Zakaz używania telefonów komórkowych od wiosny

Newsy
Żródło: PAP
Opinie: 99

Lubelskie Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne wprowadziło zakaz używania telefonów komórkowych w swoich autobusach. Władze miasta uspokajają, że przepis jest na wyrost i będzie egzekwowany najwcześniej na wiosnę.

Regulamin przewozu osób i bagażu pojazdami MPK obowiązujący od 1 sierpnia 2003 r. zabrania w autobusach i trolejbusach "grania na instrumentach muzycznych, korzystania z radioodbiorników i telefonów komórkowych lub zakłócania w inny sposób spokoju w pojeździe".

Rzecznik prasowy prezydenta Lublina Tomasz Rakowski powiedział, że zapis będzie egzekwowany dopiero, gdy w autobusach MPK pojawią się urządzenia monitorujące, których pracę mogłyby zakłócać telefony.

"Najwcześniej na wiosnę przyszłego roku w pojazdach MPK zostaną zamontowane komputery służące monitorowaniu ich stanu technicznego oraz liczby pasażerów. Za pomocą sygnału radiowego te informacje będą wysyłane do zajezdni" - powiedział Rakowski.

Rakowski dodał, że zakaz wprowadzono zawczasu, przy okazji zatwierdzania nowego regulaminu MPK w związku ze zmianą taryf opłat za przewozy. "Chcieliśmy uniknąć powtarzania całej procedury za kilka miesięcy" - powiedział.

Przypomniał, że zakaz używania telefonów komórkowych z analogicznych powodów już obowiązuje m.in. na poczcie i w bankach.

Opinie:

Opinie archiwalne (99):

Komentuj

Komentarze / 99

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    kelner pisze: 2003-09-07 21:31
    Chyba ich pogięło!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    Mike_One pisze: 2003-09-07 21:53
    A w przyszłym roku, wprowadzą zakaz korzystania z telefonów w publicznych łazienkach.. Ehh..
    0
  • Users Avatars Mini
    paweln pisze: 2003-09-07 21:53
    To jest dla mnie chore... wchodząc do autobusu wyłączamy telefon, wychodząc go włączamy, wchodząc do autobusu wyłączamy telefon, wychodząc go włączamy, wchodząc do autobusu wyłączamy telefon, wychodząc go włączamy itp...
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-09-07 21:54
    Jeżeli przepis jest na wyrost, to po co go wprowadzają? W ten sposób społeczeństwo uczy się swobodnego podejścia do przepisów i prawa w ogóle. W każdym razie przepis jest kretyński. Telefony satelitarne funkcjonują w samolotach i nic się nie dzieje. Ale może lubelskie MZK dysponuje bardziej wrażliwą elektroniką niż, na przykład, Lufthansa?
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-09-07 21:56
    No i kwestia zasadnicza: jak ten przepis będzie egzekwowany?
    0
  • Users Avatars Mini
    lookanio pisze: 2003-09-07 22:14
    ciesze sie ze juz z tego lublina ucieklem:)
    0
  • Users Avatars Mini
    Żeebro pisze: 2003-09-07 22:25
    No nie bardzo dla mnie ten przepis. Kolejny "martwy" - kanar będzie teraz sprawdzał czy mam wyłączony telefon ? I komu to przeszkadza ? Kierowcy ? Może promieniowanie za duże ? Przepraszam, mamy demorkację ! Pozdrawiam !
    0
  • Users Avatars Mini
    trapi pisze: 2003-09-07 22:41
    Niedlugo zabroni sie rozmow w autobusie miejskim - bo przeciez zaklucaja one spokoj.. eh.. MPK Lublin wogole ostatnio ma same nieudane pomysly - mam na mysli chociazby bilety.. Ale wieszanie rozkladu jazdy tez...
    0
  • Users Avatars Mini
    krch pisze: 2003-09-07 23:10
    \"W autobusach lubelskiego MPK nie powinniśmy używać telefonów komórkowych. Jak mówi prezes Jacek Miłosz, promieniowanie wysyłane przez telefony komórkowe, może zakłócać pracę komputerów pokładowych nowoczesnych autobusów. Proponuję w każdym autobusie powiesić portret prezesa i zobowiązać pasażerów do zdejmowania czapek i kłaniania się przed nim a na przystanku końcowym obowiązkowo odśpiewac \"łubu-dubu, łubu-dubu niech nam żyje prezes...\" pozdr z Lublina
    0
  • Users Avatars Mini
    ar2ro pisze: 2003-09-07 23:19
    ale shit w lubuskim brrr ...
    0
  • Users Avatars Mini
    cisCOoo pisze: 2003-09-07 23:22
    ***Gonzales*** pytasz się ""jak ten przepis będzie egzekwowany ?"" mnie treż to zastanawia ... może kanar będzie wypatrywał nie tych co nie kasuja biletów tylko tych co nie stosuja sie do "przepisu na wyrost" Osobiście uważam że przepis jest kuriozalny !!
    0
  • Users Avatars Mini
    Bart_22 pisze: 2003-09-07 23:27
    moze sprecyzujmy co to znaczy "uzywanie" ? noszenie w kieszeni wlaczone lub wyl.? odbieranie sms? wysylanie sms? malo konkretne te slowo... ja rozumie np. ze nie dzwonie nigdzie a kontroler mi powie ze ma byc tel wylaczony? niech sie w d ugryzie... pisze "uzywanie" a nie ze maja byc wylaczone...
    0
  • Users Avatars Mini
    Bart_22 pisze: 2003-09-07 23:27
    a kierowce to tez dotyczy? bo zazwyczaj od niego muzyka leci...
    0
  • Users Avatars Mini
    Bart_22 pisze: 2003-09-07 23:29
    za 5 lat mijajac autobus w lublinie nie bedzie mozna dzwonka na rowerze uzywac bo "zakloca spokoj..."
    0
  • Users Avatars Mini
    ww pisze: 2003-09-07 23:45
    Co to znowu za bzdura. Może kanar będzie rewidował pasażerów czy mają włączone telefony? (jezeli używanie to też włączony telefon) a może zostaną wyposażeni w specjalne wykrywacze. Smiechu warte dla mnie to wszystko
    0
  • Users Avatars Mini
    Robert542 pisze: 2003-09-07 23:51
    to paranoja, ze juz nie mozna rozmawiac przez telefon w autobusie. Zaluje, ze mieszkam w Lublinie, bo sa i tak za drogie bilety (student zeby dojezdzac do szkoly przez rok wyda 830 zl na bilety MPK Lublin, a np w Poznaniu wydalby 199 zl - widzialem w wiadomosciach to), a pewnie w Warszawie czy w Bialymstoku mozna pewnie uzywac telefonu w autobusach. W ogole zawsze tu bylo drogo w Lublinie. A ciekawe czy w autobusach komunikacji prywatnej tez bedzie trzeba wylaczac telefon czy tak jak podaja nie bedzie mozna "uzywac" telefonu, ale watpie w to. Kto tak jak pisal paweln bedzie wchodzac do autobusu wlaczal, a za przystanek jak bedzie wychodzil bedzie wylaczal telefon?? To cale MPK Lublin to wariactwo. I po co juz teraz wprowadzaja przepis, ktory bedzie obowiazywal za nawet nie wiadomo ile? Niedlugo to przy wejsciu do autobusu beda sprawdzac czy mam telefon wlaczony czy wylaczony. Ehhhhhhhhhhhh, wariaci.
    0
  • Users Avatars Mini
    Robert542 pisze: 2003-09-07 23:53
    Ooooooo wlasnie, zgadzam sie z voyagerkiem.
    0
  • Users Avatars Mini
    Robert542 pisze: 2003-09-07 23:54
    Hehe i jaka ladna ocena newsa. Na 11 glosow srednia 1.
    0
  • Users Avatars Mini
    sandrzej pisze: 2003-09-08 00:14
    ar2ro: naucz sie rozpoznawac wojewodztwa. Lubelskie Lubuskie
    0
  • Users Avatars Mini
    fox pisze: 2003-09-08 00:36
    "uzywanie" - a jak ktos wejdzie na "poklad" autobusu z telefonem w kieszeni i wlaczona transmisja gprs i bedzie zaklocal te ich zaawansowane ustrojstwa? co wtedy? w reczne skanery kanary wyposaza ? :) lol.
    0
  • Users Avatars Mini
    Bart_22 pisze: 2003-09-08 01:27
    Sorry, ale jak kanar chce sprawdzic czy telefon w mojej kieszeni jest wlaczony? Nie ma prawa do tego... Chyba ze bedzie z nim policjant... :) Poza tym ... w slaskim student wydaje na miesiac ok. 55 na bilet. OFF TOPIC: Czy w ktorymkolwiek regulaminie pisze ze kanar moze jezdzic bez biletu?? Ja tego nie znalazlem i nie potrafie zrozumiec dlaczego biletow nie kasuja :)
    0
  • Users Avatars Mini
    bakx pisze: 2003-09-08 01:32
    paranoja... byle do Krakowa nie doszlo... bo to sa jaja jak berety...... "gupota", ktora az naprawde boli.... kurde. ludzie w polsce (rząd) biora sie za wszystoo ale nie za to co POTZRBA naprawde... paranija... moze kur*** jak z domu za niedlugo wyjde to tez bede musial fona wylacyz... wiecie co? pojade tam z oim 7WAT (słownie: SIEDEM WATów MOCY) Centertelem i wlacze go w tym auto busie.. to autobus stanie ;))))) skoro wlakmany i discmay staja (w kasetowcu staje silniczek... testowane na tych ktorzy graja mi na nerwach w budzie i tramwajach)... Motorola Associate 2000. NMT. 7W. wazy bagatela 2,5kg... --------------- pozdr .bakx viii-lo.krakow.pl/bakx -----------------
    0
  • Users Avatars Mini
    Bart_22 pisze: 2003-09-08 01:38
    hehe :) bakx skladamy sie na bilet :)
    0
  • Users Avatars Mini
    staples pisze: 2003-09-08 01:49
    No ładnie moje miasto Lublin ma coraz ciekawsze pomysły odnośnie MPK najpierw podnieśli bilety miesięczne studenckie i uczniowskie do 50 zł za jedną linię a za 2 i max 2 wynosi 100 normalne odpowiednio 100 za 1 i 200 za 2 a jednorazowe studenckie są po 1.25 inne ulgowe natomiast po 1.30 norlany 2.50 to z tego co wiem najdrożej chyba w polsce placimy za przejazdy bo miasto nie dofinansowuje jak trzeba MPK to już jest totalne przegięcie kogo na to stać??? no ale z tymi telefonami to juz im zdrowo odpie............. jeszcze troche a zakażą gadać albo jeszcze coś głupszego. Ciekawi mnie jeszcze jedno jak będzie egzekwowane to prawo postawią osiłka w autobusie czy jak????? No i ważna rzecz ile wynosić będzie kara za to wykroczenie pewnie z 50zł ile bilet studencki :-) LUBELSKIE MPK TO WIELKA PARANOJA !!!!!!!!!!!!!!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    Ktos pisze: 2003-09-08 01:56
    do ar2ro nie w lubuskim!!!! to sa 2 rozne woj. lubuskie a lubelskie!!! pozdrowki!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    Bart_22 pisze: 2003-09-08 02:11
    Przeoczylem, ale brawo dla "Ktos" :) Staples: W slaskim normalny bilent jednorazowy kosztuje 3,50zl lub 3,30 (ostatnio nie jezdze). Studencki miesieczny na 2 przewoznikow i dowolna liczbe busow 55zl. Bilety sa dofinansowywane... niby. Miesieczne macie faktycznie drogie, ale jednorazowe nie :)
    0
  • Users Avatars Mini
    Ktos pisze: 2003-09-08 02:18
    Juz wielokrotnie spotkalem sie z myleniem obu woj. ja maieszkam w Zielonej Gorze a najczesciej myla sie WARSZAWIACY... kiedys koles z W-wy wyslal mojemu ojcu skierownie na serwis w woj. lubelskie ;) Kupa smiechu byla z goscia!! Zielonce jeszcze nie slyszalem nawet o takim pomysle ale osobiscie uwazam ze to nie problem jak sie montuje sprzecik zabezpieczyc go od takich zaklucen!!
    0
  • Users Avatars Mini
    Ktos pisze: 2003-09-08 02:19
    o pomysle zakazu uzywania koma w autobusach!! sorrki za niedokonczenie...
    0
  • Users Avatars Mini
    fox pisze: 2003-09-08 02:21
    jeszcze jedno - jak oni w ogole zamierzaja udowodnic, ze sie z telefonu faktycznie korzysta? i co to w ogole oznacza "korzystanie z telefonu" - w koncu trzymanie sluchawki przy uchu jeszcze nie znaczy, ze sie rozmawia, poza tym obecne aparaty to juz nie tylko fony, ale i terminarze, aparaty fotograficzne itd. - do kogo ma niby nalezec ocena tego, co w danej chwili sie z aparatem dzieje? rozumiem, ze zakazy obejmuja samoloty, stacje benzynowe, szpitale i inne miejsca, gdzie zagrozone moze byc ludzkie zycie, tudziez grzecznosciowo kina, teatry itd. gdzie po prostu nie uchodzi paplac, ale tramwaj? autobus? poczta? a co mnie obchodzi, ze poczta czy mpk uzywa szmelcu, ktory potrafia zaklocac komorki - telefony badz co badz homologowane i dopuszczone do ogolnego uzytku.
    0
  • Users Avatars Mini
    fox pisze: 2003-09-08 02:22
    cd... niech sobie sprawia lepszy sprzet. ci idioci powinni pojechac do chin, lub tajwanu i zobaczyc, jak TAM wyglada sytuacja, co druga osoba z telefonem i gada do upadlego. i jakos wszystko dziala. za chwile wszystko bedzie sie dzialo w eterze - wi fi, radiowy internet, bluetoothy i cala masa innego szitu - ciekaw jestem, co wtedy te autobusy zrobia. pewnie sie beda przy kazdym hot spocie wykrzaczac ;) :) lameroza.
    0
  • Users Avatars Mini
    Bart_22 pisze: 2003-09-08 02:24
    No tak. Nie slyszalem aby to bym problem, ale tu nie chodzi chyba o zaklocenia a o halas. Inna sprawa, czy nie mozna "nakazac" wyciszenia telefonow? To nakazuje kultura osobista, lecz niektorzy nie wiedza co to.
    0
  • Users Avatars Mini
    fox pisze: 2003-09-08 02:32
    " zapis będzie egzekwowany dopiero, gdy w autobusach MPK pojawią się urządzenia monitorujące, których pracę mogłyby zakłócać telefony." i " zakaz używania telefonów komórkowych z analogicznych powodów już obowiązuje m.in. na poczcie i w bankach" a zatem zakaz nie zostaje wprowadzony ze wzgledow spolecznych, a technicznych....
    0
  • Users Avatars Mini
    Bart_22 pisze: 2003-09-08 02:32
    "Idą mi na jaja." Wprawdzie tam nie mieszkam ale tak jest. Niech ktoś jedzie A4 z niemieckiej granicy na Wrocław. Nie pamiętam ile dokładnie, ale te kilkaset km nonstop 1 pasem i ograniczenie 80km/h. Co jakiś czas znak "Prosimy o rozważną jazdę!" Czy ktoś kto stawia te znaki i ktoś kto wprowadza ten "przepis" choć kiedykolwiek pomyślał?? Szlag mnie trafia jak widzę taką głupotę...
    0
  • Users Avatars Mini
    Bart_22 pisze: 2003-09-08 02:36
    fox: Nie mówie bezpodstawnie: "grania na instrumentach muzycznych, korzystania z radioodbiorników i telefonów komórkowych lub zakłócania w inny sposób spokoju w pojeździe". Bedzie nalepka na drzwiach? :) "Uwaga! Czułe urządzenia monitorujące" :)
    0
  • Users Avatars Mini
    fox pisze: 2003-09-08 02:43
    hehe, co innego jak ktos drze pape do telefonu albo ma dzwonek ustawiony na budzenie umarlego, ale do tego, zeby sie zachowywac jak debil (i halasliwie) nie potrzeba telefonu :) zaklocac spokoj mozna na rozne sposoby. jeden bedzie przez telefon rozmawial tak, ze go nie bedzie slychac, a inny odpali walkmana tak, ze ludzie z drugiego konca beda mogli tanczyc. zwykle zreszta w tych swietnych pojazdach i tak panuje halas sam z siebie taki, ze mysli nie sposob zebrac, wiec o co wlasciwie chodzi ;) :) ale najwyrazniej goscie sami nie moga sie zdecydowac, czy przepis ma byc o zaklocaniu spokoju, czy pracy urzadzen ;) LOL
    0
  • Users Avatars Mini
    Ktos pisze: 2003-09-08 02:55
    heheh:) w "najnowszych" autobusach typu IKARUS rocznik jakies 75-89 dzwi otwierajc sie robia taki halas, ze nie wiadomo czy kierowca w cos przy.....l czy one dopadaja! A wystarczylo by gumow podkladki przymocowac i halas mniejszy o 50%!!! Popieram to co powiedzial fox!! Juz wiem komu to przeszkadza - osoby starsze tak wrazliwe na przewianie w 35C upale nie pozwalajace otworzyc okna (nie czuja swojego zapachu)! Kiedys bez kitu wsiadam do autobusu podstawowej lini nr 8 w ZG i chyba bylem 1 osoba mloda bo srednia wieku to jakies 65 lat - zstanawialem sie czy ten autobus nie jdzie do SKANSENU w Ochli ;) smierdzialo potwornie ale wszystkie okna szczelnie zamkniete!!! To chyba takie osoby wymyslaja takie przepisy albo osoby, ktore nie nie kozystaja z komunikacji miejskiej!!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    light7 pisze: 2003-09-08 03:24
    Super przepis. Ciekaw jestem tylko jak to będzie egzekwowane. Bardzo wątpię, że ktokolwiek będzie wyłączał telefon zanim wsiądzie do autobusu...
    0
  • Users Avatars Mini
    kokoszka pisze: 2003-09-08 09:17
    He he paranoja, a jak mam zestaw bluetooth i telefon będę miał schowany głęboko w plecaku, to kanar będzie miał możliwość przeprowadzenia rewizji osobistej żeby mi udowodnić że rozmawiam ? Nie jest to pierwsza wpadka MPK, najpierw wprowadzili nowy regulamin, który do końca nie wiadomo czy jest zgodny z prawem, UOKiK już to sprawdza, to dodatkowo jak kupujescie bilet miesięczy np. dnia 10 września to bilet jest ważny do końca sieprnia a płaci sie jakby był ważny 30 dni, to jest masakrycznie śmieszne.
    0
  • Users Avatars Mini
    kokoszka pisze: 2003-09-08 09:24
    ..."Przypomniał, że zakaz używania telefonów komórkowych z analogicznych powodów już obowiązuje m.in. na poczcie i w bankach." Nio to już znam powód, w autobusach MPK są sejfy jak w bankach a u kierowcy będzie można zapłacić za rachunek telefoniczny jak na poczcie :) he he he
    0
  • Users Avatars Mini
    barnie pisze: 2003-09-08 10:08
    Paranoja z tym zakazem. Po pierwsze przepis i tak jest martwy, bo brak do niego rozporządzeń wykonawczych, więc tylko osmiesza lubelski mpk i radę miejską z jaśnie niemożnym prezydentem. A co najważniejsze wzmaga powszechna ignorancję prawa i tak juz mocno lekceważonego. Po drugie: a kierowca to czego słucha? Ryku silnika (tak głosnego i ze przecież i tak nie sposób rozmawiać w autobusie - stare jelcze i ikarusy) czy radia? Przeciez to kierowca cały czas piłuje radio, więc teraz przede wszystkim kierowcy powinni zabonić używania radia bo siedzi najbliżej nadajnika. A co z CB radio, które równie często widzi się w kabinach kierowcy. Poza tym kierowcy także używają komórek, no nie?
    0
  • Users Avatars Mini
    barnie pisze: 2003-09-08 10:15
    Przecież te nadajniki i tak będą pracować na innych częstotliwościach. Dziwne, ze tylko telefony pasażerów będą powodować zakłócenia, a stojących na przystanku już nie. Mądre są te telefony skoro wiedzą kidy są "na pokladze" a kiedy nie. Co z tego że takie zakazy są na poczcie i w banku. Wskażcie mi kogoś, kto wchodząc dotych instytucji wyłącza telefon, albo nie odbiera dzwoniacego telefonu stojąc w kolejce do kasy. Powtórzę po kimś: co mnie obchodzi że poczta ma szajsowate, niewyekranowane sprzęty.
    0
  • Users Avatars Mini
    barnie pisze: 2003-09-08 10:16
    Zresztąnie tylko poczta. A czy coś podobnego nie zdarzyło się w poznańskim mzk?
    0
  • Users Avatars Mini
    vw9 pisze: 2003-09-08 10:29
    Trochę chyba przesadzili. Jeżeli takie coś by przeszło, to za chwilę znajdą sie kolejni naśladowcy...
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-09-08 10:57
    fox - właściwie to nie wiadomo o co chcodzi - bo jeśli z tego powodu to robią: Regulamin przewozu osób i bagażu pojazdami MPK obowiązujący od 1 sierpnia 2003 r. zabrania w autobusach i trolejbusach "grania na instrumentach muzycznych, korzystania z radioodbiorników i telefonów komórkowych lub zakłócania w inny sposób spokoju w pojeździe" to nie mogą karać za zakłucanie jakiegoś sprzętu... Trochę konsekwencji :-) A poza tym w moim banku jeszcze nikt mi ani nikomu nie zwrócił uwagi, że korzystam z komórki. Nie ma zakazu używania komórek. barnie - jakich rozporządzeń? to nie ustawa... to zwykły regulamin, który zawierając umowę transportową (poprzez kupno biletu) zobowiązujesz się przestrzegać...
    0
  • Users Avatars Mini
    berr pisze: 2003-09-08 11:05
    MPK w Lublinie prawdziwe problemy będzie miało jak wrócą studenci. Wtedy zacznie sie "jazda" protest będzie murowany i to nie tylko w sprawie komórek ale i cen biletów. Samorząd studencki negocjował ceny miesięcznych przejazdówek na wszystkie linie z prezesem MPK, który wspaniałomyśnie zaoferował sumę 125 zł. Przecież to chore. Jak samorzą odpowiedział mu, że w związku z tym będzie namawiał studentów do bojkotu to otrzymał odpowiedz, że zlikwidują linie nocne. Szantaż i błazenada.
    0
  • Users Avatars Mini
    berr pisze: 2003-09-08 11:12
    Poza tym panowie z MPK i władze miasta wymyśliły jeszcze lepszą paranormalą sytuację. Otóż ten regulamin w którym jest zakaz używania komórek jak również i nowe taryfy biletowe są nielegalne i aktualnie nie obowiązują. Do 10 września obowiązują stare, których nie można nigdzie nabyć. UOKiK przewiduje nawet możliwość zwrotu kosztów za zakupione bilety przez MPK na drodze prawnej. Więcej detali na ten temat na stronie z protestem przeciw takim praktykom MPK. www.mpklublin.prv.pl LOL
    0
  • Users Avatars Mini
    berr pisze: 2003-09-08 11:16
    I niestety ja mieszkając w lublinie mam doczynienia z taką głupotą. A zapomniałem dodać, że w jednym z wywiadów szanowny prezes MPK Jacek Miłosz powiedział, że skoro ludzie wyłączają komórki wchodząc do kościoła to dlaczego nie mieliby tego robić wchodząc do autobusu. Bez komentarza....
    0
  • Users Avatars Mini
    antympk pisze: 2003-09-08 11:44
    wlo: Zgodę na podwyżkę cen biletów i jednocześnie na zmianę regulaminu wydaje w tym wypadku rada miasta. Uchwała Rady Miasta nabiera mocy prawnej dopiero po 14 dniach od jej opublikowania. Dziennik został wydrukowany dopiero w sierpniu ale z datą wsteczną ustaloną na dzień 17,07,2003. Z tego powodu jest teraz prowadzone postępowanie wyjaśniające poprzez UOKiK czy ten regulamin i cennik jest obowiązujący. Wiadomo prawo nie działa wstecz, ale nie w Polsce.
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-09-08 11:53
    To wiadomo - uchwała samorządu jak każdy akt prawa, musi być opublikowana (podana do publicznej wiadomości) w określony sposób. berr - ja to się zastanawiam, dlaczego wobec tego wychodząc z domu ludzie nie wyłączają komórek?
    0
  • Users Avatars Mini
    Domely pisze: 2003-09-08 12:12
    TO JESZCZE NIC!!! ŻEBYŚCIE WIEDZIELI JAKIE CHAMSTWO PANUJE W LUBLINIE PODCZAS SPRAWDZANIA BILETÓW!!! tEGO NIE MA NIGDZIE W TYM KRAJU - AUTOBUS ZATRZYMUJE SIE NA PRZYSTANKU, KANAR- CHAMIDŁO STAJE W DRZWIACH, STWIA NOGĘ NA SCHODKU I PO KOLEJ JAK Z WIĘZIENIA WYPUSZCZA PO JEDNEJ OSOBIE PO SPRAWDZENIU BILETU!!! TO JAKAŚ PATOLOGIA!!! CHYBA ŻE MAJĄ UKŁAD ZE ZŁODZIEJAMI ŻEBY ROBIĆ SZTUCZNY TŁOK W AUTOBUSIE!!! PO PROSTU LUDZI TRAKTUJĄ JAK ZWIERZĘTA!!! P.S. NA SZCZĘŚCIE SIĘ WYNIOSŁEM Z LUBLINA I BYWAM TAM NIEZMIERNIE RZADKO!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    zirtha pisze: 2003-09-08 12:21
    nie chce mi sie wierzyc - glupota straszna - ogolnie rzecz biorac - w Wawie rok temu SIECIOWKA - na wszystkie pojazdy tj. autobusy zwykle pospieszne i expresy, tramwaje i metro - kosztowala - uwaga 33zł. - a to co sie dzieje w Lublinie no coz to juz paranoja - ciekawe co by w Wawie powiedzieli na taki przepis zabraniajcy uzywania telefonow w autobusie - buahaha - u mnie tez byl zakaz uzywania bo autobusy stawaly - co ciekawsze - odbywalo sie to przez rowerzystow ktorzy podjezdzali do kierowcy na przystanku i zaczynali rozmawiac :)))))))) Pozdrawiam i zycze ze prezes zmadrzeje :) Buhahaha Brawo prezesie !!!
    0
  • Users Avatars Mini
    blobi pisze: 2003-09-08 12:24
    Jak już mówiłem niech mnie w rzyć pocałują :/
    0
  • Users Avatars Mini
    blobi pisze: 2003-09-08 12:27
    Nie mówiąc już wogóle jak zyskają na tym złodzieje widząc gdzie chowamy telefony po wyłączeniu #$@#$#@$@# @#$$$#@ !
    0
  • Users Avatars Mini
    maras pisze: 2003-09-08 12:39
    No cóż widocznie Lubelskie MPK będzie używało tak wyrafinowanej techniki jak w samolotach rejsowych :-)))) Należy się tylko cieszyć ze nastąpi taki postęp technologiczny i IKARUSY zostaną zastąpione nafaszerowanymi elektroniką superBUSAMI :)))). Interesujące w jaką stronę zmierza Lubelskie MPK. W innych miastach prowadzono wręcz potrzebę używania komórek - zakup biletu poprzez SMS (sms dowodem zaplacenia za przejazd) a tutaj idą w drugą stronę. Zakłócaniw spokoju przecież to nie jest OPERA, czy TEATR, Ciekawe czy w następnej wersji regulaminu nie wyjdzie zapis "bezwzgledny zakaz jakichkolwiek rozmów - nakaz absolutnej ciszy w autobusie " :-)))) Gratuluje władzom Lubelskiego MPK, skłania mnie to do założenia że jednak telefony GSM szkodzą na zdrowie -bo widocznie im wypaliło już bardzo dużo szarych komórek.
    0
  • Users Avatars Mini
    berr pisze: 2003-09-08 12:45
    Może MPK podpisała jakąś tajną umowę ze złodziejami komórek, pewnie był jakiś lobbing :). Widać, że autobusy w Lublinie są daleko bardziej zaawansowane technologicznie od naszych samochodów... Słyszałem gdzieś wypowiedz jakiegoś specjalisty, że prawdopodobieństwo zakłócania pracy pojazdów MPK nawet po zamontowaniu nowych komputerów pokładowych wynośi jakieś promile, bo te urządzenia pracują na zupełnie innych częstotliwościach
    0
  • Users Avatars Mini
    blobi pisze: 2003-09-08 13:01
    Na pocieszenie dodam ze nie tylko w Lublinie są idioci w MPK - we wrocławiu gdzie studiuje z grubsza 200000 ludzi zlikwidowano nocne linie tramwajowe....
    0
  • Users Avatars Mini
    CrazyIwan pisze: 2003-09-08 13:24
    Poprostu szkoda gadać! Wszystko można zrozumieć ale nie wyobrażam sobie ludzi, którzy przed wejściem do autobusu wyłączają swoje komórki!!! :-))) To będzie naprawde zabawnie wyglądać! Dobrze że na śląsku jeszcze tego nie wprowadzono, bo zazwyczaj jak jestem w autobusie to dzwoni do mnie mój szef. Jak bym miał wyłączony telefon to by mnie opieprzył że nie chce z nim gadać! :))) ... ale pomysłowi ludzie w tym Lublinie!
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2003-09-08 13:25
    blobi... a to od kiedy na uczelniach po północy zajęcia się prowadzi? ja, kiedy studiowałem najpóźniej ok. 21 kończyłem laboratoria... no - jakieś piwo, kino, itd. - 23-24 najpóźniej w akademiku ;-)))
    0
  • Users Avatars Mini
    blobi pisze: 2003-09-08 13:38
    Wlo: no tak Ty chyba baaaaardzo dawno studiowałeś :DD Studenci zaczynają życie po 22 wiec obciążenie nocnych linii było wysokie...teraz to już chyba tylko taksówki zostaną, albo co gorsza pijani kierowcy :/
    0
  • Users Avatars Mini
    qbul pisze: 2003-09-08 13:44
    ciekawe ... w samochodach najnowszej generacji (merc, bmw, toyota, itp) wolno rozmawiać ... oczywiście z zestawu głośnomówiącego ... a w autobusach które nieżadko nie powinny w ogóle pojawiać się na drogach nie ..........................
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-09-08 13:59
    ***Blobi - no nie rób jaj. W Wrocławiu zlikwidowano linie tramwajowe, zmiast których będą jeździć autobusy. I jest to o wiele lepsze rozwiązanie niż nocne tramwaje. Poza tym zlikwidowano tymaczasowo kontrolerów, więc można sobie jeździć na gapę :-).
    0
  • Users Avatars Mini
    blobi pisze: 2003-09-08 14:08
    Gonz: a patrzyłeś ile tych autobusów wprowadzono?? 3 dodatkowe LINIE kursujące co godzinę...A kontrolerów tylko do 10 wrzesnia skasowano :)
    0
  • Users Avatars Mini
    berr pisze: 2003-09-08 14:49
    W Lubinie właściwie chyba też do 10 września kontrolerów skasowano, choć pewnie nieoficjalnie. Bo co mają niby kontrolować i kogo jeżeli prwawoity obywatel chce nabć obowiązujący bilet i nigdzie go nie może kupić bo zostały wycofane z 1 sierpnia. Może za to nabyć takie, które bedą obowiązywały od 10 września, nawet kierowca taki mu sprzeda... Jak więc mam płacić za przejazd zgodnie z prawem? Co może mi zrobić kontroler jeżeli nie mam biletu? Chyba MPK ma obowiązek udostępnić je do sprzedaży?
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2003-09-08 14:55
    ***Blobi - z jednej strony to tylko 3 linie, z drugiej strony linie te mają zmodyfikowane (in plus) trasy. Ale mniejsza z tym. Ja bym zwrócił uwagę na wielki burdel (z przystankami i rozkładami) , który towarzyszył tej zmianie.
    0
  • Users Avatars Mini
    blobi pisze: 2003-09-08 15:01
    Życie zweryfikuje....
    0
  • Users Avatars Mini
    CrazyIwan pisze: 2003-09-08 16:12
    Uważam że ten pomysł jest mało realny do zrealizowania! Jak to będzie; nowi kontrolerzy będą prosić nie tylko o bilet ale też o komórke do wglądu? ... "DZIEŃ DOBRY. PROSZĘ PRZYGOTOWAĆ BILETY I TELEFONY KOMÓRKOE DO KONTROLI"... :)))
    0
  • Users Avatars Mini
    Halibut pisze: 2003-09-08 16:21
    Bzdura! To jest nielegalne - narusza postanowienia koncesji dla operatorów i jest wyssane z palca! "Urządzenia monitorujące"... Pogięło ich...
    0
  • Users Avatars Mini
    Bart_22 pisze: 2003-09-08 16:36
    Wlasnie sie z tego w radiu nasmiewali... :)
    0
  • Users Avatars Mini
    secho pisze: 2003-09-08 16:39
    To już wiem dlaczego w Lublinie nigdy nie będzie metra :) Skandal !!!!!! A wszystko przez te nieznośne kasowniki :)
    0
  • Users Avatars Mini
    promedia pisze: 2003-09-08 17:05
    Proponuje za jednym zamachem wprowadzic przepis zakazujacy uzywania telefonow komorkowych (i innych wynalazkow) w miejscach uzytecznosci publicznej, na ulicach, w parkach... - rozumiem, ze telefon emituje 'fale' ale skoro posiada homologacje to nie powinno byc problemu z jego uzytkowaniem?!
    0
  • Users Avatars Mini
    Irek24 pisze: 2003-09-08 18:29
    Nie wierzę, że komórka może zakłucić działanie kamer!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    Bart_22 pisze: 2003-09-08 19:29
    To zalezy jakich kamer, jak i zalezy od ich wykonania :) Ale te "publiczne" powinny byc na to odporne.
    0
  • Users Avatars Mini
    artjaw pisze: 2003-09-08 19:35
    To może powstawiają automaty telefoniczne do swoich pojazdów? Pewnie TPSA.
    0
  • Users Avatars Mini
    eXiDe pisze: 2003-09-08 19:54
    W sumie nie jeżdżę MPK, ale dla mnie to głupota wprowadzać takie zarządzenie! Pogieło ich.... zobaczymy jak to z tym będzie. Tak samo jak rozmowa przez komórę w samochodzie... :D
    0
  • Users Avatars Mini
    Szymek pisze: 2003-09-08 20:51
    Jak samochód stanie lub się rozpierniczy,to znaczy,że ktoś używa komóry ;-))
    0
  • Users Avatars Mini
    vinde pisze: 2003-09-09 01:06
    Kogoś w Lublinie popier......o ! Lublinienie nie dajcie sie. Autobusy MPK są dla was a nie dla debili z urzędu Miasta, którzy założe się, że z mnch nie korzystają. Prezydent rakowski pewnie wozi się jakimś merolem i ma gdzieś to co będzie w autobusach. A przy okazji ciekaw jestem ile kosztuje toi co oni będą instalować w autobusach - Lublinianie płacicie za to !
    0
  • Users Avatars Mini
    swerd pisze: 2003-09-09 01:54
    z jednej strony debilne, zgodze się z wami, ale z drugiej...może faktycznie to zakłóca działanie czegoś tam. nie wiem, nie znam sie na autobusach
    0
  • Users Avatars Mini
    Ktos pisze: 2003-09-09 02:31
    To jest czysty bezsens, brak logiki i inteligencji!!!! Jak tak dalej bedzie to moze nawet w domu zabronia uzywania koma bo w mieszkaniu obok moze mieszkac facet z rozrusznikie serca!!!! W tym kraju do konrtoli osobistej sa uprawnione jedynie 3 instytucje - policja, wojski i sluzby celen przy czym 2 ostatnie musza to robic w obecnosci policji!! Wiec glupi kanar moze cmoknac w pupke jak mu na to sie pozwoli bo nawet jak by telefon dzwonil to przeciez jeszcze nie rozmawiasz!!! A na marginesie zaklucenia ktore emituje kom sa takie same gdy jest on wlaczony i sie nie rozmawia lub jak sie rozmawia (tylko tyle ze trwa to dluzej)!! nikt z was nie zauwazyl ze co jakies 30 min operatro sprawdza koma! Ja widze falowanie na monitorze ale ten monitor ma 5 lat blahahahhahaha:)))) Pozdrowki
    0
  • Users Avatars Mini
    barnie pisze: 2003-09-09 08:55
    Zakłocenia moga sie pojawić, ale tylko wtedy, gdyby kolega Bakx zacząl uzywać swojej 7 watowej motki. Obecnie przecież moc telefonu to ponizej 1 wata, więc jak może toto spowodować zatrzymanie autobusu. Poza tym niedawno był materiał w telewizji wysmiewający ten zakaz. To prawda, że odczuwa się zakłucenia np. w sytuacji gdy telefon leży blisko monitora, lub głosników, ale przecież oprócz chwilowego migotania nic poważnego się nie dzieje. A że lubelska świta jeżdzi wyłącznie drogimi merolami na koszt podatnika to w dupie ma zwykłego obywatela i chyba z nudów umila mu życie.
    0
  • Users Avatars Mini
    berr pisze: 2003-09-09 10:47
    Jak na początku października wrócą studenci to dopiero będzie jazda dla MPK i jego prezesa. Oj będzie sie działo. A debilny zakaz używania telefonu tylko potwierdza słuszność protestu. A jeszcze przed wakacjami MPK chciało doprowadzić do likwidacji przewoźników prywatnych, którzy jakoś sa w stanie na siebie zarobić mając niższe ceny i brak idiotycznych zakazów. Podobno są plany aby studenci mieli "sieciówki" właśnie u nich. Problem tylko w ilości kursów, jaką im przyznano - poprostu mało. ALe cała sytuacja i tak jest nienormalna
    0
  • Users Avatars Mini
    berr pisze: 2003-09-09 10:49
    Przecież MPK jest przedsiebiorstwem użyteczności publicznej, czego zdają się nie dostrzegać zaróno włodarze miasta jak i prezes MPK.
    0
  • Users Avatars Mini
    sajm0n pisze: 2003-09-09 11:16
    Chciałbym zwrócić Waszą uwagę na to, że ten przepis jest nie do wyegzekwowania w świetle obecnie oboowiązującego regulaminu MPK Lublin: -kontroler może wezwać policję lub straż miejską TYLKO w wypadku gdy nie może ustalić personaliów osoby. - kontroler nie ma prawa rewidować pasażerów (mają do tego prawo słuzby MSWiA i to na specjalnych zasadach. Skoro przepis jest niemożliwy do wyegzekwowania, to jest idiotyczny i zbędny. Nota bene: w regulaminie sa i inne kwiatki, m.in. jak unikać kontroli czy płacenia kar, trzeba tylko trochę pogłówkować. (ewentualnie w wypadku łamania przepisów przez kanarów składać sprawy w sądzie grodzkim). Jestem po pierwszym roku na lubelskiej uczelni i staraam się unikać MPKu i prywaciarzy jak ognia. Miasta dla rowerów Pjerdolić debili =]
    0
  • Users Avatars Mini
    berr pisze: 2003-09-09 11:22
    Sajmon: Tylko powiedz gdzie pod uczelniami można zostawić rower abyś po zajęciach mógł nim jeszcze jeździć. Niestety nasze miasta jeszcze długo nie bedą dla rowerów
    0
  • Users Avatars Mini
    sajm0n pisze: 2003-09-09 11:26
    Zostawiałem przez 5 miesięcy SCOTTa Woodpeckera pod budynkiem Collegium Veterinarium i jakos nie zaginął, a był przyczepiony dziadowską linką. Polecam lekturę www.rowery.org.pl
    0
  • Users Avatars Mini
    berr pisze: 2003-09-09 11:30
    Niestety ja na miasteczku akademicki UMCSu nie bardzo widze miejsc gdzie mógłbym zostawić rower i spokojnie siedzieć na zajęciach. Pozdrawiam studenta z Lubina
    0
  • Users Avatars Mini
    berr pisze: 2003-09-09 11:31
    miało być "Lublina"
    0
  • Users Avatars Mini
    swerd pisze: 2003-09-09 12:16
    ale narzekacie. ciekawe czy jak w samolotach zabronili korzyustać z telefonów to czy też były takie jazdy, a przecież nie sprawdzają czy każdy ma wyłączony fon.
    0
  • Users Avatars Mini
    swerd pisze: 2003-09-09 12:17
    oczywiscie nie bronie tu mpk, bo ten przepis w prtzypadku autobusów jest sam w sobie debilny, ale zaciekawiły mnie Waszee posty o MSWiA etc.
    0
  • Users Avatars Mini
    delong pisze: 2003-09-09 13:36
    "Najwcześniej na wiosnę przyszłego roku w pojazdach MPK zostaną zamontowane komputery służące monitorowaniu ich stanu technicznego oraz liczby pasażerów. Za pomocą sygnału radiowego te informacje będą wysyłane do zajezdni\" Może ktos wyjasni dokładnie o co chodzi?? czy teraz system z wyprzedzeniem poda, że drzwi sie zatną, silnik się zatrzyma czy tez złapie "gumę"????!!!!! Co do liczby pasażerów to wiadomo ale po co takie dane !!!!! czy korzysci z takich danych będą odczuwalne dla pasażerów (mniejszy tłok w autobusach na częsciej uczęszczanych liniach w godzinach szczytu) bo jeśli nie to co usprawiedliwia zapewne niemałe pieniądze, które będą na to wydane ...... Przypomniał, że zakaz używania telefonów komórkowych z analogicznych powodów już obowiązuje m.in. na poczcie i w bankach. Próbuje sobie przypomnieć jakieś wywieszki w banku i na poczcie ale ......pewnie przeoczyłem skoro jest zakaz a nie widzę. Oczywiście pomijam sam fakt związany z tzw. kulturą ;))))
    0
  • Users Avatars Mini
    delong pisze: 2003-09-09 13:36
    "Najwcześniej na wiosnę przyszłego roku w pojazdach MPK zostaną zamontowane komputery służące monitorowaniu ich stanu technicznego oraz liczby pasażerów. Za pomocą sygnału radiowego te informacje będą wysyłane do zajezdni\" Może ktos wyjasni dokładnie o co chodzi?? czy teraz system z wyprzedzeniem poda, że drzwi sie zatną, silnik się zatrzyma czy tez złapie "gumę"????!!!!! Co do liczby pasażerów to wiadomo ale po co takie dane !!!!! czy korzysci z takich danych będą odczuwalne dla pasażerów (mniejszy tłok w autobusach na częsciej uczęszczanych liniach w godzinach szczytu) bo jeśli nie to co usprawiedliwia zapewne niemałe pieniądze, które będą na to wydane ...... Przypomniał, że zakaz używania telefonów komórkowych z analogicznych powodów już obowiązuje m.in. na poczcie i w bankach. Próbuje sobie przypomnieć jakieś wywieszki w banku i na poczcie ale ......pewnie przeoczyłem skoro jest zakaz a nie widzę. Oczywiście pomijam sam fakt związany z tzw. kulturą ;))))
    0
  • Users Avatars Mini
    blobi pisze: 2003-09-09 13:50
    Ehh loodzie! Co wy porównujecie autobus do samolotu???Przeciez w autobusie najwyzej chwilowo moze zostac zakłócona łączność CB albo pozycjonowanie GPS (w co bardzo wątpię) natomiast cały system nawigacyjny samolotu oparty jest na emisji i odbieraniu fal radiowych na różnych częstotliwościach i tu nawet małe zakłócenia mogą wprowadzić w błąd nawigatora lub zakłócić pracę systemów autopilota! Co moze sie stać z autobusem a co z samolotem to sobie chyba kazdy moze wyobrazić...
    0
  • Users Avatars Mini
    Ktos pisze: 2003-09-09 14:36
    Dzis sprawdzilem: na poczcie jest zakaz ale tylko gdy jestes przy samym okienku i jestes obslugiwany :))) hehhe wynia to tylko z tego aby nie zwiekszac czasu obslugi gdy ktos gada przez koma!! A moze lubelskie MPK bedzie przerabialo teraz autobysy na poduszkowce lub tak jak w filmie pt." powrot do przyszlosci" beda lataly!!! hehehhehe Jeszcze raz brawo za wprowadzenie przepisow, ktore nie moga byc realizowane i wymagane!! To jeszcze jeden dowod jacy ludzie rzadza w tym kraju!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    ojciec.dyrektor pisze: 2003-09-09 15:25
    Tak kretyńskiego przepisu to aż się komentować nie chce :-P
    0
  • Users Avatars Mini
    swerd pisze: 2003-09-10 16:55
    blobi, pod moim postem wyjaśniłem dlaczego takie porównanie. nie chciałem żeby to było dosłownie brane pod uwage. staram się myśleć tak jak urzędasy z lublina
    0
  • Users Avatars Mini
    berr pisze: 2003-09-16 11:54
    Prezydenyt miasta wreszcie zmądrzał i nakazał MPK usunięcie tego kretyńskiego przepisu!!! A prezes MPK pewnie i tak stwierdzi, że szkoda go likwidować bo tyle dobrego by zrobił
    0
  • Users Avatars Mini
    secho pisze: 2003-09-25 19:40
    berr - to oficjalna informacja ???
    0
  • Users Avatars Mini
    berr pisze: 2003-10-01 14:43
    secho: tak podał rzecznik prezydenta. Ale generalnie zrobiło się ciekawiej bo UOKiK uznał działanie MPK za wykorzystywanie pozycji dominującej i wszczął postępowanie antymonopolowe (to odnośnie nielegalnego wprowadzenia nowych biletów, braku sieciówek, oraz rażąco niekożystnego dla pasażerów cennika biletów.
    0
  • Users Avatars Mini
    DJ Dave pisze: 2003-10-05 17:13
    denny przepis, poprostu denny...aż się pisać nie chce...lol
    0
  • Users Avatars Mini
    Robert542 pisze: 2005-03-19 10:07
    I nic takiego chyba nie bylo wprowadzonego w Lublinie oficjalnie. Na wiosne 2004 mial byc egzekwowany ten przepis, jednak ja jezdzilem z wlaczonym telefonem i nikt mnie nie ganial...
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: