Adam Getka z Samsung Electronics Polska o polskim rynku sprzedaży telefonów komórkowych

Newsy
Opinie: 0

Samsung Electronics Polska zdradził nam kilka szczegółów dotyczących polskiego rynku sprzedaży telefonów komórkowych. Odpowiedzi na nasze pytania udzielił Adam Getka, Product Manager Telecom tej firmy:

Jak Samsung szacuje tegoroczny rynek telefoniczny w Polsce: pod względem wolumenu telefonów i dynamiki w stosunku do roku 2011?

W obecnym roku szacujemy kilkuprocentowy wzrost ilościowy całego rynku, w porównaniu do roku 2011. Obniżyć ten wzrost może tylko i wyłącznie sytuacja na rynkach światowych. Dlatego uważnie obserwujemy jak polska gospodarka zareaguje na sytuacją światową.

Jak wygląda obecnie stawka TOP5 największych dostawców komórek w Polsce? Kto jest realnym konkurentem Samunga na polskim rynku - tylko Nokia?

W Polsce obecnie największym dostawcą komórek jest Samsung, a tuż za nami znajduje się Nokia. Na naszą korzyść przemawia dominująca pozycja w segmencie smartfonów, który stale rośnie i stanowi już 40% całego rynku. Nokia jest naszym głównym konkurentem w segmencie telefonów bez systemu, a w segmencie smartfonów koalicja innych dostawców systemu Android.

Czy zmienia się w jakikolwiek sposób udział w Polsce między open marketem, a kanałem operatorskim? Czy i jak mniej więcej zmieniają się udział pomiędzy poszczególnymi "półkami cenowymi"? Na którą z nich przypada dzisiaj największa sprzedaż pod względem liczby telefonów?

Udział otwartego rynku w sprzedaży telefonów to dalej około 20-25% całego rynku z wyraźnym wzrostem w okresie świątecznym. Pod względem ilościowym najchętniej wybieranych telefonów, dalej dominują modele z segmentu poniżej 100 zł, kupowane na otwartym rynku.

Jak wygląda tegoroczny rynek smartfonów: wolumen, układ sił, trendy?

Jeśli chodzi o dokładne wyniki sprzedaży w segmencie smartfonów, ten sektor stanowi już 40% całego rynku, a w tym nasz udział kształtuje się na poziomie 60-70%. Resztę rynku stanowią aparaty Nokii, Sony i HTC. Pod kątem systemów można zaobserwować silną dominację Androida, zanikanie systemu Symbian i śladową ilość smartfonów z Windows Phone.

Jaka jest aktualna segmentacja smartfonow Samsunga i co jest aktualnym hitem Samsunga wśród wszystkich telefonów i smartfonów? Gio, S+?

Nasze portfolio produktowe smartfonów dzieli się na: rodzinę Galaxy (High, Mid, Low), rodzinę Note, rodzinę Wave, (High, Low) oraz telefony oparte o platformę Windows Phone. Największą popularnością cieszy się nasz nowy model – Samsung GALAXY S III, a następnie inne produkty z rodziny GALAXY i Wave.

Jaka jest sytuacja systemu bada? Czy nie jest to trochę martwy projekt? Czy jest jeszcze szansa dla Windows Phone? Czego brakuje temu systemowi?

Pod względem systemów operacyjnych największą popularnością obecnie cieszy się Android i jego współpraca z Google. Niemniej jednak stale również rozwijamy nasz autorski system bada. Android postawił bardzo wysoko poprzeczkę w stosunku do systemu Windows Phone. Jednakże czekamy na jego najnowszą wersję, która może wnieść nową jakość do tej platformy. My również jesteśmy obecni na rynku telefonów z Windows Phonem i obecnie wprowadziliśmy w tym roku drugi model z tym systemem.

Czy polski oddział ma jakiś wpływ na to jak wygląda interfejs, jakie funkcje ma nowy smartfon?

Każdy lokalny oddział Samsunga ma wpływ na to, jak oprogramowanie na danym rynku będzie wyglądać. W ramach globalnych procesów jego rozwoju, cały czas jest zbierany odzew z każdego rynku dla aktualnych modeli. Warto zaznaczyć, że w Polsce znajdują się centra rozwoju oprogramowania firmy Samsung, więc można powiedzieć, że Polska jest w tym aspekcie na uprzywilejowanej pozycji. Jeśli chodzi o koncept na interfejs, to dla przeciętnego użytkownika ma być on maksymalnie intuicyjny.

Czy sprzedaz tabletow w Polsce ma już zauwazalny wplyw na Wasze przychody? Jakie to sa mniej wiecej wolumeny?

Tablety to drugi segment naszej sprzedaży w Polsce i już w 2010 zauważaliśmy w tej sekcji wzrost. To bardzo obiecujący rynek, w którym również odnosimy znaczące sukcesy i dalej konsekwentnie będziemy go pogłębiać.

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: