42
    oj niestety Tele2, nasz monopolista z tymi kompanami niedługo będzie chyba bogiem Telekomunikacji
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: