Plus zaprezentował dziś oficjalnie swoją nową markę prepaid oraz przyczyny jej wprowadzenia na rynek. Główną przyczyną było to, że Simplusa zaczęli kupować coraz starsi klienci. Średni wiek nowopozyskanego klienta w III kw. 2005 r. wynosił 25.6 lat, a w III kw. 2007 r. 31.4 lat. Inną przyczyną, zapewnie ważniejszą, jest gwałtownie spadająca liczba klientów w prepaidach Plusa. Obecnie z usług prepaid Plusa korzysta 6.888.733 klientów, w porównaniu do 7.650.500 na koniec 2007 r. Polkomtel chce do końca roku pozyskać w ofercie 36.6 0.5-0.6 mln nowych klientów.
Od tej chwili nowa marka ma być skierowana do grupy docelowej 15-19 lat, a Simplus od 19 wzwyż. 36.6 ma być pierwszym prepaidem "bez presji i ciśnienia, pierwszym prepaidem bez problemu pustego konta". Plus nie zamierza wstrzymywać kampanii swojej "starej" marki Simplus i już niedługo ma wystartować nowa, wakacyjna kampania reklamowa tego brandu. Strona internetowa 36.6 ma zacząć działać od jutra, od godziny 19.
Ofertę zaprezentowali dziś:
Rafał Ceranowicz, odpowiedzialny za oferty prepaid w Plusie (wcześniej PTK Centertel)
Agnieszka Węglarz, dyrektor strategii marketingowej w Plusie (wcześniej agencja G7)
Jowita Michalska, dyrektor komunikacji marketingowej (wcześniej agencja G7)
Krzysztof Kilian - wiceprezes zarządu oraz dyrektor ds. marketingu i zarządzania relacjami z klientem (członek Platformy Obywatelskiej, były minister łączności)
Marka 36.6 (założenia):
nazwa nie związana z telekomunikacją
wspiera filozofię marki
inna, nie stosowana dotychczas w markach młodzieżowych
logo, nowoczesne, dobrze wygląda na różnych mediach
Kampanię przygotowała agencja Team One. Sieć sprzedaży już na starcie jest identyczna, jak w przypadku pozostałych ofert prepaid.
Kampania reklamowa
etap I kampanii - teaser
czas: jeden tydzień
outdoor 1.7 tys. tablic
komunikacja miejska 800 nośników
TV, prasa, inserty
ambient
etap II, rozwiązanie
9 tygodni
2.5 tys. tablic outdoor
komunikacja miejska 800 nośników
tv, prasa, internet
200 aktywności niestandardowych, m.in. murale, graffiti, salony RTV
BTL