36.6 to nie tylko nowa, ale także pod wieloma względami nowatorska marka pre-paid kierowana do młodzieży przez sieć Plus. Jako jedyna na rynku umożliwia korzystanie z telefonu komórkowego nawet przy zerowym stanie konta. Jest to możliwe dzięki usługom:
Chill Bill – pozwalającej na uzyskanie do 10 zł miesięcznie na połączenia i SMS-y za odsłuchanie reklam,
Esy Floresy – to pierwszy na rynku ryczałt SMS-owy do wszystkich w 36.6 i sieci Plus, z którego można korzystać nawet przy braku środków na koncie,
Mówisz Masz – za każde 2 sekundy połączenia odebranego z innej sieci można uzyskać 1 sekundę do Plusa do wykorzystania nawet przy zerowym saldzie.
Ponadto dzięki usłudze Wespół Wzespół w 36.6 można korzystać z połączeń po bardzo atrakcyjnych stawkach w ramach wybranej grupy nawet przez 2 lata.
Markę 36.6 wyróżnia ponadto prosta i przejrzysta oferta podstawowa. Minuta połączenia do wszystkich sieci kosztuje 60 gr, a SMS i MMS 15 gr.
„Prezentowana dziś oferta to kolejne potwierdzenie innowacyjności Plusa w dwóch obszarach – technologicznym i marketingowym. Wprowadzenie marki 36.6 z tak nowatorskimi rozwiązaniami nie byłoby możliwe bez uruchomienia w sieci Plus nowej platformy bilingowej, która należy do grupy najnowszych rozwiązań tego typu na świecie – powiedział Jarosław Bauc, Prezes Zarządu, Dyrektor Generalny Polkomtel S.A. - Polkomtel ma największą wśród operatorów bazę klientów kontraktowych. Zgodnie z danymi GUS, w najbliższym czasie wkroczy na rynek duża liczba młodzieży w wieku do 14 lat, która będzie poszukiwała oferty prepaidowej najlepiej spełniającej jej oczekiwania. 36.6 jest właśnie odpowiedzią na jej potrzeby i szansą dla Polkomtela na dynamiczny wzrost w segmencie klientów prepaid. Szacujemy, że do końca 2010 r. przychody z oferty 36,6 wyniosą ponad pół miliarda złotych. Na rynku, na którym - wydawało się - nie ma już barier do pokonania i mało jest miejsca na zupełnie nowe rozwiązania, udało nam się stworzyć ofertę zaskakująco pomysłową i inną. Myślę, że jest to projekt na tyle oryginalny, że może zostać entuzjastycznie przyjęty przez rynek i zapewnić nam w perspektywie pozycję lidera również w segmencie usług przedpłaconych. W kontekście dzisiejszego wydarzenia warto przypomnieć, że to również Plus dziesięć lat temu wprowadził na polski rynek pierwszą markę pre-paid.”
„Wprowadzenie nowej marki na rynek poprzedził cykl szczegółowych badań i analiz. Wykazały one, że młodzież ceni sobie przede wszystkim życie bez presji i ’ciśnienia’, a najczęstszym powodem zmartwień młodych ludzi w obszarze potrzeb telekomunikacyjnych jest brak środków na koncie, co zresztą najczęściej zdarza się w najmniej odpowiednim momencie – dodała Agnieszka Węglarz, Dyrektor Departamentu Strategii Marketingowej Polkomtel S.A. - Dlatego nasza oferta stworzona została w taki sposób, aby swobodna komunikacja z przyjaciółmi i bliskimi była możliwa nawet przy zerowym koncie. Należy też dodać, że 36.6 nie powiela utartych schematów rynkowych, ale bazuje na nowatorskich rozwiązaniach produktowych. Jako pierwsi w Polsce wprowadzamy usługę Chill Bill, w której użytkownik nagradzany jest dodatkowymi złotówkami w zamian za odsłuchanie reklam i udzielenie poprawnej odpowiedzi. Według naszej wiedzy, jest to druga tego typu usługa w Europie, nigdy dotąd jednak nie oparto tego rozwiązania na Automatycznym Serwisie Informacji Głosowej (IVR). Jestem przekonana, że zarówno ta usługa, jak i pozostałe elementy naszej nowej marki będą kolejnym ważnym krokiem w rozwoju mobilnego marketingu w Polsce.
Informacje dodatkowe:
Chill Bill
Usługa pozwala w każdej chwili (nawet jeżeli konto jest puste) uzyskać dodatkowe złotówki na rozmowy i SMS-y. Wystarczy, że Klient ze swojego telefonu zadzwoni pod numer 6666, odsłucha blok 3 reklam i odpowie na proste pytania z nimi związane, a w zamian otrzyma pakiet kwotowy o wartości 1zł (max.10 zł w miesiącu) do wykorzystania w 36.6 i sieci Plus.
Esy Floresy
Klient płacąc z góry 3 zł opłaty miesięcznej, otrzymuje możliwość wysyłania przez 30 dni nieograniczonej liczby SMS-ów do wszystkich w 36.6 i sieci Plus, nawet jeżeli w tym czasie wyczerpią mu się środki na koncie. Po 30 dniach usługa jest przedłużana, a opłata pobierana automatycznie, bez dodatkowego działania ze strony Użytkownika.
MówiszMasz
Usługa umożliwia Klientowi zbieranie darmowych sekund do wykorzystania w ramach 36.6 i sieci Plus. Klient za każde 2 sekundy rozmowy przychodzącej z sieci obcej otrzymuje jeszcze tego samego dnia jedną sekundę na rozmowy w 36.6 i sieci Plus. Darmowe sekundy można wykorzystać nawet przy zerowym saldzie konta.
Wespół Wzespół
Użytkownicy, którzy przyjdą do 36.6 wraz z grupą znajomych, mają możliwość wykonywania tanich połączeń między sobą – po 15 groszy za minutę. Im większa grupa, tym dłużej mogą ze sobą rozmawiać:
2-3 osoby – 3 m-ce rozmów po 15 gr
4-5 osoby – 6 m-cy rozmów po 15 gr
6-10 osób – 12 m-cy rozmów po 15 gr
11-100 osób – 24 m-ce rozmów po 15 gr
Dedykowane usługi rozrywkowe
Elementem dodatkowym oferty, bardzo atrakcyjnym dla grupy docelowej, jest propozycja dedykowanych usług rozrywkowych:
Brygadka – usługa lokalizacyjna informująca o położeniu geograficznym osób z grupy,
36.6 - dedykowana chilloutowa gra planszowa – doskonały sposób na zabicie nudy,
dedykowane dzwonki i tapety 36.6.
Zasilenia i okres ważności konta:
Telekarta Plus | 5 zł | 10 zł | 30 zł | 40 zł | 50 zł | 60 zł | 80 zł | 100 zł + dodatkowe 15 zł za doładowanie | 150 zł + dodatkowe 30 zł za doładowanie |
Kwota Zasilenia | 5zł - 9zł | 10zł - 29zł | 30zł - 49zł | 50zł - 99zł | 100zł - 149zł | 150 zł | |||
Okres ważności dla usług wychodzących | 2 dni | 7 dni | 30 dni | 90 dni | 180 dni | 180 dni | |||
Okres ważności dla usług przychodzących | 32 dni | 37 dni | 60 dni | 120 dni | 210 dni | 210 dni |
Komunikacja
Punktem wyjścia do opracowania strategii komunikacji marki 36.6 był podstawowy problem, z jakim stykają się młodzi ludzie korzystający z usług przedpłaconych - problem pustego konta.
36.6 to pierwsza marka pre-paid uwalniająca od tego problemu, oferująca możliwości, dzięki którym użytkownik może być w stałym kontakcie ze znajomymi. Jednocześnie naszą intencją jest, aby nasza nowa marka stała się dla młodych ludzi nie tylko odpowiedzią na ich codzienne potrzeby, ale także w sposób naturalny i dyskretny ich bawiła, stała się elementem ich codzienności, stylu czy nastawienia do życia.
„Świat 36.6 to świat prostych rozwiązań, wolny od stresu i „ciśnienia”. Tu wszystko można, ale nic nie trzeba. Z marką 36.6 jest dokładnie tak samo – możesz ją mieć, ale nie musisz, bo 36.6 to po prostu nieprzymusowa oferta na kartę” – powiedziała Jowita Michalska, Dyrektor Departamentu Komunikacji Marketingowej.
Wszystkie środki użyte przy kreowaniu komunikacji zostały podporządkowane strategii „nieprzymusowości”. Ton przekazu bazuje na założeniu, że młodzi ludzie nie lubią, gdy im się coś nakazuje i do czegoś zmusza, oni zawsze chcą mieć możliwość wyboru.
Zarówno nazwa, jak i logo marki odzwierciedlają tzw. luz i swobodę. Nazwa jest zupełnie nowatorska, niespotykana dotychczas na rynku młodzieżowym ani telekomunikacyjnym. Nowa oferta prezentuje też niestandardowe podejście do brandingu. Z założenia, nasza nowa marka nie powinna być kojarzona tylko z jednym określonym kolorem, ale z ich wielością, z zabawą kolorami. To również wynika z filozofii „nieprzymusowości”: „…nie musi być zielone w paski, ale może”.
Kampania wprowadzająca 36.6 na rynek została podzielona na dwa etapy: teaser (02-06.06) i rozwiązanie (od 06.06). Wykorzystano szereg mediów masowych: TV (4 spoty na etapie teasera, 8 spotów na rozwiązanie), outdoor (łącznie ok. 2500 tablic w Polsce), prasa, radio i kino. Odpowiednio do charakteru i oczekiwań grupy docelowej oraz konieczności podążania za jej potrzebami dobrano również niestandardowe nośniki: infoscreeny w metrze, reklamy w i na środkach komunikacji miejskiej, murale, graffiti, lasery, neony wmontowane w citylighty, brandowane jachty na Mazurach, znaki na ścieżkach rowerowych i wiele innych. W całym kraju wyklejono blisko 0,5 mln chmurek, a do punktów sprzedaży trafiło ponad 2,5 mln sztuk materiałów BTL. Oczywiście, to jeszcze nie koniec - na okres letni przewidziano wiele ciekawych aktywności, o których jeszcze będzie można usłyszeć.