„Strategia zabezpieczenia sieci sprzedaży Polkomtela” - projekt Frezja

Newsy
Żródło: Puls Biznesu
Opinie: 29

Puls Biznesu zdradził szczegóły dokumentu pt. „Strategia zabezpieczenia sieci sprzedaży Polkomtela”. Strategia zaprezentowana zarządowi Polkomtela 10 sierpnia 2007 roku przez menedżerów Departamentu Rynku Masowego to plan przejęcia bezpośredniej kontroli na większością punktów sprzedaży należących do dilerów Polkomtela i wprowadzenie franczyzy jako nowego modelu współpracy. W opracowaniu głównych założeń uczestniczyli doradcy Boston Consulting Group, którzy kilka miesięcy wcześniej m.in. wytypowali punkty sprzedaży do przejęcia. Trzonem sieci sprzedaży ma być 450 lokalizacji (150 salonów i 300 sklepów firmowych), które docelowo mają generować 65-70 % sprzedaży. Realizacja projektu o nazwie „Frezja” ma kosztować 20 mln zł i potrwać ponad 2 lata. Operator o kosztach związanych z jego realizacją oficjalnie mówić nie chce. "Spółka poniosła tylko koszty związane z opracowaniem nowej strategii" – przekonuje Adam Suchenek z biura prasowego operatora.

Szefem projektu i głównym negocjatorem w rozmowach z dilerami jest Tomasz Pajda, dyrektor Departamentu Rynku Masowego. Projekt zakłada m.in. inwestycje operatora w zakup mniejszościowych udziałów dużych dilerów. Operator zakłada „przyjazne podejście” do dilerów podczas negocjacji by w ten sposób chcą zapobiec ich zmowie i usztywnieniu stanowiska. Dodatkowym zabezpieczeniem operatora miały być również wysokie kary (0.5 mln) dla dilera za wymianę informacji dotyczących negocjacji. Indywidualne i tajne negocjacje zakładały wzmocnienie pozycji Polkomtela i możliwość wymuszenia zmiany umów agencyjnych na franczyzę.

Oficjalnym celem realizacji „Frezji” przez Polkomtela jest zwiększenie bezpieczeństwa własnej sieci sprzedaży i poprawienie jej efektywności. Operator założył wzrost sprzedaży w przejętych salonach i sklepach firmowych (odpowiednio o 15 i 5 %) oraz zwiększenie kwot rachunków obsługiwanych tam klientów (odpowiednio o 2,5 i 0,5 proc.). Działania te mają dać Polkomtelowi 90 mln zł dodatkowego zysku w najbliższych 6-ciu latach i zapewnienie pozycji „lidera w dystrybucji w 2010 roku”.

"Zależy nam przede wszystkim na podniesieniu efektywności sieci sprzedaży, co przełoży się w sposób bezpośredni na zwiększenie satysfakcji klientów, a także w sposób naturalny na korzyści dla obu stron - dla Polkomtela i dla naszych partnerów handlowych. Działamy w systemie win-win" – mówi Adam Suchenek.

Opinie:

Opinie archiwalne (29):

Komentuj

Komentarze / 29

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    bart pisze: 2007-12-10 00:18
    Zależy nam przede wszystkim na podniesieniu efektywności sieci sprzedaży, co przełoży się w sposób bezpośredni na zwiększenie satysfakcji klientów, a także w sposób naturalny na korzyści dla obu stron - dla Polkomtela i dla naszych partnerów handlowych. Działamy w systemie win-win" - dealer dostanie kase za swój pos - stanie się najemnikiem i smieciem a z pracowników zrobią szmaty i wycisną z nich te cholerne 15%. Polkomtel dla pieniedzy zje sit spod siebie - wstyd i hańba. ul. Postepu - lol !
    0
  • Users Avatars Mini
    esdarek pisze: 2007-12-10 01:20
    bedzie sie dzialo.....
    0
  • Users Avatars Mini
    esdarek pisze: 2007-12-10 01:37
    aha i jeszcze nieco nie na temat: placicie chociaz wiecej tym ,ktorzy wymyslaja nazwy projektow,systemow itp. chyba,ze w ramach oszczednosci wymyslacie to sami....
    0
  • Users Avatars Mini
    random pisze: 2007-12-10 06:52
    podniesienie efektywności sieci sprzedaży przełoży się w sposób bezpośredni na zwiększenie satysfakcji klientów? Jakim cudem niby? Porażkomtel Można boki zrywać :-D
    0
  • Users Avatars Mini
    esdarek pisze: 2007-12-10 11:09
    WY TAM LUDZIE NA GORZE MAJACY TOCHE OLEJU W GLOWIE!!! RATUJCIE TA SIEC PRZED SAMA SOBA. TO CO BYLO WYPRACOWANE PRZEZ LATA JEST CENNE ALE KTOS WAM ZLE DORADZIL(I WZIAL ZA TO KUPE SZMALU).W TAKI SPOSOB NIE BEDZIE CHLEBA Z TEGO PIECA!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    hubcio pisze: 2007-12-10 11:19
    no tylko niewiadomo czy to juz nie zapozno jest bo juz stracili bardzo duzoooo na tych przepychankach i niezle skorzysta konkurencja ale sami sa sobie winni i wcale ich nie zaluje
    0
  • Users Avatars Mini
    khak pisze: 2007-12-10 11:23
    Trzeba zrozumiec dlaczego tak się dzieje. Takiej decyzji nie podejmuje 1 osoba . Polkomtel stoi twardo na nogach. Ujmując prościej : Ma pieniadze, i w perspektywie kilku lat szykuje sie do zwiększenia dochodów. To naturalne następstwa. Ekonomia przedsiebiorstw. ot co. Czym tu sie ekscytowac ? badż zalamywac/zrzędzić ? Na całym świecie jest tak samo. To tylko biznes, a nie telenowela.
    0
  • Users Avatars Mini
    tqw pisze: 2007-12-10 12:06
    Panowie i Panie Pierwszy sukces mają już na swoim koncie, wypowiedziena przez Polkomtela umowa agencyjna firmie RS Trading (właściciel około 30 punktów sprzedaży Plusa), która nie chciała rozmawiać o wprowadzeniu franczyzy, została przywrócona - mimo wszystko dalej RS Trading nie chce rozmawiać o franczyzie, bo ani myśli oddawać za darmo najlepszych lokali, pracowników i poddać się całkowitej kontroli
    0
  • Users Avatars Mini
    Misyo pisze: 2007-12-10 12:08
    Polkomtel ma w dupie staych partnerów. Dla chwilowego wzrostu słupków w tabelkach rozwala sieć. U mnie na przykład otworzył sie nowy punkt. Pracownicy są słabi przeokrótnie. Ale, że należą do jednej sieci która ma telefony, już w pierwszym miesiącu mają sprzedaż lepszą nis sklep firmowy.. który należy do pieprzonego T1 gdzie telefonów po prostu non stop nie ma. Pani w nowym punkcie sprzedaje phona a na ustawienia i problemy wysyła do sklepu firmowego... Co robi z tym polkomtel?
    0
  • Users Avatars Mini
    Misyo pisze: 2007-12-10 12:10
    A polkomtel ma na to delikatnie mówiąc wyj***ne.. Dowala kare sklepowi firmowemu za brak zatowarowania!!! ;D Mój przyjaciel jest załamany. 10 lat budował renome. Zawsze najwyzsze noty audytów, najlepsi sprzedawcy, dobre pensje. I co? I nic nie moze zmienić bo po prostu nie ma telefonów na sprzedaż. Co by było śmieszniej ma teraz jeszcze w swoim sklepie być pracownikiem plusa... Dla pocieszenia prawdopodobnie bedzie można zerwać umowe z plusem bo zmieniają regulamin ;D Właśnie w tvn24 było ;]
    0
  • Users Avatars Mini
    Michał pisze: 2007-12-10 12:52
    A w sprawie regulamunu to Ci się z oranżadą nie pomerdało ?
    0
  • Users Avatars Mini
    Misyo pisze: 2007-12-10 16:13
    Heh no to mamy hicora. Mój kolega dzwonił do mnie.. co ja wypisuje na forum bo już do niego dzownili ze jakichgś jego pracownik sieje ferment na forum i o sieci sie źle wypowiada ;P Buehehe
    0
  • Users Avatars Mini
    esdarek pisze: 2007-12-10 18:24
    a czemu do mnie jeszcze nie dzwonili? chyba postawia warunek agentowi-albo on albo my:)
    0
  • Users Avatars Mini
    Q pisze: 2007-12-10 20:03
    Kochany Polkomtelu! Nikt tu (poza Tobą) bzdur nie wypisuje! Misyo & inni! Nasi górą!
    0
  • Users Avatars Mini
    esdarek pisze: 2007-12-10 20:21
    Zależy nam przede wszystkim na podniesieniu efektywności sieci sprzedaży-aha...Biedronce tez zalezalo tylko na tym....
    0
  • Users Avatars Mini
    kamilek pisze: 2007-12-10 20:58
    Jak widać nazwisko pana pajdy znowu padło. Zastanawiam się jak tacy ludzie mogą za cokolwiek odpowiadać i być "managerami". Ci co go spotkali osobiście wiedzą ze jest to człowiek który nie powinien paczki ciasteczek negocjować w kiosku ruchu a co dopiero prowadzić tak poważny projekt. Sama koncepcja franczyzy wydaje się być sensowna, zaś po wypadku z "germanos" każdy operator będzie się starał o zabezpieczenie swoich zasobów.
    0
  • Users Avatars Mini
    Q pisze: 2007-12-10 22:47
    Kochany Polkomtelu! Nikt tu (poza Tobą) bzdur nie wypisuje! Misyo & inni! Nasi górą!
    0
  • Users Avatars Mini
    tanczacyzwilkami pisze: 2007-12-10 22:52
    Frezja to nietrafna nazwa - lepiej pasuje Wrzos lub Chryzantema. (przepraszam ale mam jakieś grobowe skojarzenia)
    0
  • Users Avatars Mini
    xxx pisze: 2007-12-11 11:37
    efektywnośc sieci sprzedaży przy ofercie plusa jest dobra,patrzec po statystykach. tylko niekwestionowane umijetnosci sprzedawcow buduja pozycje polkomtela -NAPEWNO NIE POLKOMTEL i pomysly kilku szalencow.Najlepsze jest to ze obnizanie cen telefonow w aktualnej ofercie plusa nie zwieksza sprzedazy pospaidu...ciekawe czemu...Troche pozno sie gigancie obudziłes,twoja siec sprzedazy w zadnym kanale nie zreazlizuje planów. Zamiast pakowac kase w reklame bylo to zainwestowac w klienta i oferte.
    0
  • Users Avatars Mini
    TG pisze: 2007-12-11 19:33
    Hehe - kryptonim jak się patrzy. Plus to przechowalnia ludzi z RESORTU i woja - widać więc okruchy intelektu mundurowych.
    0
  • Users Avatars Mini
    fdsf pisze: 2007-12-11 20:35
    Polkomtel to Spółka Skardu Państwa - czy rząd i premier nie widzą co się dzieje !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Gdzie PIP, UKS, Rzecznik Praw Obywatelskich - czy tak się traktuje swoich pracowników !!!
    0
  • Users Avatars Mini
    esdarek pisze: 2007-12-11 22:01
    spokojnie...pip juz jest:) reszta niebawem!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    Harry pisze: 2007-12-12 11:52
    Tak Nobel w dziedzinie nazewnictwa systemow sprzedazowy polkomtela: Ananas, Kokos inne cuda. Drugi nobel za najszybszy proces aktywacji klientow. Jako jedyna sieci odsyla klienta z kwitkiem po spisaniu umowy, klient idzie do domu i czeka na telefon od sekcji aktywacji czy to faktycznie on spisywal umowe. Parodia i paranoja.
    0
  • Users Avatars Mini
    TG pisze: 2007-12-12 19:12
    Ad: Harry Te nazwy to raczej dlatego, że Plotkomtel służy jako przytulisko dla emerytowanych mundurowych. Podobnie jak procedury bezpieczeństwa (np wojsko daje oficerom wyższego szczebla komórki z - zgadnij - jakiej sieci?)
    0
  • Users Avatars Mini
    www pisze: 2007-12-13 14:56
    "Zależy nam przede wszystkim na podniesieniu efektywności sieci sprzedaży"- i taka jest prawda , ale ze wystraszeni sprzedawcy szybciutko nazwali to mobbingiem to inna sprawa! niech sie zwalniaja jak nie potrafia działac na korzysc klienta.
    0
  • Users Avatars Mini
    esdarek pisze: 2007-12-13 17:15
    www za malo wiesz,za malo czytasz
    0
  • Users Avatars Mini
    tazz pisze: 2007-12-15 04:39
    oh my god, cala "frezja" jest po to, by PLK SA nie zdazyl sie smutny przypadek GRM->PLY. reszta jest iluzja :) ps. nazwy projektów rządzą, to fakt :)
    0
  • Users Avatars Mini
    polkomtelik pisze: 2007-12-17 22:18
    Polkomtel po prostu robi pod siebie (www ty się w łeb pierd....j) czlowiek to nie automat działający ściśle wg schematu , sprzedawca to nie szmata polkomtelowa - to pracownik jak każdy inny, a wynagrodzenie nie jest adekwatne do narzuconych standardów i tyle
    0
  • Users Avatars Mini
    esdarek pisze: 2007-12-18 00:42
    www: Zależy nam przede wszystkim na podniesieniu efektywności sieci sprzedaży"- i taka jest prawda , ale ze wystraszeni sprzedawcy szybciutko nazwali to mobbingiem to inna sprawa! niech sie zwalniaja jak nie potrafia działac na korzysc klienta. - czyzby glos polkomtela???:)
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: