Według danych IDC, producenci telefonów komórkowych sprzedali w zeszłym roku ponad 1 mld urządzeń. Dokładnie miało ich być 1.019 mld sztuk, o 22.5% więcej niż rok wcześniej. W 2005 r. sprzedano 832.8 mln sztuk telefonów. W IV kw. producenci według IDC sprzedali 294.9 mln sztuk aparatów, o 19.7% więcej niż w 4Q05. Oznacza to zarówno pobicie rekordu rocznego, jak i kwartalnego.
Wśród największych dostawców nadal niedoścignionym liderem jest Nokia, która sprzedawała w IV kw. ponad 1 mln telefonów dziennie. Motorola również biła rekordy sprzedaży, ale przy kłopotach z utrzymaniem zaplanowanych zysków. Samsung przekroczył swoje prognozy sprzedaży. Koreańska firma planuje sprzedać w bieżącym roku 133 mln telefonów. Sony Ericsson zbliżył się do do Samsunga, a równocześnie zwiększył przewagę nad piątym z największych producentów LG.
TOP5 producenci telefonów, sprzedaż i udział w rynku, Q4 2006 (dane wstępne)
Producent | Q4 2006 wielkość sprzedaży | Q4 2006 udział w rynku | Q4 2005 wielkość sprzedaży | Q4 2005 udział w rynku | zmiana rok do roku |
Nokia | 105,500,000 | 35.8% | 83,700,000 | 34.0% | 26.0% |
Motorola | 65,700,000 | 22.3% | 44,700,000 | 18.1% | 47.0% |
Samsung | 32,000,000 | 10.9% | 27,200,000 | 11.0% | 17.6% |
Sony Ericsson | 26,000,000 | 8.8% | 16,100,000 | 6.5% | 61.5% |
LG Electronics | 17,000,000 | 5.8% | 16,200,000 | 6.6% | 4.9% |
inni | 48,700,000 | 16.5% | 58,500,000 | 23.7% | -16.8% |
TOTAL | 294,900,000 | 100.0% | 246,400,000 | 100.0% | 19.7% |
TOP5 producenci telefonów, sprzedaż i udział w rynku, FY 2006 (dane wstępne)
Producent | 2006 wielkość sprzedaży | 2006 udział w rynku | 2005 wielkość sprzedaży | 2005 udział w rynku | zmiana rok do roku |
Nokia | 347,500,000 | 34.1% | 264,900,000 | 31.8% | 31.2% |
Motorola | 217,400,000 | 21.3% | 146,000,000 | 17.5% | 48.9% |
Samsung | 118,000,000 | 11.6% | 102,800,000 | 12.3% | 14.8% |
Sony Ericsson | 74,800,000 | 7.3% | 51,100,000 | 6.1% | 46.4% |
LG Electronics | 64,400,000 | 6.3% | 54,900,000 | 6.6% | 17.3% |
inni | 197,800,000 | 19.4% | 213,100,000 | 25.6% | -7.2% |
TOTAL | 1,019,900,000 | 100.0% | 832,800,000 | 100.0% | 22.5% |
Bez uwzględnienia sprzedaży OEM.