Jest kolejna wpadka z promocją Xiaomi - to podobno bardzo dobre dla samej marki

Newsy | Promocje
Opinie: 0
Jest kolejna wpadka z promocją Xiaomi

Xiaomi kolejny raz zalicza promocyjną wpadkę. W sobotę była głośna afera z promocją w Galerii Mokotów. O tym wydarzeniu pisały niemal wszystkie znaczące krajowe media.

Dziś zaczęła się nieudana sprzedaż w internecie. Już parę godzin przed oficjalnym startem wyprzedaży padł sklep Xiaomi. Raczej można się było tego spodziewać.

W rozmowach z serwisem Wirtualnemedia.pl eksperci marketingu są w zasadzie zgodni, że Xiaomi nie ucierpi wizerunkowo.

Jakub Bierzyński, szef Grupy OMD jest zdania, że firma znacznie więcej zyskała, niż straciła.

Ta akcja, choć z pozoru nieudana, z pewnością nie zaszkodzi, a pomoże Xiaomi - uważa Jakub Bierzyński. - Każdy marketer marzy o sytuacji, gdy klienci marki pchają się po jego produkty drzwiami i oknami.

Sytuacja, w której popyt tak znacznie przerasta podaż to złoty sen każdego producenta. Nasz rozmówca podkreśla także inny aspekt ostatniej promocji Xiaomi, która dała marce darmową reklamę o konkretnej wartości.

Wydarzenie zostało w szeroki sposób nagłośnione przez media, a to oznacza bardzo wymierne korzyści – zaznacza Bierzyński. - W mojej ocenie wartość reklamowa wszystkich informacji i materiałów które pojawiły się na temat Xiaomi w związku z tą promocją może wynosić kilkaset tysięcy, a nawet milion złotych.

Zdaniem szefa OMD raczej nie wchodzi w grę scenariusz, w którym taki a nie inny przebieg wydarzeń w salonie Xiaomi w Warszawie został przez firmę przewidziany czy też zaplanowany.

Marketerzy i duże korporacje jak ognia unikają wszelkich kontrowersyjnych sytuacji wokół marki – wyjaśnia Bierzyński. - To jest bardzo ryzykowna gra, bo w rezultacie wokół firmy może powstać atmosfera krytyki, którą później mozolnie i długo trzeba rozwiewać. W wypadku Xiaomi wizerunkowo wszystko moim zdaniem zakończyło się szczęśliwie, ale równie dobrze mogło być inaczej - zaznacza ekspert.

Pełna treść tekstu z Wirtualnych Mediów jest tutaj


 

 

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: