40% abonentów Neostrady zmigruje do tańszej opcji

Newsy
Opinie: 41

Telekomunikacja Polska poinformowała, że do końca kwietnia br. w nowej ofercie Neostrady nie będzie egzekwowany limit 5 GB danych, czyli nie będzie zmniejszała się prędkość transmisji. Pod koniec roku (w IV kw.) zostanie wprowadzona możliwość zakupu dodatkowych pakietów danych po wykorzystaniu dostępnej w standardzie ilości. Dopiero wtedy TP będzie dysponowała możliwościami technicznymi wprowadzenia takiej oferty. W grudniu zeszłego roku TP zdublowała przepustowość swojej sieci wykorzystywanej przez abonentów DSL-a. Zwiększono też "wyjście" na świat, które obecnie ma przepustowość 12.5 GB. Największym problemem TP (a także innych europejskich operatorów stacjonarnych) jest ruch generowany przez programy typu P2P, które zapychają w znacznym stopniu dostępne łącza.

W maju okaże się, czy wzrośnie cena abonamentu za Neostradę. Powodem jest planowany wzrost stawki VAT za usługi internetowe. TP może jednak zadecydować, że obniży cenę netto, aby odbiorcy końcowi nie odczuli wzrostu cen.

TP prognozuje, że aż 40% dotychczasowych abonentów przejdzie na tańszą opcję nowej Neostrady. Na koniec zeszłego roku Telekomunikacja Polska pozyskała prawie 200 tys. abonentów DSL-a. Tym samym nie udało się zrealizować założeń, które mówiły o 268 tys. abonentów na koniec 2003 r.

Opinie:

Opinie archiwalne (41):

Komentuj

Komentarze / 41

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    SZ3RYF pisze: 2004-02-02 20:29
    jesli bedzie mozliwosc dokupienia pakietu to jak to sie ma do neo z predkoscia 512 bez zadnego limitu? moim zdaniem nie ma sensu dla kogos kto sciaga filmy/muze wezmie szybsze lacze a ktos kto nie sciaga nie wykorzysta 5GB/miesiac ew. bedzie to bardzo trudne. pomijam sciagniecie jakiejs dystrybucji linuxa bo to sie zdarza raz na kilka miesiecy.
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2004-02-02 20:38
    Jeśli dzięki, a raczej poprzez wzrost VAT-u na usugi dostępowe, cena Neostardy 512 zostanie utrzymana na poziomie 149 brutto, nawet przy podobnym ruchu na SDI, chyba się zdecyduję na zmianę i stratę stałego adresu IP. Moze gdyby nie wprowadzili na tej usłydze 128 kbps tego ograniczenia do 32 kbps po 5 GB, to kto wie... Z jednej strony 5 GB to sporo (nie bawię się w P2P) ale dzieci grają w sieci i w pewnym momencie chcąc ściągnąć jakieś aktualizacje czy coś, mogę mieć problem z czasem i zacznę korzystać jeszcze z komórkowego łącza do sieci ;-) Co byłoby lekką przesadą prz obecnym moim SDI :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    miernolek pisze: 2004-02-02 20:38
    SZ3RYF - zgadzam sie z Toba w pełni. a poza tym jak by neo+ 128 kb/s kosztowalo w granicach 60 - 70 zl to by mozna bylo sie zastanowic.
    0
  • Users Avatars Mini
    blobi pisze: 2004-02-02 20:45
    Jezeli wprowadza limit bedzie dobra okazja do zerwania umowy :DD
    0
  • Users Avatars Mini
    Voyagerek pisze: 2004-02-02 20:48
    Jednym słowem - beznadzieja. 50 zł mniej za dużo niższy transfer, a potem jeszcze niższy eee... już lepiej przez jakąś kablówkę czy coś założyć stałkę. Taka usługa powinna kosztować 50-60 zł a nie od razu 100...
    0
  • Users Avatars Mini
    koonraad pisze: 2004-02-02 20:49
    blobi: a jak chcesz zerwac ?
    0
  • Users Avatars Mini
    YACHU pisze: 2004-02-02 20:52
    Wiesz "blobi": Ale TP SA ten limi to chyba wprowadzi tylko dla nowych użytkowników. Chyba że masz info że również dla tych co obecnie posiadają NEO. Czego Ci z TPsy nie zmądrzeją i nie opuszczą ceny na Neo - było by tak samo jak z obniżką akcyzy na alkochol (sprzedaż wzrosła). ;-) !!!
    0
  • Users Avatars Mini
    koonraad pisze: 2004-02-02 21:01
    Poprawka złożona przez posła Platformy zakłada również obłożenie 7-procentową stawką VAT, a nie 22-procentową, jak chce rząd, usług dostępu do internetu. ktos ma wiecej info o vacie ? www . wirtualnemedia . pl /
    0
  • Users Avatars Mini
    Jormungandur pisze: 2004-02-02 21:15
    Powinni dać te 128/64 za ~70zł z limitem ciut większym np 10GB :) Sieć jest ju teraz przeciażona, po co komu więcej dzieciaków z neo 512/128 co tylko pornole sciągają :) Im wiecej nowych userów 512/128 tym gorzej dla dotychczasowych klientów :)
    0
  • Users Avatars Mini
    Maciej D. pisze: 2004-02-02 21:43
    pamietajcie ze energis ma wprowadzic dsl! i napewno bedzie taniej! z tym lilitem 5gb niech sie wypchaja!
    0
  • Users Avatars Mini
    hubi pisze: 2004-02-02 21:43
    no duzo ludzi sie pewnie przeniesie napewno
    0
  • Users Avatars Mini
    wlo pisze: 2004-02-02 22:12
    blobi - limit jest na innej usłudze... ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    olo pisze: 2004-02-02 22:31
    a co z SDI ??? spadnie cena ???
    0
  • Users Avatars Mini
    szymon_ pisze: 2004-02-02 22:41
    olo z tego co wiem usluga SDI ma byc wogule wycofywana....
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2004-02-02 23:06
    Pytanie tylko, czy jest sens nazywać taki wolny dostęp Neostradą - czyli w domyśle dostępem szerokopasmowym?
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2004-02-02 23:08
    Natomiast dzięki ostatniemu robaczkowi ruch w sieciach P2P troszeczkę osłabł. Nie wiem, czy to właściwa zależność, ale od kiedy ten robal sobie fruwa, to i Internet mocno przyspieszył.
    0
  • Users Avatars Mini
    Giewont pisze: 2004-02-02 23:12
    Wszycy chca taniej, taniej, przeciez bez konkurencji taniej nie bedzie. A co robi konkurencja? oferuja dostep do internetu dla firm bo to sie najbardziej oplaca, ma gdzies zwyklego uzytkownika z przyczyn ekonomicznych. W Dialogu jest adsl, taniej niz w tepsie, tylko co z tego jezeli oferta jest bardzo ograniczona terytorialnie. Energis, netia maja wprowadzic adsl, ja sie pytam dla kogo? bo jezeli nie w takiej skali jak tepsa wprowadza neostarade to nie bedzie ona zadna konkurencja dla uslug TP. Sprzet kosztuje i to naprawde duzo, zwrot rozklada sie na dlugie lata, wiec firma (energis, dialog,netia) wybieraja inwestycje na rynku ktory przynosi duzo wiekszy dochod niz marne 150zl na miesiac, od jednego klienta. Neostrada 128 znajdzie wielu amatorow, firma tak duza jak tepsa nie wprowadza uslugi bez wczesniejszych badan marketingowych. Tym ktorym ta oferta nie pasuje pozostaja w mniejszosci, w takiej skali nie da sie dogodzic kazdemu.
    0
  • Users Avatars Mini
    Michał pisze: 2004-02-02 23:35
    a jaki niby Kulczyk ma interes w vacie 22%??
    0
  • Users Avatars Mini
    barto pisze: 2004-02-02 23:48
    Myslalem ze tepsa nie bedzie na tyle glupia i nie wprowadzi limitu danych znow, sie nas ogranicza, nie dosc ze mamy przypisany durny numer ip albo staly albo dynamiczny ale i tak statystki sa prowadzone to teraz limit sciagania danych. Jak tu sie nie wk........
    0
  • Users Avatars Mini
    x-treme pisze: 2004-02-03 00:21
    nie kumam tej oferty tpsa. 99 zl za 128kbit z limitem 5GB, w dialogu jest ( i tu mowie o zwyklym ISDN) tez 128kb na dwoch kanalach 2x64, za cos okolo 85 zl i bez limitu!?!?!? ktos sie moze doczepic ze telefon wtedy blokuje, jak na dwoch kanalach, nieprawda. jak dzwoni tel to spada transfer do 64kbit, bo jeden kanal sie wylacza dla polaczenia telefonicznego, potem wraca na 128 kbit. ,...... ale nie kazdy ma mozliwosc dialogu, to fakt, ale mozna.
    0
  • Users Avatars Mini
    Erazmus pisze: 2004-02-03 02:09
    Nie do konca masz racje x-treme. Dialog podpisal umowe z telekomuna o swiadczenie uslug dla abonentow tepsy . Bedzie mozna wziac na przyklad dialnet bedac abonentem telekomuny na takich samych warunkach jak abonencji Dialogu.
    0
  • Users Avatars Mini
    Darek pisze: 2004-02-03 05:26
    Erazmus: nie ma szans na nielimitowany Dialnet dla abonentow TP. Korzystac z Dialnetu w TP owszem bedzie mozna, ale tylko z dostepu rozliczanego impulsami, analogicznie do 0202122. Zreszta juz mozna - 0209559. Ot i to cala szumna umowa Dialogu z TP.
    0
  • Users Avatars Mini
    patgsm pisze: 2004-02-03 08:40
    A co bedzoe po roku?? Bo mi wczoraj w telepunkcie powiedzieli ze umowa jest na rok, abonament 99zl, a po roku normalnie 199zl, albo rozwiazujesz... Ale tak nie zabardzo byli pewnie tego co mowia, moze ktos wie ile bede wynosil abonament light'a na czas nieokreslony???
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2004-02-03 09:39
    ***Extreme: w Dialogu ryczałt kosztuje nieco więcej. Po pierwsze, 89 PLN brutto sam ryczałt, do tego około 12 PLN miesięcznie za dzierżawę modemu - a raczej puszki ISDN. Plus tradycyjny abonament. No i jeszcze zamiana łącza analogowego na cyfrowe na 244 PLN.
    0
  • Users Avatars Mini
    Erazmus pisze: 2004-02-03 10:25
    Przy przechodzeniu z telekomuny na Dialog zamiana lacze cyfrowe to 49 zl netto.
    0
  • Users Avatars Mini
    voytk pisze: 2004-02-03 11:27
    Jak słusznie zauważył *Gonzales internetu o prędkości 128kb/s nie można już uznać za szerokopasmowy. Jeżeli daliby prędkość 256kb/s za cene 99zł możnaby się zastanowić na tą ofertą (limit jakoś bym przeżył). Ciekawi mnie co zamierzają zrobić z SDI, bo w moim przypadku (umowa do XII 2004) nie mam możliwości przejscia na NEO128 i musze czekać do końca umowy i bulić 140zł :(
    0
  • Users Avatars Mini
    Gonzales pisze: 2004-02-03 11:49
    ***Erazmus: to prawda, ale ja pisałem o sytuacji, kiedy nagle abonentowi Dialogu zachce się szybszego Internetu ;).
    0
  • Users Avatars Mini
    blobi pisze: 2004-02-03 12:09
    Koonraad, YACHU: No ja wlasnie mówię, że w umowie nie ma nic na temat limitu, wiec jezeli beda chcieli podpisać z nami nowa umowę, mam prawo sie nie zgodzic i zerwac starą :D Zobacze jak DSL rozwinie sie w Dialogu :)
    0
  • Users Avatars Mini
    GSManiac pisze: 2004-02-03 15:44
    patgsm*** wariant z umową na czas nieokreślony w neo "light" to 149zł brutto/mies...
    0
  • Users Avatars Mini
    fynf pisze: 2004-02-03 18:01
    99zł za 128kb/s to i tak drogo,a oni jeszcze piszą że podwyżka od maja w związku z Vatem...To bardzo mi się nie podoba...
    0
  • Users Avatars Mini
    rgumkowski1 pisze: 2004-02-03 23:29
    To będzie naturalna kolej rzeczy. 50zł drogą nie chodzi! A jak by nie patrzeć duża to oszczędnośc, bo i tak co miesiąc będziemy musieli wyłożyć TPsie ok.150zł.
    0
  • Users Avatars Mini
    Piotrek pisze: 2004-02-05 00:33
    Dla porownania: lodzka najwieksza siec kablowa TOYA od 1 stycznia wprowadzila nastepujaca oferte: 512kbps w obie strony, limit 18gb (po przekroczeniu spadek predkosci do 32kbps), cena - 99zl brutto. Co do przepustowosci lacz - niestety zgadzam sie z przedstawicielami TPSA (po raz pierwszy od niepamietnych czasow ;). P2P to prawdziwy problem, tym wiekszy, ze uzytkownicy beda w stanie zapchac KAZDE lacze, niezaleznie od tego, jaka bedzie mialo przepustowosc. Wydaje mi sie iz przyszlosc lezy NIESTETY w limitach i nic na to sie nie poradzi :(
    0
  • Users Avatars Mini
    HawkEye pisze: 2004-02-05 06:21
    Szczesliwi ci co sa w zasiegu Dialogu... ;)) A u mnie nawet nie ma drogiej Netii :(( i jak tu mozna mowic o rownouprawnieniu?! :((( W naszym kraju nie winmy TPSA-oni,jak kazda firma kozystaja z tego co im sie ofiaruje!!! a podarki naszego skorumpowanego rzadu,sa naprawde chojne ;(( (a moze to dolny slask podsypal groszem politykom?hmmm...trza Michnikowi powiedziec-bedzie mial o czym pisac przez kolejne 10 lat ;] ) pozdrawiam :) PS.99 PLN za 128kb?! BUHAHA to ja wole swoj Pakiet nocny ;) - przynajmniej limitu transferu nie mam...
    0
  • Users Avatars Mini
    marc pisze: 2004-02-05 16:18
    a ja jestem szczesliwym posiadaczem CDI w Dialogu. Oczywiscie nie jest idealnie, ale ciesze sie ze mam jakas alternatywe w stosunku do TP.SA, bo w przeciwnym razie watpie czy mialbym net na jakims normalnym poziomie(czytaj cos innego nic modem:)).Poza tym 99 za 128 kb/s z limitem-to jest totalna porazka:(
    0
  • Users Avatars Mini
    Erazmus pisze: 2004-02-05 16:28
    Ja mam net w kablowce Vectra 128 kb/s za 70 ale niestety trzeba wziac pelny pakiet TV za 42 zl dlatego od kwietnia przechodze na Dialog i wlasnie CDI . Przy umowie 24 m-ce rabat na tel jest 50 % przez 12 miesiecy a na internet przez 6.
    0
  • Users Avatars Mini
    Erazmus pisze: 2004-02-07 10:36
    lebiedzia ?
    0
  • Users Avatars Mini
    tkubon pisze: 2004-02-07 14:35
    Oferta do d.... lepiej poszukac w okolicy jakies radiowki za 50 zl miesiecznie bez ograniczen, tez 128 kbps a mozna siedziec ile sie chce. Jasne, ze jak jest gesta mgla to moga wystapic jakies problemy, ale generalnie chodzi to swietnie. Ja sie wynosze do radiowki prawdopodobnie od marca. Moge tez zrezygnowac z tp, bo za sam abo mam ponad 100 min rozmow lokalnych w SP
    0
  • Users Avatars Mini
    HawkEye pisze: 2004-02-08 03:21
    tkubon****a co jesli w okolicy ni ma ani konkurencji w jak np.Dialog,Netia... ani radiowek? hmmm... Satelita z kanalem zwrotnym? to wtedy sasiedzi pomysla zem zwariowal-bo mialbym juz 3 na dachu :)))) tpsa zawalila ta cene... ale poniekad ich rozumiem-dlatego to takie drogie, bo nie moga miec za ta usluge ceny nizszej niz pakiety internetowe!!! :)) Pozdrowienia dla wszystkich nieszczesliwych , co nie maja wyboru...i dla tych szczesliwcow co zyja w szczesliwym swiecie konkurencji tyyyyz ;P
    0
  • Users Avatars Mini
    mushroom pisze: 2004-02-09 09:44
    5GB limitu to jest paranoja. Wopgole limity sa paranoja. Jesli tworzyc dostep do internetu to powinien on byc pelny. Internet ( a szczegolnie stałe łącze) jest pewna alegoria wolnosci a tu teraz jeszcze to ograniczą. Znowu cofanie sie w rozwoju zamiast postepu. Wogole wrocmy do impulsow i modemow.
    0
  • Users Avatars Mini
    Eric pisze: 2004-03-15 14:17
    INFORMACJA PEWNA !!! OD MAJA NEOSTRADA TP DROZEJE !!! NEO 128 MA KOSZTOWAC 149 , 512 - 199 CZYLI OPCJA NORMALNA ( JAK TERAZ ) PO PROSTU KONIEC PROMOCJI ... NIE BEDZIE ZA TO ZADNYCH LIMITOW ( NIE UDA SIE WPROWADZIC Z PRZYCZYN TECHNICZNYCH )
    0
  • Users Avatars Mini
    Eric pisze: 2004-03-15 14:21
    POZDRAWIAM MAME !!!
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: