Mi 10 i Mi 10 Pro - 1 mln sprzedanych telefonów po 2 miesiącach od premiery

Newsy
Opinie: 0
Xiaomi podało swoje wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2020 roku.

Xiaomi podało swoje wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2020 roku. Całkowite przychody za ten okres wyniosły 49,7 mld juanów, co oznacza wzrost o 13,6 procent rok do roku. Skorygowany zysk netto wyniósł 2,3 mld juanów, co stanowi wzrost o 10,6 procent r/r.

Najważniejsze dane finansowe za I kw. 2020 r.:
 

  • Całkowite przychody – 49,7 mld juanów, wzrost 13,6 proc. przebijając konsensus rynkowy,
  • Zysk brutto wyniósł około 7,56 mld juanów, wzrost o 44,9 proc. r/r,
  • Zysk netto nieskorygowany o MSSF wyniósł 2,3 mld juanów, wzrost o 10,6 proc. r/r, przebijając konsensus rynkowy,
  • nakłady na dział R&D wyniosły 1,9 mld, wzrost o 13,4 proc r/r.


Rynek smartfonów

W pierwszym kwartale 2020 r. przychody Xiaomi w segmencie smartfonów osiągnęły 30,3 mld juanów, co stanowi wzrost o 12,3 proc. r/r. W tym samym okresie wielkość dostaw smartfonów osiągnęła 29,2 mln sztuk, co oznacza wzrost na poziomie 4,7 proc. r/r. Poziom dostaw Mi 10 i Mi 10 Pro przekroczył milion sztuk po dwóch miesiącach od premiery, która miała miejsce w lutym 2020 roku. Wskaźnik ASP (average selling price) smartfonów w Chinach kontynentalnych i na rynkach zagranicznych wzrósł o, odpowiednio, 18,7 proc. i 13,7 proc.

Rynek IoT

W pierwszym kwartale 2020 r. przychody Xiaomi z segmentu IoT i produktów lifestyle'owych wyniosły 13,0 mld juanów. Mimo pandemii, zróżnicowanej ofercie produktów IoT Xiaomi i solidnym fundamentom biznesowym Grupa osiągnęła wzrost przychodów w tym segmencie o 7,8 proc. Liczba zarejestrowanych urządzeń na platformie IoT Xiaomi, na dzień 31 marca 2020 r., wyniosła 252 mln sztuk, co oznacza wzrost o 42,6 proc.  r/r.

Rozwój firmy na rynkach zagranicznych

Zagraniczne (poza Chinami) przychody Xiaomi wzrosły o 47,8 proc. r/r do 24,8 mld juanów w pierwszym kwartale 2020 r., co stanowi 50 proc. całkowitych przychodów firmy. Po raz pierwszy przychody zagraniczne stanowią tak dużą część łącznych przychodów spółki.

Wpływ pandemii Covid-19

Globalny zasięg Xiaomi pozwolił Grupie na szybkie dostosowanie strategii i, w odpowiedzi na pandemię, rozmieszczenie zasobów na różnych rynkach zagranicznych. W miarę stopniowego znoszenia restrykcji, sprzedaż zaczyna wzrastać. W trzecim tygodniu maja tygodniowa liczba aktywacji nowych smartfonów na rynku europejskim stanowiła 90 proc. średniego poziomu tygodniowego notowanego w styczniu 2020 roku.

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: