Lucent Technologies ogłosił, że liczba abonentów w sieciach operatorów, w których działa ujednolicona platforma AnyPath Messaging System, przekroczyła 8 milionów aktywnych użytkowników, co daje 16-krotny wzrost od listopada zeszłego roku.
AnyPath umożliwia abonentom wszechstronny dostęp, bez względu na lokalizację, do wszystkich wiadomości (głosowych, tekstowych, graficznych czy wideo) za pośrednictwem telefonu stacjonarnego, komórkowego, urządzenia PDA czy komputera.
Lucent przedstawił także nowe funkcje rozwiązania AnyPath. Nowe funkcje obejmują podwojenie liczby portów i zwiększenie pojemności systemu o 60 procent przy mniejszej zajętości powierzchni, obsługę techniki VoiceXML, która umożliwia szybsze wprowadzanie na rynek nowych usług internetowych sterowanych głosem oraz rozproszoną architekturę systemu, zwiększającą jego wydajność i zapewniającą oszczędność rzędu 50-75 procent kosztów transportu ruchu.
“Osiem milionów abonentów i korzyści związane ze zwiększoną wydajnością i redukcją kosztów wynikające ze stosowania systemu AnyPath świadczą o zaufaniu klientów do naszych rozwiązań i o naszym nieustannym zaangażowaniu w dostarczanie ekonomicznych, elastycznych i skalowalnych rozwiązań nowej generacji. Lucent Technologies, jako lider w zakresie nowej generacji systemów przesyłania wiadomości, może znacząco wesprzeć istniejących oraz nowych klientów w dostarczaniu nowych usług użytkownikom końcowym,” powiedział J.J. Lhospital, dyrektor Lucent Technologies Messaging Group.
Wśród nowych cech systemu AnyPath można wymienić następujące:
- Skalowalność – rozproszona architektura z niezależnymi serwerami dla potrzeb telefonii, aplikacji i wiadomości
- Większa pojemność – 5760 portów; 1,6 miliona abonentów; 180 tys. godzin przechowywania wiadomości
- Zintegrowany interpreter VoiceXML 2.0 – zapewnia wszechstronne funkcje przeglądarki głosowej dzięki integrowaniu niezależnych aplikacji
- Rozszerzenie możliwości natychmiastowego przesyłania wiadomości (Instant Voice Messaging) – umożliwia operatorom oferowanie abonentom łatwego dostępu do własnych informacji przechowywanych w innych bazach danych, takich jak profil użytkownika, hasło, listy korespondentów (buddy lists). Cecha ta eliminuje konieczność utrzymywania zdublowanych informacji w wielu bazach danych, dzięki czemu jedna baza danych obsługuje wiele aplikacji.
- Aplikacje internetowe sterowane głosem (takie jak Wybieranie Głosowe, SMS Głosowy i Informacje Głosowe)