Apple ogłosił otwarcie nowego oficjalnego Apple Store w Madrycie. 28 listopada sklep zlokalizowany w centrum handlowym La Vaguada stanie się dwunastym w Hiszpanii i jednym ze 117 działających na terenie Europy. W Hiszpanii ostatni sklep tej marki otwarto ponad dekadę temu.
Ostatnie lata przyniosły jednak stopniową ekspansję Apple Store w Europie, w tym nowe lokalizacje w Westfield Mall of Scandinavia w Sztokholmie i w Battersea w Londynie.
Z najnowszych danych wynika, że w Europie działa już 117 sklepów Apple, przy czym największa liczba przypada na Wielką Brytanię (40) i Niemcy (30). Hiszpania, z 12 lokalizacjami, pozostaje w tyle, ale nowe otwarcie w Madrycie pokazuje, że Apple chce zwiększać swoją obecność również na tym rynku.
Obecność Apple w Europie nie ogranicza się jedynie do oficjalnych sklepów. W każdym kraju działa wielu resellerów premium, którzy także przyczyniają się do rozwoju marki, oferując jej produkty i wsparcie. Choć pełnią oni bardziej klasyczną rolę sprzedażową, również wspierają strategię Apple poprzez swoją obecność w mniejszych miastach i regionach.
W Polsce od wielu lat pojawiają się plotki o planach otwarcia Apple Store w Warszawie. Na razie sklep pozostaje w sferze marzeń fanów marki. Podobno salon Apple zostanie otwarty, gdy wartość sprzedaży w Polsce osiągnie ustalony przez Apple poziom.