W roku 2001 najprawdopodobniej uda się zwiększyć liczbę abonentów sieci telefonii komórkowej o ponad 3,2 mln, wynika ze wstępnych informacji polskich operatorów. Oznacza to, że do końca grudnia, a najpóźniej w pierwszej połowie stycznia 2002 r. liczba użytkowników komórek w Polsce przekroczy 10 mln. Na początku listopada było ich ok. 9,27 mln. Okresem szczególnie dynamicznego wzrostu okazały się ostatnie dwa miesiące roku. W grudniu zdarzyło się, że dokonywaliśmy nawet 12,5 tys. aktywacji dziennie - mówi Jacek Kalinowski, rzecznik PTK Centertel. W przeciętne weekendy operatorzy aktywują z reguły 3-4 tys. nowych telefonów.
Wśród pozyskanych ostatnio przez operatorów klientów ponad 60 % stanowią użytkownicy usługi przedpłaconej.
Utrzymanie dynamiki sprzedaży operatorzy okupują jednak coraz wyższymi kosztami pozyskania klientów. W ciągu I półrocza br. sieci telefonii komórkowej oraz producenci komórek wydali na reklamę w mediach ponad 363 mln zł brutto podczas, gdy w ciągu całego roku 2000 niespełna 350 mln zł. Jednak obok reklamy w skład kosztów pozyskania klienta wchodzą również dopłaty do aparatów i koszty utrzymania sieci sprzedaży. Pozyskanie użytkownika prepaidu kosztuje operatora przeciętnie 170-190 zł, przy czym inwestycja ta zwraca się po ok. 5 miesiącach. Klient abonamentowy kosztuje 800 - 1000 zł i zaczyna przynosić zysk po ok. 7 miesiącach.