42% firm w Polsce korzysta z telefonów sieci Orange

Newsy
Żródło: Pentor
Opinie: 11

Z najnowszego badania Pentor Research International wynika, że 42% wszystkich firm i instytucji w Polsce korzysta z telefonów komórkowych działających w sieci Orange. Drugą marką pod względem popularności jest Era, z której usług korzysta 31% firm i instytucji.

Pentor Research International, co trzy miesiące bada liczbę aktywnych kart SIM na rynku klientów biznesowych oraz podział tego rynku pomiędzy poszczególnych operatorów. Analizie podlegają również poszczególne zastosowania technologii mobilnych, które wykorzystują klienci biznesowi. Punktem odniesienia są wszystkie firmy i instytucje zarejestrowane w REGON i aktywne na polskim rynku.

Aktualnie ponad 95% działających w Polsce firm i instytucji deklaruje, że aktywnie korzysta z usług telefonii komórkowej. Poza połączeniami głosowymi korzystają z mobilnego dostępu do Internetu, bramek GSM (np. w centralach telefonicznych) oraz rozwiązań telemetrycznych (machine-to-machine): np. w urządzeniach pomiarowych, systemach alarmowych, przenośnych terminalach płatniczych i systemach monitorowania pojazdów.

W przypadku usług głosowych najczęściej deklarowano korzystanie z telefonów w sieci Orange. Aż 42% wszystkich firm i instytucji w Polsce posiada aktywną przynajmniej jedną „głosową” kartę SIM w tej sieci. Drugą marką pod względem popularności jest Era, z której usług korzysta 31% firm i instytucji. Oczywiście badane podmioty mogły korzystać z usług więcej niż jednego operatora. Podane niżej marki operatorów obejmują również sub-marki w ofercie biznesowej, jak i indywidualnej (szczególnie w małych firmach zdarza się korzystanie z taryf dla klientów indywidualnych).

Wykres 1. Udział firm i instytucji deklarujących korzystanie z telefonii komórkowej poszczególnych operatorów (można było wskazać więcej niż jednego operatora, stąd suma większa niż 100%).

Źródło: Pentor Research International SA, Monitoring liczby kart SIM na rynku B2B, styczeń 2010.

W segmencie usług głosowych nieco inaczej kształtują się udziały rynkowe trzech głównych operatorów - mierzone liczbą kart SIM. Największy udział ma Orange z 34,5% wszystkich głosowych kart SIM w firmach i instytucjach. Niewiele mniejszy udział ma Plus (32,8%), co należy tłumaczyć silną pozycją Polkomtela w dużych firmach, które nierzadko posiadają kilkaset czy nawet kilka tysięcy służbowych telefonów komórkowych.

Wykres 2. Udziały operatorów wg liczby kart SIM (głosowych) używanych w firmach i instytucjach w Polsce

Źródło: Pentor Research International SA, Monitoring liczby kart SIM na rynku B2B, styczeń 2010.

Podobnie wyglądają udziały rynkowe mierzone liczbą kart SIM w przypadku mobilnego dostępu do Internetu. Liderem jest Orange, a obaj kolejni gracze, Polkomtel i PTC, mają bardzo podobną pozycję (różnica między nimi mieści się w granicach błędu pomiaru). W ofercie Business Everywhere i Orange Free działa 34,2% kart SIM. Usługi Blueconnect dla Firm i Blueconnect to 30,3% ogółu kart SIM, a iPlus dla Firm i iPlus stanowi 30,7% rynku.


Badanie realizowane jest w ramach panelu firm i instytucji, wylosowanych z REGON (próba warstwowa, warstwy ze względu na wielkość zatrudnienia, losowanie wg schematu Neymana). Skonstruowano próbę 1500 firm i instytucji reprezentującą cały rynek klientów instytucjonalnych. Co kwartał te właśnie firmy i instytucje (z rotacją ok. 10%) aktualizują (telefonicznie lub on-line) liczbę aktywnych kart SIM w poszczególnych zastosowaniach, u każdego z operatorów.
Podane powyżej oszacowania udziałów rynkowych obarczone są statystycznym błędem pomiaru:

  • dla kart SIM głosowych, dla 3 największych operatorów wynosi on około +/- 2,4 punktu procentowego,

  • dla mobilnego dostępu do Internetu, dla 3 największych operatorów wynosi on około +/- 4,0 punktu procentowego (poziom ufności 95%).

Pełny raport z badania nie jest dostępny. Badanie na zlecenie konsorcjum operatorów telekomunikacyjnych. Publikacja za zgodą uczestników konsorcjum. Cytowanie dozwolone pod warunkiem podania wykonawcy badania (Pentor Research International SA) i opisu metodologii wraz oszacowaniem błędu pomiaru.

Opinie:

Opinie archiwalne (11):

Komentuj

Komentarze / 11

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    ludek pisze: 2010-03-03 15:23
    Ja mysle, ze to wynika z takiego dlugofalowego planu orange, ktory stara sie ciagle swoja oferte uaktualniac. Dla biznesu wprowadzili ostatnio nowe taryfy, nokia mail jest takze przydatna, blackberry. Po prostu maja szeroka game uslug. A wydaje mi sie, ze przedsiebiorcy, ktorym zalezy na czasie, to doceniaja.
    0
  • Users Avatars Mini
    TrustNoOne pisze: 2010-03-03 18:28
    Widzialem niedawno (niestety nie pamietam gdzie) informacje o opach, ktorzy posiadaja telefony komorkowe i Orange wcale nie bylo na pierwszym miejscu a Plus. Niestety zrodla nie podam.. :/
    0
  • Users Avatars Mini
    Jan pisze: 2010-03-03 21:56
    No to teraz po nowej ofercie Play spadnie im wynik na mordę:)
    0
  • Users Avatars Mini
    click pisze: 2010-03-03 23:14
    ludek ile bierzesz za wpis?
    0
  • Users Avatars Mini
    wp pisze: 2010-03-03 23:20
    > TrustNoOne - Masz rację tyle że tam była podana ilość kart sim a nie ilość firm. W orange po prostu jest dużo firm jednoosobowych.
    0
  • Users Avatars Mini
    wibra pisze: 2010-03-03 23:24
    Ta nowa oferta play wcale tak nie zachwieje rynkiem. Era miała taką opcję i bez szaleństwa... Nikt się nie rzucił na to jak mucha na lep... Poza tym - dzwonienie do play to duży kłopot kosztowy, a szanujące się firmy biorą to również pod uwagę. Jak ktoś nie szanuje swoich klientów - daleko nie zajdzie w biznesie. Stąd bardzo duży dystans do play ze względu na ceny poł. z zewnątrz. Sam tani telefon nie załatwia sprawy... Poza tym terminy obecnych umów też wiążą ręce...
    0
  • Users Avatars Mini
    mariaaa pisze: 2010-03-04 02:43
    nie wiedziałam że jest aż taka duża różnica między Play a Orange. Z tego co obserwuję Play bardziej skupia się na klientach indywidualnych, na kartę: Play Frash Orange idzie bardziej dwutorowo,często wprowadzają coś nowego dla biznesu, klientów indywidualnych również, choćby ta ostania oferta reklamowana w tv: 2 razy więcej minut, więc w sumie nie ma się czemu dziwić
    0
  • Users Avatars Mini
    www pisze: 2010-03-04 03:13
    idzie nowe play... już nigdy nie będzie tak jak dawniej. opy płaczą bo ceny w dół, premie w dół! a ja się cieszę bo za 25 zł w taryfach firmowych mam full na stacjonarkę więc po wszystkich firmach dzwonie bez ograniczeń, do mojej firmy i wielu znajomych na playa za darmo, a do innych opów wykorzystuję opcję za dwie min przychodzące do mnie jedną mam gratis. Średnio odbieram ok godziny od innych sieci czyli 30 min dziennie ok 600 mies mam gratis!!! w zasadzie nie przekraczam 25 zł full dzwoniąc!
    0
  • Users Avatars Mini
    travis pisze: 2010-03-04 10:26
    TrustNoOne: Wiesz, tak to już jest, że wyniki poszczególnych badań mogą się trochę różnić, ale faktem jest, że jeżeli chodzi o oferty biznesowe, Orange zawsze jest w ścisłej czołówce, teraz niedawno znowu wprowadzili nową ofertę (orange optymalny)...
    0
  • Users Avatars Mini
    markus pisze: 2010-03-04 18:31
    zgadzam sie tu z jednym, skoro badali po regonach, to równie dobrze pojedyncza działalność to to samo co np Mostostal, dlatego badanie ostro mija się z realnymi posiadaczami telefonów. Było jakiś czas temu badanie, gdzie sprawdzali rynek bodajze pod kątem simów, i w tamtym badniu liderem był Plus
    0
  • Users Avatars Mini
    JarekM pisze: 2010-03-05 12:20
    z mojego doświadczenia wynika że większość rozmów odbywam do Orange; więc jak dla mnie wyniki są wiarygodne
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: