Polska Telefonia Komórkowa Centertel pionierski operator telefonii komórkowej w Polsce, obchodzący właśnie 10-lecie działalności poinformowała o dynamicznym rozwoju sieci Idea, której liczba abonentów przekroczyła już 3.500.000 (co stanowi 30,3% udziałów rynkowych). Dla nowych abonentów Idea przygotowała specjalną promocję '10.000 minut na 10-lecie', która umożliwia zakup wysokiej klasy telefonów w atrakcyjnych cenach i oferuje dodatkowe pakiety darmowych minut i SMSów.
Jean-Marc Vignolles, Wiceprezes ds. operacyjnych PTK Centertel
Sławomir Skrodzki, Prezes Zarządu i Dyrektor Generalny PTK Centertel
Jacek Murawski, Dyrektor Finansowy PTK Centertel
Z okazji 10-lecia PTK Centertel odwiedzili Polskę (13-14.06.br.) najwyżsi rangą przedstawiciele France Telecom i Grupy Orange, którzy m.in. spotkali się z Zarządem i kadrą kierowniczą PTK Centertel oraz wizytowali Centrum Idea (przy pl. Konstytucji 6).
Na zdjęciu od lewej:
Domink Garnier, Członek Rady Nadzorczej PTK Centertel
Jean-Marc Vignolles, Wiceprezes ds. operacyjnych PTK Centertel
Brigitte Bourgoin, Wiceprezes Orange International
Sławomir Skrodzki, Prezes Zarządu i Dyrektor Generalny PTK Centertel
Jean-Francois Pontal, Prezes Zarządu Grupy Orange
Jacek Bykowski, Dyrektor Alternatywnych Kanałów Sprzedaży PTK Centertel
Chantal Crave, Wiceprezes Orange International
Leszek Narowski, Dyrektor Sprzedaży PTK Centertel
Goście m.in. w towarzystwie Marka Józefiaka, Prezesa TP S.A. i Przewodniczącego Rady Nadzorczej PTK Centertel, zapoznali się z obecnymi sukcesami sprzedaży Idei i jej nowymi ofertami marketingowymi oraz rosnącymi udziałami w rynku i pozytywną perspektywą rozwoju usług.
Na zdjęciu od lewej:
Michel Bon, Prezes Zarządu France Telecom,
Jean-Marc Vignolles, Wiceprezes ds. operacyjnych PTK Centertel
Magdalena Dziewguć, Senior Key Account Manager PTK Centertel
Sławomir Skrodzki, Prezes Zarządu i Dyrektor Generalny PTK Centertel
Jean-Francois Pontal, Prezes Zarządu Grupy Orange
Na zdjęciu od prawej:
Sławomir Skrodzki, Prezes Zarządu i Dyrektor Generalny PTK Centertel
Jean-Marc Vignolles, Wiceprezes ds. operacyjnych PTK Centertel
Jacek Bykowski, Dyrektor Alternatywnych Kanałów Sprzedaży PTK Centertel
Marek Józefiak, Prezes Zarządu TP S.A.
Michel Bon, Prezes Zarządu France Telecom,
"Właśnie mija 10 lat od uruchomienia w Polsce pierwszej sieci telefonii komórkowej. Z perspektywy czasu który upłynął, widać jak bardzo telefonia mobilna zmieniła życie każdego Polaka" - powiedział Sławomir Skrodzki, prezes zarządu i dyrektor generalny PTK Centertel. "Miarą wspólnego sukcesu wszystkich pracowników PTK Centertel jest wykorzystanie doświadczenie pionierskiego operatora, który obecnie jest najbardziej dynamiczną i innowacyjna operatorem na polskim rynku GSM. W przyszłości zamierzamy nadal skutecznie pozyskiwać abonentów, efektywnie konkurując przede wszystkim wysoką jakością techniczną sieci, nowymi usługami i produktami oraz coraz lepszą obsługą klientów."
Historia telefonii komórkowej w Polsce to właściwie historia jej pionierskiego operatora - Polskiej Telefonii Komórkowej Centertel, która zaczęła się w niespełna dwa lata po wprowadzeniu w Polsce gospodarki rynkowej. Już w pół roku po rejestracji spółki (grudzień 1991 r.) na terenie Warszawy i okolic można było przeprowadzać pierwsze rozmowy przez komórkę. 18 czerwca 1992 r. PTK CENTERTEL uruchomił pierwszą sieć komórkową w Polsce NMT450i. Dziesięć lat to dużo czasu, szczególnie dla rozwoju nowych technologii teleinformatycznych, a do nich zalicza się komunikację mobilną dającą możliwości przesyłania głosu, danych i obrazu w każdym miejscu, w każdym czasie i w każdej sytuacji. Operator rozpoczynał działalność budując analogową sieć NMT, a nazwa CENTERTEL szybko stała się w Polsce synonimem telefonii mobilnej. Dziś z rozrzewnieniem patrzymy na pierwsze aparaty telefoniczne, których rozmiar, ciężar i funkcjonalność tak bardzo odbiegają od dzisiejszych możliwości. A jednak dzięki atrakcyjnej ofercie oraz dynamicznej rozbudowie sieci, już po pięciu latach sieć NMT450i miała ponad 250.000 klientów i pokrywała zasięgiem 96% powierzchni Polski. Mimo, że w 1996 r. na rynku pojawili się konkurencyjni GSM - szybko zdobywający klientów - PTK CENTERTEL nie zamierzał kapitulować i wprowadzał nowe usługi, tak że stał się najbardziej nowoczesną i dynamiczną siecią NMT w Europie.
Nowym impulsem do dynamicznego rozwoju PTK CENTERTEL okazało się przyznanie firmie w sierpniu 1997 r. koncesji na nowoczesną sieć cyfrową GSM 1800. W rekordowym czasie zbudowano i uruchomiono sieć IDEA, funkcjonującą w największych aglomeracjach oraz wzdłuż głównych szlaków komunikacyjnych, potwierdzając w ten sposób status silnego podmiotu na konkurencyjnym rynku operatorów komórkowych. Dzięki atrakcyjnej ofercie oraz znakomitej kampanii marketingowej IDEA spotkała się z entuzjastycznym przyjęciem ze strony rynku.
Kamieniem milowym w dziesięcioletniej już historii PTK CENTERTEL było uruchomienie w marcu 2000 r. dwuzakresowej sieci komórkowej GSM 900/1800. Dopiero od tego momentu możliwości wszystkich operatorów komórkowych zostały prawie wyrównane. PTK CENTERTEL bardzo dobrze wykorzystał swoją szansę. Procent po procencie operator zaczął odzyskiwać rynkowe udziały. Najważniejsze sukcesy dwuzakresowej IDEI to błyskawiczna budowa sieci, stworzenie oferty skierowanej do różnych segmentów rynku i wprowadzanie pionierskich usług w myśl zasady "IDEA - ciągle nowe pomysły". Milionowego abonenta IDEA witała już w czerwcu 2000 r., dwumilionowego w kwietniu 2001 r., a trzymilionowego w lutym 2002 r. Obecnie IDEA posiada już 3.500.000 klientów oraz 30,3% rynkowych udziałów i zapewne jeszcze w br. osiągnie poziom uzyska 4.000.000 klientów.
W ogólnopolskiej dwuzakresowej (GSM 900/1800) sieci Idea dostępne są:
usługa bezabonamentowa POP Idea,
kompleksowa oferta Idea OPTIMA
oraz wyjątkowa oferta dla klientów biznesowych - Idea MERITUM.
W obu sieciach PTK Centertel dostępne są liczne usługi, m.in.:
poczta głosowa,
transmisja danych i faxów,
dostęp do Internetu (WAP, Idea.Net),
szybka transmisja danych GPRS i usługi na niej oparte,
Pakiety SMS,
usługi mobile-banking WBK24WAP,
karta kredytowa VISA WBK Idea Profit,
teleserwis bankowy,
serwisy informacyjne,
informacje tekstowe SMS,
usługi sieci inteligentnej
oraz roaming z blisko 230 operatorami.
Oferta sieci Idea dostępna jest w kilku tysiącach punktów sprzedaży na terenie całej Polski.
Także przyszłość napawa nadzieją i optymizmem. O przyszłości telefonii komórkowej i miejscu IDEI na rynku operatorów komórkowych, zadecyduje skuteczność z jaką firma przygotuje będzie wprowadzać rozwiązania telefonii komórkowej trzeciej generacji w oparciu o licencję na budowę sieci UMTS. Zwiększający się udział transferu danych w stosunku do usług opartych o transmisję głosu, zadecyduje o płynnym wdrożeniu UMTS w przyszłości oraz jego sukcesie. Bardzo istotne jest także wykorzystanie synergii Grupy Kapitałowej Telekomunikacji Polskiej i doświadczenia France Telecom. IDEA to pomysły dla ludzi i właśnie jednym z naczelnych zadań jest stałe doskonalenie jakości obsługi klientów tak by zawsze byli przekonani ze dokonali optymalnego wyboru.