Folx startuje z kampanią reklamową i planuje szybką ekspansję zagraniczną

Newsy
Opinie: 21

Folx, czyli nowy operator MVNO na infrastrukturze PLAY, przedstawił dziś swoje plany rozwoju. Na razie Folx jest dostępny w 7 polskich aglomeracjach. Karty SIM zamawiane przez aplikacje są dostarczane przez kierowców należących do prywatnych flot. Folx nie ma bezpośredniej umowy z Uberem.

Na razie Folx bez kampanii reklamowej pozyskał około 1000 klientów. Teraz nowy MVNO rozpoczyna kampanię reklamowa w internecie, mediach społecznościowych oraz przez infuencerów.

Kartę SIM można obecnie zamówić w Krakowie, Łodzi, Poznaniu, Trójmieście, Warszawie, Wrocławiu i na terenie konurbacji śląskiej. Folx działa na sieci Play oraz na sieciach jej partnerów w roamingu krajowym

Nowy operator chce szybko (może jeszcze w tym roku) przeprowadzić ekspansję na inne rynki europejskie. Podobno jedna z umów z zagranicznym operatorem jest już niemal gotowa.

Folx należy do udziałowców sieci Play, a jego kadrę zarządzającą, stanowią byli pracownicy tego operatora (m.in. Paweł Lewandowski, Andrzej Popławski).

Wadą pomysłu Folx jest to, że jest dosyć prosty do skopiowania. Według nieoficjalnych informacji, nad podobnym sposobem płatności za abonament (podłączona do konta karta platnicza) pracuje lub pracował Orange w Polsce. Pisaliśmy o tym tutaj. Dokładnie taki sam model rozliczeń ma już także Virgin w Emiratach Arabskich.

Kampania będzie emitowana w kanałach online, kinach oraz OOH.
 
Nad stworzeniem marki Folx i kampanią pracowali:
Super Super - strategia marki i branding
albo/albo - strategia marki i komunikacja
Rafał Grobel - koordynacja i produkcja
ShootMe - dom produkcyjny
SalesTube - strategia komunikacji mediowej, planowanie i zakup mediów

Oto pełny zapis dzisiejszej prezentacji operatora w Warszawie: