Wyniki operacyjne i finansowe polskich operatorów komórkowych - 4Q 2006- 4Q 2007 (niepełne dane)

Newsy
Opinie: 8

Liczba klientów (podział prepaid - postpaid) oraz przychody polskich operatorów komórkowych od IV kw. 2006 r. do IV kw. 2007 r. (niepełne dane)

  IV kw. 2006 I kw. 2007 II kw. 2007 III kw. 2007 IV kw. 2007 Liczba aktywacji netto w 2007 r. Udział w rynku aktywacji netto w 2007 r.
PTK Centertel 12 521 000 12 781 000 (przyrost o 260 000) 13 056 000 (przyrost o 275 000) 13 487 000 (przyrost o 431 000) 14 158 000 (przyrost o 671 000) 1 637 000 34,43%
Polkomtel 12 008 176 12 661 100 (przyrost o 652 824) 12 916 800 (przyrost o 256 000) 13 345 200 (przyrost o 428 400) 13 452 000 (przyrost o 106 800) 1 444 000 30,38%
Polska Telefonia Cyfrowa 12 228 000 12 370 000 (przyrost o 142 000) 12 525 000 (przyrost o 155 000) 12 722 000 (przyrost o 197 000) 12 998 000 (przyrost o 276 000) 770 000 16,20%
P4 nie dotyczy nie dotyczy 168 500 435 000 (przyrost o 266 500) 848 720 (przyrost o 413 720) 848 720 17,85%
operatorzy MVNO brak danych brak danych brak danych 53 500* 54 180 54 180 1,14%
Suma aktywnych kart SIM - GUS 36 757 800 37 815 400 (przyrost o 1 057 600) 38 666 500 (przyrost o 851 100) 40 057 700 (przyrost o 1 391 200)** 41 510 900 (przyrost o 1 453 200) 4 753 900 (aktywacje netto - suma) 100%
Penetracja GUS 96,4% 99,2% (przyrost o 2,8 pp) 101,5% (przyrost o 2,3 pp) 105.07% (przyrost o 3.57 pp) 108.9% (przyrost o  3.83 pp) n/d n/d

* wszyscy operatorzy wirtualni zadeklarowali GSMonline.pl przesłanie do GUS danych o liczbie swoich klientów za III kw. 2007 r. Operatorzy WPmobi oraz myAVON odmawiają podania danych o liczbie swoich użytkowników do publicznej wiadomości. mBank twierdzi, że pod koniec października miał około 35 tys. aktywnych klientów (sprzedano około 60 tys. starterów).

** Dane GUS za III kw. są zawyżone o około 15.000 klientów ze względu na błędy w danych przesłanych do Urzędu Statystycznego przez PLAY. PLAY podał do GUS liczbę 450 576, w tym prepaid: 299 763 i dopiero 14.11 przesłał do GUS korektę tych danych

Segment prepaid

  IV kw. 2006 I kw. 2007 II kw. 2007 III kw. 2007 IV kw. 2007
PTK Centertel 7 719 000 7 794 000 (przyrost o 75 000) 7 867 000 (przyrost o 73 000) 8 119 000 (przyrost o 252 000) 8 603 000 (przyrost o 484 000)
Polkomtel 7 174 000 7 629 300 (przyrost o 455 300) 7 649 100 (przyrost o 19 800) 7 825 800 (przyrost o 176 700)

7 600 000 (spadek o 225 800)

Polska Telefonia Cyfrowa 7 697 000 7 627 000 (spadek o 70 000) 7 611 000 (spadek o 16 000) 7 600 000 (spadek o 11 000)

brak danych

P4 nie dotyczy nie dotyczy brak danych 300 000 618 846 (przyrost o 318 846)
operatorzy MVNO brak danych brak danych brak danych 53 500

54 180

Segment postpaid

  IV kw. 2006 I kw. 2007 II kw. 2007 III kw. 2007 IV kw. 2007
PTK Centertel 4 801 000 4 986 000 (przyrost o 185 000) 5 188 000 (przyrost o 202 000) 5 367 000 (przyrost o 179 000) 5 556 000 (przyrost o 189 000)
Polkomtel 4 835 000 5 031 800 (przyrost o 196 800) 5 267 800 (przyrost o 236 000) 5 519 400 (przyrost o 251 600)

5 852 000 (przyrost o 332 600)

Polska Telefonia Cyfrowa 4 531 000 4 746 000 (przyrost o 215 000) 4 914 000 (przyrost o 168 000) 5 122 000 (przyrost o 208 000)

brak danych

P4 nie dotyczy nie dotyczy brak danych 135 000 229 874 (przyrost o 94 874)
operatorzy MVNO brak danych brak danych brak danych 0

0

Przychody (mln zł)

  IV kw. 2006 2006 (suma) I kw. 2007 II kw. 2007 III kw. 2007 IV kw. 2007 2007 (suma po trzech kw.) 2007 (suma po czterech kw.)
PTK Centertel 1 938 7 532 1 860 (spadek o 78) 1 964 (przyrost o 104) 2 118 (przyrost o 154) 2 122 (przyrost o 4) 5 942 8 064
Polkomtel 1 886 7 359 1 827 (spadek o 59) 1 931 (przyrost o 104) 2 003 (przyrost o 72) brak danych 5 762 brak danych
Polska Telefonia Cyfrowa brak danych 7 132 1 666 1 775 (przyrost o 109) 1 849 (przyrost o 74) brak danych 5 290 brak danych
P4 nie dotyczy nie dotyczy

0

55 (przyrost o 55) 93 (przyrost o 38) brak danych* 148 brak danych
operatorzy MVNO brak danych brak danych brak danych brak danych brak danych brak danych brak danych brak danych

* w grudniu 2007 r. przychody P4 - 47 mln zł

Informacje dodatkowe (format danego operatora):

PTK Centertel

ARPU w PTK Centertel (miesięcznie, w zł):

 

Prepaid

Postpaid

Zagregowane**

1 kw. 2006

26,9

95,6

54,7

2 kw. 2006

27,2

98,8

55,7

3 kw. 2006

27,1

103,4

57,0

4 kw. 2006

25,0

93,8

51,7

1 kw. 2007

20,9

89,7

47,5

2 kw. 2007

21,8

91,8

49,3

3 kw. 2007

23,6

93,2

51,5

4 kw. 2007

21,9

89,8

48,9

** Nie obejmuje użytkowników standardu NMT.

AUPU w PTK Centertel (miesięcznie, w min.)

Prepaid

Postpaid

Zagregowane**

1 kw. 2006

35,3

170,2

90,0

2 kw. 2006

38,2

182,2

95,5

3 kw. 2006

39,9

183,8

96,3

4 kw. 2006

38,8

189,6

97,3

1 kw. 2007

36,1

190,6

95,7

2 kw. 2007

44,5

196,7

104,4

3 kw. 2007

44,5

192,9

103,9

4 kw. 2007

38,5

193,5

100,1

** Nie obejmuje użytkowników standardu NMT.

SAC w PTK Centertel (w zł)

Prepaid

Postpaid

Zagregowane**

1 kw. 2006

19,1

497,7

153,2

2 kw. 2006

15,9

507,3

133,3

3 kw. 2006

18,3

438,0

124,2

4 kw. 2006

11,3

523,1

131,2

1 kw. 2007

14,7

502,0

136,8

2 kw. 2007

12,0

567,9

137,4

3 kw. 2007

13,0

546,3

125,8

4 kw. 2007

16,0

496,0

121,1

** Nie obejmuje użytkowników standardu NMT.

Wskaźnik odejść klientów PTK Centertel

Klienci postpaid

Klienci prepaid

Wskaźnik odejść

Wskaźnik odejść

1 kw. 2006

4,2%

8,2%

2 kw. 2006

3,1%

5,0%

3 kw. 2006

2,9%

9,0%

4 kw. 2006

2,8%

6,2%

1 kw. 2007

3,1%

11,2%

2 kw. 2007

2,6%

13,1%

3 kw. 2007

2,9%

12,3%

4 kw. 2007

3,1%

9,3%

Aktywacje netto i liczba klientów usług szerokopasmowych telefonii komórkowej PTK Centertel

 

1 kw. 2006

 

2 kw. 2006

 

3 kw. 2006

 

4 kw. 2006

 

1 kw. 2007

 

2 kw. 2007

 

3 kw. 2007

 

4 kw. 2007

 

-Aktywacje netto (w tys.)

10

15

17

21

105

26

28

64

-Liczba klientów (w tys.)

29

43

61

81

105

131

159

223

Pokrycie dla sieci EDGE PTK Centertel oraz udziały w rynku (dane podawane przez PTK Centertel)

 

1 kw. 2006

 

2 kw. 2006

 

3 kw. 2006

 

4 kw. 2006

 

1 kw. 2007

 

2 kw. 2007

 

3 kw. 2007

 

4 kw. 2007

 

Pokrycie dla sieci EDGE PTK Centertel

(w % ludności kraju)

84,0%

86,3%

88,1%

94,3%

96,7%

98,6%

98,8%

99,5%

Udział PTK Centertel w rynku (wg liczby klientów)*

33,9%

34,3%

33,7%

34,1%

33,7%

33,7%

33,7%

33,6%

Udział PTK Centertel w rynku (wg wartości sprzedaży)*

33,9%

33,9%

35,3%

35,4%

34,3%

33,9%

34,5%

34,0%

Wskaźnik penetracji rynku dla telefonii komórkowej*

80,6%

85,2%

91,3%

96,5%

99,4%

101,7%

105,4%

110,5%

* własne estymacje PTK Centertel

ARPU z usług głosowych PTK Centertel

ARPU z usług głosowych (w zł)

Q1 2006

Q2 2006

Q3 2006

Q4 2006

Q1 2007

Q2 2007

Q3 2007

Q4 2007

Postpaid

78,1

81,0

85,9

72,0

72,0

74,3

76,5

72,4

Prepaid

18,8

20,3

20,6

15,0

15,0

15,9

17,3

15,9

Zagregowane

42,9

44,5

46,2

40,2

37,0

38,9

41,0

38,4

ARPU z przesyłu danych PTK Centertel

ARPU z przesyłu danych, w tym SMS (w zł)

1 kw. 2006

2 kw. 2006

3 kw. 2006

4 kw. 2006

1 kw. 2007

2 kw. 2007

3 kw. 2007

4 kw. 2007

Postpaid

17,5

17,8

17,5

18,8

17,7

17,5

16,6

17,4

Prepaid

8,0

6,9

6,4

6,9

6,0

5,8

6,3

6,0

Zagregowane

11,9

11,2

10,8

11,5

10,5

10,4

10,4

10,5

Udział przychodów z usług niegłosowych w całości przychodów z tel. komórkowej PTK Centertel

 

1 kw. 2006

2 kw. 2006

3 kw. 2006

4 kw. 2006

1 kw. 2007

2 kw. 2007

3 kw. 2007

4 kw. 2007

Udział przychodów z usług niegłosowych w całości przychodów z tel. komórkowej (w %)

22,0%

18,8%

18,3%

24,2%

22,2%

20,7%

20,3%

21,7%

Polkomtel (dane bez III kw.)

Statystyki 1Q'06 1Q'07 Zmiana (%) 2Q'06 2Q'07 Zmiana (%) 1H'06 1H'07 Zmiana (%)
Churn średnioroczny – wskaźnik rezygnacji (%) 23,8% 34,8% 11,0 pkt. % 26,4% 31,0% 4,5 pkt. % 25,2% 32,8% 7,7 pkt. %
ARPU (PLN) 55,0 45,3  -17,6 55,3 46,8 -15,3 55,2 46,1 -16,5
Koszt pozyskania abonenta SAC (PLN) 105,6 104,3 -1,2 113,6 127,1 11,8 109,6 113,8 3,9

Polska Telefonia Cyfrowa

SAC (zł)

  I kw. 2007 II kw. 2007 III kw. 2007 3 kwartały 2006 3 kwartały 2007
SAC 110 87 94 110 97

CHURN POSTPAID (zł)

  I kw. 2007 II kw. 2007 III kw. 2007 3 kwartały 2006 3 kwartały 2007
CHURN POSTPAID (średni miesięczny wskaźnik odłączeń) 0,5% 0,6% 0,7% 0,6% 0,6%

ARPU (zł)

  I kw. 2007 II kw. 2007 III kw. 2007 3 kwartały 2006 3 kwartały 2007
ARPU (średni miesięczny) 45 48 49 53 47

Dane Polskiej Telefonii Cyfrowej w formacie Grupy T-Mobile

000

Q3/06

Q4/06

FY/06

Q1/07

Q2/07

Q3/07

% y.o.y.

Q1-3/06

Q1-3/07

% y.o.y.

Customers (end of period)

11.912

12.228

12.228

12.373

12.525

12.722

6,8%

11.912

12.722

6,8%

- Contract

4.226

4.531

4.531

4.746

4.914

5.122

21,2%

4.226

5.122

21,2%

- Prepay

7.686

7.697

7.697

7.627

7.611

7.600

-1,1%

7.686

7.600

-1,1%

Net adds

994

316

2.028

145

152

196

-80,3%

1.712

493

-71,2%

- Contract

286

305

1.028

214

169

208

-27,3%

724

590

-18,5%

- Prepay

708

11

999

-70

-16

-11

-101,6%

988

-97

-109,8%

Average monthly churn

1,1%

3,3%

2,4%

3,1%

3,0%

3,0%

1,9%p

2,1%

3,0%

0,9%p

- Contract

0,6%

0,6%

0,6%

0,5%

0,6%

0,7%

0,1%p

0,6%

0,6%

0,0%

Dane Polskiej Telefonii Cyfrowej w formacie Grupy T-Mobile (w EURO)

 

Q3/06

Q4/06

FY/06

Q1/07

Q2/07

Q3/07

% y.o.y.

Q1-3/06

Q1-3/07

% y.o.y.

Total revenues (million)

482

469

1.830

446

486

506

5,0%

1.361

1.438

5,7%

ARPU Revenue (million)

454

443

1.729

429

467

487

7,3%

1.286

1.383

7,5%

Adj. EBITDA (million)

108

143

570

147

168

177

63,9%

427

492

15,2%

Adj. EBITDA margin (total rev.)

22,4%

30,5%

31,1%

33,0%

34,6%

35,0%

12,6%p

31,4%

34,2%

2,8%p

Adj. EBITDA margin (ARPU rev.)

23,8%

32,3%

33,0%

34,3%

36,0%

36,3%

12,5%p

33,2%

35,6%

2,4%p

SAC

29

28

28

28

23

25

-13,8%

28

25

-10,7%

- Contract

116

112

112

130

114

119

2,6%

112

122

8,9%

- Prepay

2

2

3

1

3

3

50,0%

3

2

-33,3%

ARPU

13

12

13

12

13

13

0,0%

14

12

-14,3%

- Contract

27

25

27

23

24

24

-11,1%

28

24

-14,3%

- Prepay

6

5

6

5

5

5

-16,7%

6

5

-16,7%

Non-Voice % of ARPU

14%

17%

16%

18%

20%

17%

3%p

15%

18%

3%p

Cash Capex (million)

71

61

224

33

77

61

-14,1%

163

170

4,3%

Cash Contribution (million1

37

82

346

114

92

116

213,5%

264

322

22,0%

P4 (PLAY)

Netia podała w raporcie za III kw. 2007 r.: "Przychody jednostkowe generowane przez użytkowników usług PLAY (ARPU) są zgodnie z założeniami strategicznymi wyższe od średniej rynkowej zarówno w segmencie usług abonamentowych jak i przedpłaconych."

Opinie:

Opinie archiwalne (8):

Komentuj

Komentarze / 8

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    mar pisze: 2008-01-30 20:38
    Wniosek: nieaktywne simplusy nieodłączone w 1Q07 zostały odłączone w 4Q07 ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    goral-1 pisze: 2008-01-30 21:01
    ładny kawałek tortu ma do wykrojenia P4 od każdego z wielkiej trójcy.
    0
  • Users Avatars Mini
    Wieszak pisze: 2008-01-30 22:03
    Tylko prepaid Ery traci stracił klientów - ok 100 000 w ciągu roku, inni są do przodu. Widać efekty jakości oferty.
    0
  • Users Avatars Mini
    mbudek pisze: 2008-01-31 00:24
    P4 tylko bazuje na prepeidach 73% ich klientów to karty a gdzie są aktywacje postpaid, wniosek PRZYSZŁOŚĆ JEST JASNA PRZYSZŁOŚĆ TO ORANGE
    0
  • Users Avatars Mini
    pyr pisze: 2008-01-31 13:06
    może PTC widząc te dane poprawi ofertę dla stałych klientów i powstrzyma emigrację do innych operatorów, jeżeli nic się nie zmieni od czerwca zacznę przenosić swoje numery do innej sieci.
    0
  • Users Avatars Mini
    kierowca pisze: 2008-01-31 16:46
    Szkoda ze plus nie jest na 1-szym miejscu ale to tylko kwestia czasu.Ich wypasione promocje jak te ostatnie z simplusa albo mixa spowoduja ze liczba klientów wzrosnie.
    0
  • Users Avatars Mini
    m pisze: 2008-02-08 02:13
    Orange faktycznie ma chyba najlepsza oferte w tej chwili na rynku wiec nie dziwia te wyniki. Jednak pamietam jak obiecalem sobie w 2000 roku, ze nigdy nie bede mial nic wspolnego z TPSA. A Orange to niestety TPSA. Nawet wiec gdyby polaczenia byly tam za darmo a za sam fakt utrzymywania aktywnego numeru mi doplacali to jednak wole byc gdzie indziej.
    0
  • Users Avatars Mini
    GrzYb pisze: 2008-02-15 21:45
    hehe orange najlpepszy, plus najlepszy ciekawy jestem czym motywujecie swój wybór. Najlepsza jest ta sieć w której mamy wiekszość kontaktów i w której wychodzi nam że zapłacimy najniższy rachunek. Co do ofert najbardziej uniwersalna jest oferta PLAYa.
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: