60 procent Polaków nie wyda na smartwatch więcej niż 900 zł

Newsy
Opinie: 0
Polacy pokochali smartwatche! Badanie Huawei pokazało, że wybierają je dziś częściej niż klasyczne zegarki

Według badania przeprowadzonego na zlecenie polskiego oddziału Huawei, 27% Polaków regularnie korzysta z smartwatchy, 16% zegarków klasycznych z tarczą i wskazówkami, a 6% zegarków elektronicznych z cyfrowym wyświetlaczem. Dodatkowo, 6% badanych posiada co najmniej dwa różne zegarki, które użytkuje zamiennie, a 45% osób w ogóle nie nosi zegarka.

Spośród użytkowników zegarków, 48% wybiera wyłącznie inteligentne zegarki, a 9% korzysta z nich zamiennie z klasycznymi. Przywiązanie do tradycyjnych zegarków z tarczą i wskazówkami deklaruje 29% użytkowników, a 11% wybiera modele elektroniczne.

Większość użytkowników smartwatchy nosi je codziennie - 81% badanych deklaruje noszenie ich na nadgarstku każdego dnia. Kilka razy w tygodniu nosi je 10% użytkowników, a w dni robocze, czyli od poniedziałku do piątku, 5% z nich.

Najczęściej używanymi funkcjami smartwatchy są: liczenie kroków (80%), mierzenie tętna lub ciśnienia krwi (44%), odbieranie powiadomień z telefonu (41%), monitoring snu (36%) oraz tryby sportowe/treningowe (33%). Najpopularniejsze tryby sportowe dotyczą jazdy na rowerze (65%), marszu (60%), biegania (55%), fitness (37%), siłowni (28%) oraz pływania (22%).

Według badania przeprowadzonego na zlecenie polskiego oddziału Huawei, posiadacze smartwatchy wskazali pięć kluczowych cech, które decydują o wyborze zegarka: długi czas pracy baterii - co najmniej 7 dni na jednym ładowaniu, cenę, obecność funkcji monitorujących zdrowie (wszystkie z wynikiem powyżej 50%), odporność na wodę i kurz, funkcje sportowe, monitorujące i analizujące trening (ponad 40%), oraz elegancki wygląd, aby smartwatch pasował na każdą okazję (36%).

Większość posiadaczy smartwatchy (60%) jest gotowa na wydatek do 900 zł. Jednak, istnieje też znaczna grupa osób, która jest skłonna wydać nieco więcej - do 1200 zł (14%), do 1500 zł (12%) i do 2000 zł (9%). Zegarki klasy premium, kosztujące powyżej 2000 zł, cieszą się zainteresowaniem tylko 5% badanych.

52% Polaków rozważa zakup inteligentnego zegarka, a wśród zainteresowanych kupnem, 5 kluczowych cech, które są dla nich ważne, to: promocyjna cena (65%), funkcje zdrowotne - monitorujące zdrowie serca, takie jak mierzenie ciśnienia krwi i analiza EKG (51%), wytrzymała bateria działająca min. 7 dni, odporność na wodę i kurz, oraz elegancki wygląd podobny do klasycznych zegarków.

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: