56 proc. Polek i Polaków korzysta z internetowych usług subskrypcyjnych - tak przynajmniej wynika z badania Blue Media “Finanse w czasie epidemii”.
Największą popularnością cieszą się bezapelacyjnie serwisy streamingowe z filmami i serialami. Korzysta z nich już jedna trzecia Polek i Polaków (wzrost o 11 punktów proc. w ciągu ostatniego roku). Wzrostem zainteresowania mogą pochwalić się również serwisy i aplikacje oferujące dostęp do muzyki (wzrost z 13 do 15 proc.), prasy online (z 10 do 14 proc.) oraz e-booków i audiobooków (z 8 do 10 proc.).
Spadek zainteresowania prasą tradycyjną kompensuje zwiększona liczba subskrypcji tych samych tytułów online. Abonamenty do klubów fitness nie straciły na zainteresowaniu, prawdopodobnie dzięki szybkiej reakcji wielu placówek, które realizowały w czasie zamknięcia zajęcia sportowe online. W ostatnim czasie większość z nas martwiła się o zdrowie swoje i swoich najbliższych, ale nie wzrosło znacząco - w porównaniu do lat ubiegłych - zainteresowanie pakietami opieki medycznej. Popularność tzw. boxów (z dietą, kosmetykami, książkami) również utrzymuje się na stałym 3-5 proc. poziomie.
Dla użytkowników niezmiennie najważniejszym czynnikiem decydującym o subskrypcji jest wygoda. Docenia ją prawie połowa wszystkich użytkowników deklarujących korzystanie z subskrypcji. Kluczowe znaczenia ma także łatwość korzystania z usług i atrakcyjna cena.
Mimo, że w ciągu ostatnich trzech lat samodzielne realizowane przelewy za subskrypcje mocno straciły na znaczeniu, to ta metoda płatności jest wciąż najczęściej wybieraną przez respondentów. Co czwarta osoba opłaca subskrypcje kartą kredytową. Co piąta osoba deklaruje, że korzysta z szybkich przelewów elektronicznych realizowanych przez operatorów płatności, BLIK-a lub PayPal.