Klienci PKO Banku Polskiego wykonali za pomocą telefonów z IKO ponad 50 tysięcy transakcji na kwotę 11 milionów złotych. Z aplikacji do płatności mobilnych od PKO Banku Polskiego korzysta 35 tysięcy osób.
Największą popularnością nadal cieszą się wypłaty telefonem gotówki z bankomatów (ponad 70% wszystkich transakcji), ale klienci PKO coraz częściej płacą z IKO w sklepach tradycyjnych i internetowych oraz dokonują przelewów na numer telefonu.
Transakcyjność IKO rośnie z dnia na dzień – w ciągu 3 miesięcy funkcjonowania usługi na rynku klienci dokonali swoimi telefonami z IKO już ponad 50 tysięcy transakcji. Oznacza to, że każdego dnia płacą i wypłacają z IKO średnio ponad 500 razy, czyli częściej niż co 3 minuty - mówi Wojciech Bolanowski, Dyrektor Pionu Bankowości Elektronicznej w PKO Banku Polskim.
W całej Polsce płatności IKO są akceptowane w ponad 43 tysiącach terminali płatniczych eService, w 2700 bankomatach PKO Banku Polskiego, a wkrótce także w bankomatach Euronet.
Telefonem z aplikacją IKO można już również zapłacić w kilku tysiącach sklepów internetowych obsługiwanych przez agregatorów płatności Dotpay, eService, eCard i Przelewy24. W ostatnim czasie do listy akceptantów IKO dołączyli m.in. sklep internetowy Auchandirect.pl, internetowa sprzedaż biletów PKP na Intercity.pl i na bilet.kolejeslaskie.com, a także serwisy: bilety24.pl, cinema-city.pl, multikino.pl, fru.pl, gruper.pl czy gratka.pl. Miłośnicy kultury wysokiej mogą już także zapłacić IKO za bilety na stronach internetowych Filharmonii Narodowej, Teatru Polskiego, Opery Bałtyckiej, Teatru Polonia, Och Teatru, Centrum Kultury Zamek, Filharmonii Łódzkiej oraz Opery i Filharmonii Bałtyckiej.