56% kart prepaid w 2006 roku

Newsy
Żródło: e-biznes.pl
Opinie: 63

Całkowita  liczba  użytkowników sieci komórkowych w Europie Wschodniej wzrośnie z 40.3 mln obecnie do około 76.7 mln w roku 2004.
W ciągu ostatnich kilku lat w telefonii komórkowej obserwowaliśmy duże zainteresowanie kartami pre-paid. W  roku  1997  w Europie tylko 15% osób korzystało z tego rozwiązania, stopniowo  jednak zainteresowanie  rosło osiągając w roku 2000 aż 67% rynku (według Yankee Group).

 


Według  analityków Yankee Group obecnie udział kart pre-paid w Europie w  ciągu  kilku  najbliższych  lat będzie się stopniowo zmniejszać i w 2006 roku wyniesie około 56%.

 


Rozwiązanie   pre-paid   będzie   jednak   wciąż   bardzo  atrakcyjnym rozwiązaniem  zarówno dla użytkowników (szczególnie ludzi młodych) jak i   samych   operatorów   (brak  ryzyka  związanego  z  nieściąglanymi płatnościami).

Opinie:

Opinie archiwalne (63):

Komentuj

Komentarze / 63

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    luk23 pisze: 2002-01-11 12:50
    sa jakies dziwne bledy w newsie.to co powino byc w newsie jest 2 razy na glownej. a co do prepaidow to ciekawa prognoza .ciekawe jak to w Polsce bedzie wg mnie bedzie rosl udzial PP
    0
  • Users Avatars Mini
    luk23 pisze: 2002-01-11 12:52
    bledy w newsie usuniete w ekspresowym tempie
    0
  • Users Avatars Mini
    luk23 pisze: 2002-01-11 12:56
    hmmm sa jeszcze bledy w 1 wykresie zamiast 56% w 2006 to 56% pokazane jest na rok 2000
    0
  • Users Avatars Mini
    skozak pisze: 2002-01-11 13:01
    :) w 2006 poziom prepaidow wroci do poziomu z roku 2000
    0
  • Users Avatars Mini
    waldo pisze: 2002-01-11 13:03
    juz jest spoko! tylko te "niezciąglane płatności" na koncu .... ;-) a pierwszy wykres pokazuje jak sytuacja rozwijala sie w latach 1997-2000 wiec 2006 nie ma nic do tego... Poprostu w 2006 wrocimy do stanu z 2000... jakos tak !!! ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    _CISCO_ pisze: 2002-01-11 13:03
    Ciekawa prognoza. Ja puki co korzystam tylko z abonamentu :P
    0
  • Users Avatars Mini
    _CISCO_ pisze: 2002-01-11 13:04
    Chociaż mam platynowego POP'a tak na czarną godzinę :P
    0
  • Users Avatars Mini
    jokerDM pisze: 2002-01-11 13:06
    W sumie zaczynam się również zastanawiać nad przejściem z abonamentu na pre-paida... w przy takich kosztach i moim małym gadaniu, staje sie to dla mnie opłacalne.
    0
  • Users Avatars Mini
    dexter pisze: 2002-01-11 13:08
    Wszystko fajnie, ale mam nadzieję że nie zamkną się do końca na pre-paidach i nie zapomną o abonamentowcach. Nam też coś od życia (czyt. operatorów) należy. Czekam na nowe usługi, a w szczególności obniżenie opłat GPRS w idei. Pzdr.
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-01-11 13:09
    Pre-paid jest dla wielu ludzi wygodzniejszy, dla przykladu mozna zmieniac numer kilka razy w miesiacu jezeli ma ktos taka potrzebe!
    0
  • Users Avatars Mini
    Kan pisze: 2002-01-11 13:10
    A jednak Idea ze swoimi promocjami dla abonentów pre-paida wie co czyni hossa na takie rozwiązania jest nie tylko u nas.
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-01-11 13:14
    I nawet po abonamencie, przy rozwiazaniu umowy daja Pop-a zestaw za 1 zl netto! Jestem ciekaw jak zareaguje konkurencja!???
    0
  • Users Avatars Mini
    luk23 pisze: 2002-01-11 13:21
    waldo : nie jest spoko bo na wykresie wg yankee group jest 67% w 2001 roku a w tekscie wyzej 67% w 2000 chyba ze udzial w rynku w ciagu roku nie zmienil sie
    0
  • Users Avatars Mini
    zbooy pisze: 2002-01-11 13:24
    w prepaidach dostaje sie od reki rabaty za duze gadanie, no i ciezko rozmawiac w szczycie a tak poza tym calkiem ciekawa oferta jest dzisiaj, no moze jeszcze taktowanie i po co abo? nawet jak ktos ma firme to "zdrapki" wchodza w koszty i lux
    0
  • Users Avatars Mini
    hubi pisze: 2002-01-11 13:27
    bedzie sie zmniejszac liczba kart prepaid cos mi sie wierzyc nie chce chyba nie w polsce, lub polska stanie sie nagle bogatym krajem to wtedy moze tak
    0
  • Users Avatars Mini
    waldo pisze: 2002-01-11 13:28
    luk23: masz racje powinni zmienic na 2001 bo w 2000 bylo 56% ;-) i dalej "niesciaglane" ;-) pozdrowionka :))))
    0
  • Users Avatars Mini
    roody pisze: 2002-01-11 13:37
    hubi: watpie aby polska stala sie nagle bogatym krajem :) ale prepaid i tak bedzie wykorzystywany
    0
  • Users Avatars Mini
    Kan pisze: 2002-01-11 13:52
    Tak się zastanowić to pre-paid może faktycznie być alternatywą dla osób przykład młodzierzy dla,której aparat jest potrzebny tylko do rozmów lub wysyłania sms-ów.Nie wyobrazam sobie prepaida i używanie go do transmisji danych,a może się mylę.
    0
  • Users Avatars Mini
    roody pisze: 2002-01-11 13:54
    napewno dla mlodzierzy prepaid to dobre rozwiazanie
    0
  • Users Avatars Mini
    _CISCO_ pisze: 2002-01-11 13:59
    Kan: nie mylisz się :P
    0
  • Users Avatars Mini
    jokerDM pisze: 2002-01-11 14:06
    Dla młodziezy i dla tych którzy mało nawijają, albo tylko sms-y :-))). A może niedługo wprowadzą tylko takie urządzonka do sms-ów :-))) Tylko klikanie i odbieranie wchodziło by w rachubę. To już by było coś innego :-))
    0
  • Users Avatars Mini
    Amper pisze: 2002-01-11 14:13
    Szkoda, że nie ma zestawienia ilości sprzedanych zestawów pre-paid i pakietów starowych pre-paid w Polsce. Widać by było ilu kartowców posiada "używane" (czyt. kradzione) telefony.
    0
  • Users Avatars Mini
    efen pisze: 2002-01-11 14:46
    dlaczego placic za cos czgo nie ma (abonament) a nie tylko za uluge
    0
  • Users Avatars Mini
    kms pisze: 2002-01-11 14:49
    jokerDM: cos takiego w USA wypuscila AOL - u nich sie sprawdza, moze u nas tez by ktos wpadl na taki pomysl, ludzie by stukali SMSy a opy zbierali za dostarczanie... niby piekne, ale trzeba ruszyc najpierw glowa, a pozniej tylkiem - ciekawe komu sie zachce... O ile z Polski nie zrobi sie Argentyna - bedzie staly popyt :)
    0
  • Users Avatars Mini
    kms pisze: 2002-01-11 14:50
    efen: bo jak zaplacisz abonament, to opowi bardziej sie oplaca - nie tylko u nas ale tak jest na calym swiecie - inne sa tylko relacje zarobki/wydatki...
    0
  • Users Avatars Mini
    kms pisze: 2002-01-11 14:54
    Wracajac do prepaidow - to bedzie zawsze potrzebne dla ludzi, ktorzy malo rozmawiaja - bardziej oplaca sie wydac 120PLN na rok np. na POPa, niz placic najtajszy abonament 20PLN netto (jak w Ideii). Zreszta czesto jest tak, ze ludzie gadaja wiecej prze miesiac, a przez pozostale nic - cisza... ew. odbieraja rozmowy - po co wowczas placic za abonament?
    0
  • Users Avatars Mini
    Kan pisze: 2002-01-11 15:09
    Kms w Idei najtańszy abo29.99netto,karta pop50aktwacja wyjścia 3 miesiące cena roczna200zł.:)
    0
  • Users Avatars Mini
    Kojo pisze: 2002-01-11 15:20
    PP JEST CORAZ TANSZY ALE NIWIADOMO JAKIE WYMYSLA PROMOCJE ZEBY ZCIAGNAC DO ABONAMENTU!!
    0
  • Users Avatars Mini
    waldo pisze: 2002-01-11 15:20
    kms: nie bardzo rozumiem: jak wyliczyles 120zl za POPa rocznie tzn. w ktore miesiace z 12 bedziesz dzwonil a w ktore bedziesz tylko odbieral ??? A co do abonamentu to tez widze ze masz jakies najnowsze wiesci.... czyzby Najnowsza Idea Optima 10 ??? Tylko jak masz mi odpowiedziec w 3 komentarzach to lepiej wogole nie odpowiadaj prosze! pozdrowionka ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-01-11 15:26
    Wszyscy wciagaja na abonament jak sie da, choc utrzymanie takiego klienta jest drogie! W Polsce rynek pre-paidow rozrasta sie i niedlugo moze stac sie bardzo znaczacym filarem sieci komorkowych!
    0
  • Users Avatars Mini
    Gienek pisze: 2002-01-11 15:30
    Osobiście prepaidy mnie nie interesują.
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-01-11 15:38
    To moze cie zainteresuja jak operatorzy zaczna wdrazac coraz wiece uslug bezplatnych do pre-paida!
    0
  • Users Avatars Mini
    waldo pisze: 2002-01-11 15:42
    Gienek: to co ty tu robisz ???
    0
  • Users Avatars Mini
    Kogucik pisze: 2002-01-11 15:44
    Tak się zaczytałem że mi się obiad przypalił :-)
    0
  • Users Avatars Mini
    minio pisze: 2002-01-11 16:19
    taki trend jest do przewidzenia, opowie mają kasiorkę z góry, klient i tak dzwoni, płaci do tego troche więcej, telefony są mniej dotowane itp itd. same korzyści :(
    0
  • Users Avatars Mini
    zbooy pisze: 2002-01-11 16:31
    no a karty kupuje sie z fajnym rabatem wiec nie patrzcie na cenniki rozmow/kart bo to troche myli ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-01-11 16:56
    Duzo ludzi wraca do miejsc zakupu kart, poniewaz czesc kart nie dzial! Juz zostaly wklepane i podlozone na walek! To zdaza sie coraz czesciej!
    0
  • Users Avatars Mini
    misiak_ pisze: 2002-01-11 17:00
    Co sie dziwic, duzo ludzi kupuje telefony w promocji z abonamentem ale wiele osob nie stac na placenie abonamentu a chca miec komorke wiec kupuja pre-paida - proste
    0
  • Users Avatars Mini
    luk23 pisze: 2002-01-11 17:06
    zbooy: ale nie kazdy ma ten rabat
    0
  • Users Avatars Mini
    Żeebro pisze: 2002-01-11 17:15
    Prepaidy beda wzrastać bo i młodzieży przybywa :) ALe zauważcie że np. w prepaidach nie ma funkcji w stylu GPRS.Ja wiem że prepaidów nie kupują biznesmeni,ale np. ja, 20 lat, student, uzywam POPa i czesto uzywam WAPu i denerwuje mnie ze za minute musze zaplacic 75gr a w abonamencie to samo jest za 15gr. To daje do myslenia...
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-01-11 17:18
    ale pre-paidow urzywaja tez starsi ludzie ktorym WAP nie jest potrzebny, a dzwonia czasami i tylko z regoly odbieraja!
    0
  • Users Avatars Mini
    robru pisze: 2002-01-11 17:22
    ja wolę abonament...
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-01-11 17:26
    A po co emerytowi abonament, przeciez jego emerytura jest z regoly smieszna!
    0
  • Users Avatars Mini
    kms pisze: 2002-01-11 17:42
    waldo: masz klopoty z liczeniem, naprawde - czesc ludzi kupuje w popie karte ta za 120PLN i traktuje POPa jako tel do odbierania, policz sobie roczne wydatki przy najnizszej taryfie i zobaczysz DROBNA roznice. I jeszcze jedno - jak wolisz krotkie kretynskie odpowiedzi, to twoja sprawa, ale z twoich krotkoopisowych wiele nie wynika cu BTW Optimy 10 - przy dobrych wiatrach to trzeba bedzie troszke poczekac i wprowadza - w konczu czego sie nie robi, by miec kolejnego klienta.
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-01-11 17:45
    Tak malego abonamentu to chyba nie bedzie! Kosztuje telefon i utrzymanie klienta, a przy malym abonamencie raczej trudno zarobic na tym!
    0
  • Users Avatars Mini
    luk23 pisze: 2002-01-11 17:47
    nie wprowadza O10 chyba ze dadza nowe taryfy ale to nie szybko. jakby mieli wprowadzic to by byla 10 zamiast 15ki.
    0
  • Users Avatars Mini
    kms pisze: 2002-01-11 17:50
    eeech chlopaki, w naszym kochanym kraiku wszystko jest mozliwe - opy zrobia wszystko zeby sciagnac nowych klientow, a szczerze mowiac taryfy ponizej O30 (sama O30) sa troszke malo oplacalne...
    0
  • Users Avatars Mini
    luk23 pisze: 2002-01-11 18:11
    kamyk:a co maja robic ? telefon za darmo rozmowy do konca roku za 1zl/h ? i najlepiej 2 dodatkowe telefony klasy biznesowej po 2 latach ? do kazdej zdrapki za 20 zestaw sluchawkowy lub nastepna zdrapka za min 100 zl ?
    0
  • Users Avatars Mini
    rhat pisze: 2002-01-11 18:47
    Gratuluje wszystkim wszystkomowiacych komentarzy.Naprawde inteligentnie.
    0
  • Users Avatars Mini
    marjan pisze: 2002-01-11 19:01
    kamyk bo z abonamentu wiecej kasy stale spływającej do portfeli opów dlatego o nich dbaja
    0
  • Users Avatars Mini
    kms pisze: 2002-01-11 19:08
    rhat: co sie dziwisz - piatek - ile mozna pracowac?
    0
  • Users Avatars Mini
    Bartek pisze: 2002-01-11 19:38
    no i dalej jest błąd w drugim wykresie...
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2002-01-11 22:01
    Pre paid to całkiem cieawe rozwiązanie, jak już napisano - wygodne dla obu stron. Jest jedno małe ale - stawki są zawsze wyższe niż w abo, więc raczej przy moim gadaniu nie przejdę
    0
  • Users Avatars Mini
    Digi pisze: 2002-01-11 23:02
    Co do POPa najlepszy (najtańszy) prepaid w Polsce jak była promocja na WAP było super :) Co do porównania z abonamentami od dawna wiadomo i łatwo to wyliczyć że wszyscy klienci abonamentowi niskich taryf o rachunkach około 100zł poprostu przepłacają, no ale mają tani telefon. POP przy kartach 100/120 wychodzi porównywalnie do Optimy 60!!
    0
  • Users Avatars Mini
    muszka pisze: 2002-01-12 00:38
    Ja sama pewnie po zakonczeniu umowy przesiade sie na Tak Taka.
    0
  • Users Avatars Mini
    waldo pisze: 2002-01-12 02:06
    kms: co ty wypisujesz! ze ja mam klopoty z liczeniem? To ty wynalazles abonament w ideii za 20zl netto o ktorym ja nigdy w zyciu nie slyszalem a po drugie karte pop za 120zl o ktorej rowniez nigdy nie slyszalem! I po trzech godzinach od palniecia tego glupstwa widze ze dalej podtrzymujesz swoje zdanie! OK! rozumiem, juz Ci tlumacze: od 5 listopada najtanszy abonament w idei to NIO15 za 29,99zl netto a wczesniej bylo IO30 za 40,50zl netto takze jak mozesz upierac sie przy 20zl netto. Po drugie najdrozsza karta POP kosztuje 100zl brutto a nie 120 i mozna prowadzic rozmowy wychodzace tylko przez 5 miesiecy! Takze zeby byc malo jak to wspomniales "malo rozmawiajacym" trzeba kupic w ciagu roku 4*50zl lub 2.4*100zl. OK, w drugiej wersji mowisz ze 120zl to tylko aby rozmowy odbierac.... do tego wystarczy karta za 50zl brutto! Czytaj dokladnie!
    0
  • Users Avatars Mini
    bartosh pisze: 2002-01-12 03:02
    to czy ktos ma fona na karte czy na abonament zalezy tylko i wylacznie od potrzeb abonenta osobiscie mam POPA i Ere - abonament ..... z POPA wysylam smski ( 40 gr brutto w erze 60 gr !!!! ) a Ery dzwonie pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-01-12 09:51
    Ladna kombinacja alpejska!
    0
  • Users Avatars Mini
    piasek pisze: 2002-01-12 12:14
    bartosh: i zawsze nosisz ze sobą dwie komórki czy tylko zmieniasz karty sim
    0
  • Users Avatars Mini
    Amper pisze: 2002-01-12 12:57
    bartosh: a SMS pakiet włączyć nie łaska? Też masz 40 gr brutto... No ale jak ktoś nie umie liczyć to daje zarobić tepsie...
    0
  • Users Avatars Mini
    leszek27041 pisze: 2002-01-13 17:03
    Europa Wschodnia to najszybciej rozwijający sie rynek i nie ma co sie dziwić tym statystykom. Sam zachęcam do prepaida.
    0
  • Users Avatars Mini
    leszek27041 pisze: 2002-01-13 17:04
    Aha, szkoda, że w Polsce nie dają takich danych.
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-01-14 09:34
    Ale tylko w Idei!
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: