Xiaomi w II kw. - 32,1 mln smartfonów

Newsy
Dodaj opinię
Opinie: 0
Wyniki finansowe Xiaomi Q2 2019

Xiaomi opublikowało dzisiaj wyniki finansowe za drugi kwartał oraz pierwszą połowę 2019 roku.

Najważniejsze informacje finansowe za pierwsze półrocze 2019 r.

  • Całkowite przychody firmy wyniosły około 95,71 mld RMB, wzrost 20,2% r/r;
  • Zysk netto wyniósł około 5,15 miliarda RMB;

Najważniejsze informacje finansowe za drugi kwartał 2019 roku

  • Całkowite przychody wyniosły około 51,951 miliardów RMB, wzrost o 14,8% r/r;
  • Zysk netto wyniósł około 1,96 mld RMB;

Segment smartfonów 

W pierwszej połowie 2019 r. przychody ze sprzedaży smartfonów Xiaomi wyniosły około 5,9 miliarda RMB; Przychody w drugim kwartale wyniosły 32,0 mld RMB. W drugim kwartale sprzedaż smartfonów osiągnęła 32,1 miliona sztuk. 

Segment IoT i urządzeń lifestyle 

W pierwszej połowie 2019 r. przychody z segmentu IoT i produktów lifestyle'owych wzrosły o 49,3% do 27,0 mld RMB r/r. W drugim kwartale 2019 roku przychody z segmentu IoT i produktów lifestyle'owych wzrosły o 44% do 14,9 mld RMB r/r. Warto zauważyć, że IoT i produkty lifestyle stanowiły 28,8% całkowitych przychodów w drugim kwartale roku, w porównaniu z 22,9% w analogicznym okresie ubiegłego roku.

Według stanu na 30 czerwca 2019 r. liczba podłączonych urządzeń IoT do platformy (z wyłączeniem smartfonów i laptopów) wyniosła około 196 milionów, co oznacza wzrost o 69,5% r/r; Ponadto użytkowników z ponad 5 produktami IoT jest około 3 milionów, co oznacza wzrost o 78,7% r/r.

Segment usług internetowych 

Przychody z segmentu usług internetowych wzrosły o 22,9% r/r do 8,8 mld RMB w pierwszej połowie 2019 r.; W pierwszym kwartale wzrosły o 15,7% do 4,58 miliarda RMB r/r. W czerwcu 2019 r. liczba aktywnych użytkowników (MUA - monthly active users) systemu MIUI osiągnęła 278,7 mln, co stanowi wzrost o 34,7% r/r; MAU inteligentnych telewizorów i Mi Box zanotowała wzrost r/r o 53,8 % do 22,6 mln.

W pierwszej połowie 2019 roku przychody Xiaomi z rynków międzynarodowych (poza Chinami) wzrosły o 33,8% r/r do 38,6 mld RMB, co stanowi ponad 40% całkowitych przychodów firmy. W drugim kwartale przychody z rynków międzynarodowych wzrosły o 33,1% do 21,9 mld RMB. 

Materiały dodatkowe:

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: