Wzbogacona internetowa bramka SMS w Idei - komunikat

Newsy
Żródło: Idea
Opinie: 61

Od 5.08.br. w sieci Idea dostępne są nowe funkcjonalności darmowej bramki SMS (www.idea.pl): wirtualna skrzynka odbiorcza SMS oraz wysyłania SMSów do użytkowników usługi E-mail SMS Standard. 

Po wysłaniu SMS-a z internetowej bramki SMS Idei zostaje w niej utworzona tymczasowa, SMS-owa skrzynka odbiorcza. W skrzynce tej będą zapisywane odpowiedzi na wiadomości SMS wysłane z Bramki. Użytkownik może je w każdej chwili odczytać. Aby sprawdzić nowe wiadomości, należy wcisnąć przycisk Odczytaj na stronie WWW bramki SMS. Odbiorca wiadomości SMS może odpowiedzieć w taki sam sposób, w jaki odpowiada się na SMS-y przychodzące z innego telefonu komórkowego, czyli przy użyciu opcji Odpowiedz. Aby móc odczytać odpowiedź, skrzynka odbiorcza na Bramce SMS musi być WAŻNA. Skrzynka odbiorcza jest ważna przez 10 minut od momentu wysłania przez Nadawcę ostatniego SMS-a lub otrzymania ostatniej odpowiedzi. Po utracie ważności skrzynka zostanie skasowana i jej zawartość zostanie usunięta a odpowiedź nie zostanie odczytana. Skrzynka zostanie usunięta również wtedy, gdy zostanie zamknięta przeglądarka internetowa. Jeśli jednak przed zamknięciem przeglądarki Użytkownik Bramki SMS wciśnie przycisk Zachowaj skrzynkę to po ponownym jej otwarciu, będzie mógł odczytać oczekujące na niego wiadomości. Czy zawsze? Nie. Skrzynka odbiorcza musi być nadal WAŻNA. Użytkownik może więc na chwilę zamknąć przeglądarkę internetową, odejść od komputera i zająć się czymś innym. 

UWAGA! Należy pamiętać, że w tym przypadku inna osoba mająca dostęp do komputera Nadawcy wiadomości będzie mogła odczytać wiadomości przeznaczone dla niego. Nie zaleca się korzystania z tej możliwości w miejscach publicznych np. w kawiarence internetowej. 

Nadawcą wiadomości wysyłanych z Bramki SMS jest numer 102 poszerzony o dziesięciocyfrowy tymczasowy identyfikator przyznawany Nadawcy (ważny tylko na czas działania skrzynki odbiorczej). Do każdego SMS-a dołączony jest tekst reklamowy, który znajduje się wraz z treścią wiadomości na stronie Bramki SMS w oknie Podgląd wiadomości.

Co jeszcze oferuje Bramka SMS? 
Wysyłanie SMS-ów do abonentów sieci Idea - użytkowników Usługi E-mail SMS Standard. Do każdego SMS-a dołączony jest tekst reklamowy, który znajduje się na stronie Bramki SMS. Nadawcą wiadomości wysyłanych z Bramki SMS jest numer 102 poszerzony o dziesięciocyfrowy tymczasowy identyfikator przyznawany nadawcy. Aby otrzymywać SMSy z Bramki SMS, użytkownik musi mieć aktywna usługę E-mail SMS Standard - w tym celu musi on wysłać SMSa o treści INTERNET pod numer 102. Deaktywacja usługi: SMS o treści nie pod numer 102. 
Bramka umożliwia wysłanie tylko 10 SMS-ów na dobę do jednego użytkownika usługi E-mail SMS Standard ale każdy SMS wysłany przez niego do Bramki zwiększa tę liczbę o 1. Aktywowanie i deaktywowanie możliwości otrzymywania SMS-ów z Bramki SMS. Wystarczy wysłać SMS z odpowiednią komendą pod numer 102. Licznik wpisanych znaków (pokazuje ilość znaków pozostałych do wpisania) oraz SMS-ów. Wysyłanie SMS-a z telefonu w sieci Idea na dowolne konto e-mail. Należy wysłać SMS-a pod numer 102, wg wzoru: adres odbiorcy_treść wiadomości. Wpisując adres e-mail możesz stosować zarówno znak @ jak i *

Opłata za SMS wysłany na numer 102 lub 102xxxxxxxxx jest taka sama jak za zwykły SMS wg. taryfy.

Opinie:

Opinie archiwalne (61):

Komentuj

Komentarze / 61

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    Bart_22 pisze: 2003-08-08 16:38
    nie wiem... mnie sie nie przyda...
    0
  • Users Avatars Mini
    Jurak pisze: 2003-08-08 16:45
    wedlug mnie kaszana, po co mi to, zeby odpisywac na neta, przeciez i tak wiekszosc ma komorki, dlatego lepiej odpisac komus na kom a nie na neta! komu bedzie sie chcialo czekac do 10 minut na smsa! Po prostu badziewie i tyle! A w dodatku te doklejanie swojego tekstu od Idei - po prostu boki zrywac!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    Jurak pisze: 2003-08-08 16:48
    "Wzbogacona internetowa bramka SMS w Idei - komunikat" - mogli rozpoczac tak: wy"idea"lizowana
    0
  • Users Avatars Mini
    berr pisze: 2003-08-08 16:58
    tylko Plus pozostał jeszcze normalny w kwestii bramek sms, ale pewnie i to sie wkrótce zmieni....
    0
  • Users Avatars Mini
    blobi pisze: 2003-08-08 17:03
    Moze jednak komus sie to przyda...
    0
  • Users Avatars Mini
    Spinner pisze: 2003-08-08 17:27
    cieszmy sie ze IDea stara sie uatrakcyjnic o zenadzie w wykonianiu ERA nie wspominajmy
    0
  • Users Avatars Mini
    Maruda pisze: 2003-08-08 17:36
    Bez przesady, ale fakt, ze nowa bramka jest szitowa. Tyle, ze w mBoxie premium jest miesiecznie 100sms (i chyba jakies mms), skrzynka z powiadamianiem sms i calosc za 6,10. Do tego bonusowe punkty profit - nie wychodzi zle. A jak komus drogo to za 2,44 ma standard z 30 esami, wszystko oczywiscie bez zadnych glupich tekstow na koncu (dochodza do wszystkich sieci). A cala ta nowa bramka to chyba wlasnie po to by sie abonenci z'mbox'owali.
    0
  • Users Avatars Mini
    spiro pisze: 2003-08-08 17:49
    kolejny news o tym samym ufff...
    0
  • Users Avatars Mini
    wsh pisze: 2003-08-08 17:50
    Jurak: zgadzam sie z Toba, tez wole odpisac komus na tel bo z takim odpisywaniem na strone i to jeszcze z "umiejetnosciami" idei to pewnie polowa by sie gubila
    0
  • Users Avatars Mini
    BOSSNOKIA pisze: 2003-08-08 18:06
    Wiekszej glupoty nie mogli wymyslec...
    0
  • Users Avatars Mini
    adit pisze: 2003-08-08 18:06
    przesadzacie z tymi komentarzami!!! nikt nie karze wam wysylac na bramke ideii, a wiadomo ze zyciu sa rozne sytuacje i czasami moze sie przydac... przyszlo mi teraz do glowy ze czesto beda z tego korzystaly osoby za granica wiec pomysl nie jest wcale dla nas uzytkownikw chybiony.
    0
  • Users Avatars Mini
    pneumo pisze: 2003-08-08 18:51
    A mnie się nie podoba, stara bramka była lepsza!
    0
  • Users Avatars Mini
    bodopl pisze: 2003-08-08 19:25
    no i chyba na razie znowu nie można wysyłać smsów z gg ?
    0
  • Users Avatars Mini
    swerd pisze: 2003-08-08 20:31
    dowalili jakis popieprzony text. cos takiego jak era miala przed stworzeniem tej smiesznej bramki ktora mają teraz. czyżby idea idzie tym samym śladem???
    0
  • Users Avatars Mini
    swerd pisze: 2003-08-08 20:32
    w dodatku zablokowało się coś na 1st wap i juz nie da sie do idei
    0
  • Users Avatars Mini
    swerd pisze: 2003-08-08 20:33
    no i oczywiscie z GG sparawa skonczona. juz tylko plus zostaje. i pomyslec ze 2 lata temu do wszystkich chodzilo szybciutko !
    0
  • Users Avatars Mini
    maciass pisze: 2003-08-08 23:12
    lipa
    0
  • Users Avatars Mini
    xslimakx pisze: 2003-08-08 23:22
    i po co kombinowac... nie lepiej zostawic normalna prosta bramke ???
    0
  • Users Avatars Mini
    golo pisze: 2003-08-08 23:33
    Co za kicha. Szkoda ze na te 160 znakow nie umiescili 120 Znakow swoich reklam. wszysko w tej polsce potrafia spi... zepsuc
    0
  • Users Avatars Mini
    tomi pisze: 2003-08-09 02:35
    No nie wiem czy taka kicha jak tu niektórzy piszą. Wg mnie b.ciekawe rozwiązanie. Chciałem zauważyć że nie każdy w naszym pieknym kraju posiada telefon kom. sam osobiście znam b.wiele osób które mając dostęp do netu nie posiadają telefonu kom., i właśnie tacy userzy będą zadowoleni z tej opcji, po prostu wysyłając SMS\'a do kogoś będa mogli spokojnie otrzymać odpowiedź. A i ktoś kto takiego SMS\'a otrzyma bedzie mógł bez problemu odpowiedzieć! Całkiem ciekawe rozwiązanie, godne naśladowania.
    0
  • Users Avatars Mini
    swerd pisze: 2003-08-09 12:02
    tomi, to juz lepiej jest w plusie ze mozna z komorki wysłać smsa na e-mail. a w idei najbardziej mnie wkurwia ten text który dowalają do smsa
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-08-09 14:31
    swerd - chyba odwrotnie? bo esemesa na e-mail to w każdej sieci można wysłać :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    boska pisze: 2003-08-09 17:27
    beznadziejna ta bramka stara była 1000 razy lepsza no i limit 10 smsów tragedia
    0
  • Users Avatars Mini
    Chris_ pisze: 2003-08-09 19:41
    przy okazji w tej bramce cos pozmieniali i dziala na zadnej stronie ten ich token:/
    0
  • Users Avatars Mini
    jaac pisze: 2003-08-09 20:17
    pierdolone reklamy. rzygać mi sie chce. wstyd to komus wyslac...
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-08-09 20:41
    Ja tam rzadko korzystam z wysuyłania esemesów przez GG (a i to kiedy mi dzieci nie wyczerpią limitu), ale może nowa weresja 6.0.129 Gadu-Gadu daje sobie radę z bramką Idei?
    0
  • Users Avatars Mini
    Szy pisze: 2003-08-09 21:56
    Na szczęście jest bramka ERAOMNIX i stamtąd dochodzą SMSy do Idei. Wysyłanie z nowej bramki Idei z tymi głupimi reklamami jest bezsensowne - tym bardziej, że komunikaty/reklamy nie są wyraźnie oddzielone i taki SMS sprawia wrażenie, że to ja sam dokleiłem taką reklamę. Może to świadczyć o niepoważnym traktowaniu odbiorców, dlatego do Idei wolę wysyłać SMSy z bramik EraOmnix - koszt 25gr+VAT i bez żadnych reklam, za to z moim numerem lub numerem bramki (do wyboru) - jako nadawca. Cóż - Takie poważanie mają abonenci Idei u swojego operatora!
    0
  • Users Avatars Mini
    swerd pisze: 2003-08-10 01:56
    szy, a abonenci ery mają powazanie? PTC juz od dawna pokazała że ma w dupie klientów którzy esemesują z netu. płatna era omnix, albo kompletnie bzdurna bramka darmowa. choć obawiam sie że i idealni idą w tym tym kierunku
    0
  • Users Avatars Mini
    swerd pisze: 2003-08-10 14:25
    wlo: mógłbyś mi powiedzieć jak wysłać z idei smsa na e-maila??? w plusie to było prościutkie, a od kiedy jestem pop to nie mam bladego pojęcia~!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    gafor pisze: 2003-08-10 14:57
    moje rozwiązanie to nie kozystac przez 6m-cy z bramek sms
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-08-10 16:28
    swerd - tak samo jak w Plusie - (adres) (temat) (treść) albo adres temat treść - jedyna różnica to numer na jaki się wysyła... (102 w Idei to jest bodajże). Tak mi się zdaje - nie korzystam z Idei, ale na pewno tak było. Niech jakiś Idealny potwierdzi może :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-08-10 16:29
    hmm... "ostre" nawiasy nie są tutaj wyświetlane?
    0
  • Users Avatars Mini
    _CISCO_ pisze: 2003-08-10 16:46
    ***sweded*** : w kazdej sieci wysłanie SMS na adres mailowy jest tak samo prosty. Tak jak napisał wlo trzeba go wysłać pod ""102"" nie trzeba stosować nawiasików między adresem tematem a wiadomością, wystarczy ze jest mniędzy mini spacyjka. Pozatym jak Ci się nie podoba podstawowa bramka z Omnixa to z niej nie wysyłaj.
    0
  • Users Avatars Mini
    _CISCO_ pisze: 2003-08-10 17:00
    ***swerd*** sorki za przekręcenie Twojego niczka w poście poprzednim.
    0
  • Users Avatars Mini
    swerd pisze: 2003-08-10 18:10
    wlo, CISCO, dzięki, już sprawdzam jak działa. a do bramki omnixowej nic nie mam. tylko nie będe wysyłał z netu płatnych esów, to już wole z telefonu. chociaż ktoś pisał że z omnixa można za darmo. tylko szkoda że ja nie wiem jak.
    0
  • Users Avatars Mini
    krzemień pisze: 2003-08-10 21:04
    według mnie to dobry pomysł w moim przypadku sie przydaje .Jestem w pracy żona wysyła sms-a z kompa bo nie ma komórki a ja zamiast dzwonić do niej na tel stacjonarny (prawie 2zł pop) odpisuje tylko za 40 gr .Chyba jest kalkulacja?1
    0
  • Users Avatars Mini
    WojtekX pisze: 2003-08-10 21:34
    Nic do tej zmiany nie miałem, ale dostałem przed chwilą smsa od kuzynki, podzieliło go na 3 części i przy każdej był tekst typu odpowiedz coś tam ble ble ble. Kretynizmy takie wychodzą, że najpierw nie mogłem dojść o co biega. Bałwany, jak to jest ulepszenie to ciekawe jak by pogorszyli. Jakoś w m-boxie nie doklejają tych pierdół i jest ok.
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-08-10 22:13
    krzemień - więcej i za darmo powiesz przez e-mail (no chyba, że pracujesz w miejscu gdzie nie ma komputerów). Ale i na to jest sposób - odpowiedź na e-mail. Dodatkowo nie musisz się spieszyć z odpowiedzią :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    specyfique pisze: 2003-08-11 01:59
    coż za gówno. liczylem ze bedzie jednak mozna wysylas sms-ki przez gg. i chociaz jestem klientem idei mam zloty numer fajny fon i inne pierdoly to mbox jest bardziej nieporeczny niz gg. na tym tokenie graficznym jako ograniczeniu bramki powini zbastowac kutasy.
    0
  • Users Avatars Mini
    idea_szajs pisze: 2003-08-11 03:30
    wciskają ścierwo...liczy sie kasa nie abonent...przeciez to odnoga TP-PSA !!! Ja bym IDEI nigdy nie kupił bo tpsa smierdzi na kilometr !!!
    0
  • Users Avatars Mini
    idea_szajs pisze: 2003-08-11 03:31
    ktos chce popolemizować ?
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-08-11 10:07
    Z Tobą? O czym?
    0
  • Users Avatars Mini
    blobi pisze: 2003-08-11 12:26
    Jaki lolek...wieśniak...(nie mylić z ludzmi ze wsi :)
    0
  • Users Avatars Mini
    swerd pisze: 2003-08-11 12:42
    a skończ epieprzyć ze idea taka zła. ciekawe ilu z was ma ere i już od dawna nie może smsow z netu za darmo wysyłać. albo jakieś bezsensowne hasła na maila wysyłają. limit 5 esów. tylko abonenci plusa mają prawo twierdzić że mają lepiej, ale zobzcycie że już niedługo. wszystkie sieci tak naprawde mają gdzieś klientów. kapitalizm polega na zarabianiu kasy, a nie rozczulaniu się nad maluczkimi.
    0
  • Users Avatars Mini
    eurol pisze: 2003-08-11 14:28
    plusowcy maja miasto plusa :) tam mozna slac sms na ere i idee bez tokenow i innych bzdetow :) PLUS na + :)
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-08-11 14:46
    swerd - proszę Cię, nie prorokuj, bo kiedy Era i Idea wprowadziły te swoje platformy typu Omnix czy to drugie w Idei, proroków nie brakowało, fakt Plus wprowadził bramkę komercyjną - prostą, wręcz surową bym powiedział, ale jako uzupełnienie (bez limitów, co zrozumiałę) bezpłatnej bramki pyblicznej. Wówczas również proroków nie brakowało, że ta darmowa miesiąc dwa wytrzyma... Nadal jednak się trzyma ku rozpaczy niektórych ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    simon pisze: 2003-08-11 15:30
    kazdy orze jak moze, a idea troche nieudolnie
    0
  • Users Avatars Mini
    filips90 pisze: 2003-08-11 16:17
    plus na razie jest najlepszy, ale może to się zmienić na gorsze odkąd w nowych taryfach oferują darmowe smsy
    0
  • Users Avatars Mini
    GSManiac pisze: 2003-08-11 16:45
    Uważam, że nie byłoby całej tej afery, gdby Idea wprowadziła możliwość tej odpowiedzi na skrzynkę w ciągu tych 10 min. ale tylko JAKO OPCJĘ. A tak, to czy chcesz czy nie chcesz dostajesz na siłę doklejony jakiś bzdurny tekst PRZY KAŻDYM sms'ie i przeciętny (czytaj: nieobeznany z tajnikami GSM) abonent Idei robi taaaaakie oczy "czym to się je ?"... Mało tego - na skutek takiego zabiegu (co oczywiste) zmniejsza się ilość znaków do wpisania - z około 588 (minus nazwa nadawcy) do ok. 400 (bo ok. 180 znaków zabiera ta bzdurna reklama - 45 znaków x4). Oczywiście zaraz się zaczną komentarze w tonie takim, że nauczyliśmy się, że wszystko jest za friko, że za granicą w ogóle nie ma bezpłatnych bramek itd... A ja odpowiem - ok, tylko niech nie robi się takich rzeczy "w majestacie" (rzekomego) "polepszenia" komfortu użytkowników. Bo tak naprawdę to ile osób z tego skorzysta?
    0
  • Users Avatars Mini
    jena pisze: 2003-08-11 16:58
    Mnie sie to niepodoba. Reklam usługi na końcu sms-a zjada mi tylko wiadomość. Jak dostałam to pierwszy raz to sie wystraszyłam: na jakiego sms-a mam odpowiedzieć w ciągu 10 minut?:)))
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-08-11 17:15
    filips90 - dla użytkowników bramki to raczej pozytywna zmiana - odkąd mam 100 esemesów w taryfie bardzo rzadko korzystam z bramki, tylko kiedy nie mam pod ręką telefonu, albo czasu by podłączyć telefon do komputera, uruchomić program i czekać na wysłanie... To zmniejsza ilość przesyłanych przez bramkę esemesów.
    0
  • Users Avatars Mini
    sebekoo pisze: 2003-08-11 17:42
    nie korzytstam z usług idei
    0
  • Users Avatars Mini
    Rosemai pisze: 2003-08-11 23:09
    a ja mysle ze to dobrze, bo niektorzy lubia wysylac swinskie anonimy z netu, bedzie okazja im odpowiedziec tym samym tonem. ale rzeczywiscie ten doklejony tekst ze "mam 10 minut na odpowiedz" nie jest potrzebny, moze za jakis czas go zlikwiduja.
    0
  • Users Avatars Mini
    blobi pisze: 2003-08-12 12:38
    Tekst niech sobie bedzie skrócony ale nie do wszystkich składowych smsa typu long!!Niech bedzie zawart w pierwszym i tyle :/
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-08-12 14:11
    Krótko mówiąc - jeżeli komuż nie podoba się - zawsze może wysłac smsa z komórki - o naormalnej długości tekstu, bez reklam i innych wodotrysków. W każdym razie znajdzie się pewnie spora grupa ludzi, która ucieszy się z rozwiązania proponowanego przez Ideę.
    0
  • Users Avatars Mini
    swerd pisze: 2003-08-13 13:44
    Rosemai:co Ty gadasz. anonimy i tak bedzie można wysyłać. i co odbiorca anonimu straci kase na odpowiedź? bzdura. poza tym zawsze można zablokować otrzymywanie esów z netu (nie wiem czy w erze?)
    0
  • Users Avatars Mini
    berr pisze: 2003-08-13 15:12
    Tragedia dostać takiego smsa!!! Ostatnio otrzymałem smsa z netu w postaci 5 i pod każdą podzieloną częścią był ten debilny napis. CZasami wtedy naprawde trudno się połapać co autor miał na myśli. Zwłaszcza że bez tych komunikatów byłby on o połowe któtszy. Czy nie logiczniej byłoby dołaczć ten komunikat,jeśli już musi byc,na sam koniec??? Idea najwyraźniej chce zdenerwować swoich abonentów
    0
  • Users Avatars Mini
    swerd pisze: 2003-08-19 20:51
    true...true
    0
  • Users Avatars Mini
    barnie pisze: 2003-09-13 10:12
    Tym wzbogaceniem jest tak naprawdę mylacy napis. Idealna idea.
    0
  • Users Avatars Mini
    Pułkownik pisze: 2005-01-26 00:17
    JA uważam, że najlepszą bramkę ma Plus. Bardzo uciążliwe jest to wpisywanie hasla za każdym razem, gdy chce się wysłać SMS-a.
    0
  • Users Avatars Mini
    Pułkownik pisze: 2005-01-26 00:19
    No i popieram to co powiedział GSManiac: za dużo reklam
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: