Zagraniczni akcjonariusze Polkomtelu przeciwni zmianom zarządu

Newsy
Żródło: Puls Biznesu
Opinie: 17

Zagraniczni akcjonariusze Polkomtelu, brytyjski Vodafone i duński TDC nie zgadzają się na zmianę zarządu spółki. "Nie zamierzamy popierać wniosku dotyczącego zmian w zarządzie. Obecne władze spółki cieszą się naszym pełnym zaufaniem. Nie rozumiemy, dlaczego chce się odwołać zarząd, który właściwie prowadzi spółkę, a w ubiegłym roku zarobił 600 mln zł" - mówi przedstawiciel zagranicznych akcjonariuszy Polkomtelu.
Zarząd drugiego co do wielkości operatora komórkowego w Polsce ma zostać odwołany 27 marca. Wówczas odbędzie się NWZA. W tej sprawie 8 marca doszło do nieformalnego spotkania przedstawicieli rady nadzorczej operatora. Padło na nim nazwisko kandydata na fotel prezesa Polkomtelu, a zaproponowali go polscy współwłaściciele spółki.
"Możemy nie zgodzić się na zmianę porządku obrad lub opuścić salę. Nie będzie wówczas kworum" - zadeklarował informator Pulsu Biznesu. Takie metody mogą jednak tylko odsunąć w czasie planowane roszady personalne. Wcześniej czy później KGHM, PSE i Orlen przeforsują swoje rozwiązania, jeśli będą działać solidarnie.
Zmiana zarządu Polkomtelu ma natomiast pomóc w konsolidacji aktywów telekomunikacyjnych, w których udziały ma Skarb Państwa.
"Nie chcemy na razie komentować planów utworzenia Krajowej Grupy Telekomunikacyjnej. Najpierw chcielibyśmy poznać biznesowe uzasadnienie projektu. Chcemy też, aby opinię na ten temat wydał zarząd Polkomtelu. Nie wyobrażamy sobie, aby były to nowe władze, powołane przez akcjonariuszy, którzy już zadecydowali, że chcą takiego podmiotu" - mówi przedstawiciel inwestorów zagranicznych.

Opinie:

Opinie archiwalne (17):

Komentuj

Komentarze / 17

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-03-12 09:34
    I takie rzeczy beda sie dzialy zawsze tam gdzie w polskiej firmie, udzialy ma jakas firma z zagranicy! Nawet jezeli zarzadzali dobrze izarobili kupe kasy jak siec telefonii komorkowej, to teraz trzeba dac szanse innym, aby oni mogli sie wykazac i tez zarobic troche kasy, ale raczej dla siebie, bo kazdy prezes musi miec swoje 5 minut!
    0
  • Users Avatars Mini
    Konik pisze: 2002-03-12 09:54
    Jeżeli ktoś działa dobrze, po co go zmieniać? Chociaż jestem sympatykiem lewicy, nie popieram działań obsadzających co ważniejsze stołki z klucza partyjnego. Ale, Qbusiu, cóż Ty albo ja zmienimy... Z drugiej strony - masz rację, że powinno się dać komuś szansę sprawdzenia się, ale żeby to był człowiek znający się na rzeczy, a nie znający pana X lub Y w obecnej konstelacji. Cóż, poczekamy na rozwój wypadków, wszakże 27 marca niedaleko. Pozdrawiam!
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-03-12 10:27
    Moim zdaniem nie powinno mieszac sie w jakikolwiek sposob polityki z interesami, ale niestety sa to dwie rzeczy ktorych nie da sie rozdzielic i z reguly tam gdzie pojawia sie jedno to zaraz jest drugie! ;-(
    0
  • Users Avatars Mini
    kkrzysiekk pisze: 2002-03-12 10:35
    Macie racje - skoro kolesie zarobili taka kasę, to poco ich odsuwac od władzy??? Czyżby pogłądy polityczne brały górę nad faktycznymi umiejętnościemi pracowników???
    0
  • Users Avatars Mini
    Konik pisze: 2002-03-12 10:43
    Tak, KKrzysiu! Przykładem wszystkie możliwe urzędy. Jak powiedział mój sąsiad (urzędas): "Obywatel powinien znać prawo lepiej niż urzędnik". Przyznać muszę, że jest to prawdą. Kilka razy chcieli mnie w urzędach odprawić z kwitkiem. Niestety nie udało im się. Nie liczą się umiejetności. Bardzo ważne są odpowiednie plecy i słuszna postawa!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    mr.bond pisze: 2002-03-12 11:14
    Ale to mi sie podoba. Ktos w koncu musial powiedziec "BASTA!", bo ile mozna takie przepychanki. Albo stabilny Zarzad i Rada, albo w ogole zrezygnujmy z tego bo sie robi komedia.
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-03-12 11:16
    mr.bond pamietaj ze tam gdzie wladza i pieniadze zawsze bedzie komedia, a znajac nasze polskie realia bedzie to komedia w kilka aktach! ;-(
    0
  • Users Avatars Mini
    mr.bond pisze: 2002-03-12 11:25
    Qba: Zgadza sie. I to komedia sponsorowana (sowicie) przez szaraczkow. Patrz np. wszelkie urzedy zwiazane z UE i jakie tam sa sliczne przekrety. Ale to swiat urzednikow. Tu niby jest business. Tyle, ze polityka sie tu laduje. Dlatego cieszy mnie to, ze wplyw zachodnich udzialowcow moze przywroci tu jakies w miare racjonalne wymiary - wymian, zamian, przepychanek, odpraw, UOPow itd. Chyba, ze znowu Kaczmarek postawi na swoim i dostawi caly Zarzad UOPem przed swe oblicze. Bo czemu nie - potem w glosowaniu i tak ospowiednia komisja sprawie leb utnie.
    0
  • Users Avatars Mini
    mr.bond pisze: 2002-03-12 12:26
    Problem jeszcze w tym, ze oni nie maja wiekszosci.
    0
  • Users Avatars Mini
    mike.buba pisze: 2002-03-12 12:38
    no to przepychanki w plusiku będą trwały bardzo długo
    0
  • Users Avatars Mini
    mr.bond pisze: 2002-03-12 12:40
    Moze starczy by zablokowac durne pomysly grzebania kijem polityki w businessie.
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-03-12 14:11
    mr.bond, ael jezeli firma chce zeby za zagranicy dostawac kase to moga sie poddac temu co mowia firmy zagraniczne, mimo tego ze nie maja jakis specjalnych pakietow akcji! Prawo pieniadza!
    0
  • Users Avatars Mini
    titq pisze: 2002-03-12 14:20
    a ja sie nie zgadzam, zyski wypracowane kosztem sprzedawcow, obcinanie prowzji, nie placenie za cesje, zmiany na koncie itd, tak tak szanowni klienci, wiekszosc uslug ktore dla was w punktach wykonujemy robimy za darmo promocje sa powielaniem starych pomyslow i nie przyciagaja juz nowych klientow, tak jakby mogly, ceny uslug odstraszaja coraz ubozsze spoleczenstwo ci ktorych stac na wysoki ceny juz zaspokoili swoje potrzeby, ale dla reszty oferty nie ma i tym sposobem pozniej wypracowuje sie takie zyski
    0
  • Users Avatars Mini
    hubi pisze: 2002-03-12 17:13
    jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o kase, ktos musi wstawic swojego kumpla i tyle
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2002-03-12 19:39
    Hubi, ja raczej przychylam się do wniosku, że to efekt działania polityki w biznesie - zagraniczni inwestorzy nie wiedzą, że SP ma pomysł, który zrealizuje - za ich zgodą czy nie
    0
  • Users Avatars Mini
    m.j pisze: 2002-03-12 20:32
    TITQ - musze niestety przyznać Ci racje, Zwłaszczacesje z tego co wymieniłęś są najgorsze, a i pieniądze za wykonanie PWA są raczej symboliczne w porównaniu do kosztów.
    0
  • Users Avatars Mini
    mike.buba pisze: 2002-03-13 12:42
    hubi: tak jest w naszym kraju i to jest smutne. a do tego jeszcze polityka. jesteś z innej opcji to nieważne że jesteś fachowcem. musisz poczekać na swoich
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: