Agnieszka Jaśkiewicz o smartfonach Sony w Polsce - wywiad

Newsy
Opinie: 0

Wywiad z Agnieszką Jaśkiewicz, Head of Marketing, Sony Mobile w Polsce.

Jakie modele smartfonów są hitami w Polsce w tym roku?

Smartfony są hitami w tym roku :) A z naszych modeli Sony, przez dlugi okres najlepiej sprzedajacym sie modelem na polskim rynku był smartfon Xperia neo V. Cieszymy się też z wyników sprzedaży Sony Xperia S, Xperia P oraz smartfona Xperia T –sprawdzonego przez Jamesa Bonda. Polscy użytkownicy smartfonów cenią jakość wykonania, wartość smartfonu do ceny, silną markę oraz innowacyjność. Jesteśmy zadowoleni, że smartfony marki Sony są kojarzone z wyjątkowością, precyzją wykonania oraz innowacyjnością. Oby tak dalej.

Jak wygląda tegoroczny rynek smartfonów w Polsce: wolumen, układ sił, trendy?

Sprzedaż smartfonów w Polsce stanowi już ponad 50% wszystkich sprzedanych telefonów do konsumentów. Obserwuje się wzrost sprzedaży produktów premium, co oznacza, że nasi konsumenci stają się coraz bardziej świadomi możliwości i korzyści jakie daje używanie smartfonów, a jednocześnie świadczy też o tym, że konsumenci są coraz bardziej wymagający. Główni gracze na rynku smartfonów w Polsce to oczywiście: Samsung, Nokia, Sony, Apple, LG, HTC.

Jaka jest obecnie średnia cena sprzedaży telefonu komórkowego w Polsce, a jaka średnia cena sprzedaży smartfonu?

To chyba bardziej pytanie do Operatorow, a nie do mnie :) Szczególnie, że od 2012 r zgodnie ze strategią, Sony wprowadza na rynek tylko smartfony, gdyż chce dostarczać urządzenia wysokiej klasy, zaawansowane technologicznie.

Jaka jest aktualna segmentacja smartfonow Sony?

Staramy sie tworzyć produkty, które zaspokajają potrzeby różnych użytkowników:
- dla najbardziej wymagajacych, którzy zawsze chcą mieć to, co najlepsze – mamy Sony Xperia T, Sony Xperia S oraz Sony Xperia P
- dla tych, którzy szukają produktu, który pozwoli się wyróżnić np. designem – mamy Xperia U , Xperia sola
- dla aktywnych i stawiających w pierwszej kolejności na sport, dla których ważna jest wytrzymałość i odporność smartfonu na kurz i wodę– Xperia go
- dla tych, którzy chcą zaczynają swoją przygodę ze smartfonem, proponujemy Xperia tipo lub Xperia miro

Jak jest smartfonowa strategia Sony na przyszły rok - wolumen, czy wartość?

Sony był, jest i będzie marką premium. Liczy się dla nas przede wszystkim jakość wykonania, jakość technologii oraz jakość doświadczenia, które oferujemy klientom i na tym chcemy skupić się w przyszłym roku z linią produktów Xperia.

Jak wygląda cały proces dostaw telefonów do polskiego operatora - od czego się zaczyna i na czym kończy.

Zanim dojedzie do dostawy do konsumentow, to Operator musi wybrać jakimi modelami jest zainteresowany od poszczegolnych producentow. Zazwyczaj dzieje sie to na 3 miesiące przed rozpoczęciem się faktycznej sprzedżyz danego produktu. Następnie wspólnie planujemy działania marketingowe oraz sprzedażowe, aby zapewnić jak najlepszą ofertę dla klienta końcowego.

Czy i dlaczego pokojowe rozstanie z Ericssonem może ułatwić poprawę rynkowej sytuacji telefonów Sony?

 Myśle, że tu nie chodzi o poprawę sytuacji telefonów Sony. Decyzja o zmianie była dużo bardziej strategiczna i podyktowana oczekiwaniami i trendami rynkowymi. Dzięki temu, że jesteśmy w rodzinie Sony wiele produktow tworzymy teraz razem, a to oznacza unifkację doświadczenia jakie klient otrzymuje kupując telewizor Bravia, laptop Vaio, tablet czy smartfon Xperia.

Jaka jest świadomość marki Sony w Polsce jako marki producenta telefonów - czy jest już większa od marki Sony Ericsson?

Wielu konsumentow jeszcze przed zmianą marki Sony Ericsson na Sony, nazywało nasze produkty Sony. Tak więc świadomość marki Sony w segmencie smartfonów jest dosyć wysoka, i od momentu przejęcia, systematycznie rośnie.

Jakie cechy urządzenia są ważne dla polskiego klienta - oprócz jego ceny?

To jest bardzo ciekawe pytanie, bo to zależy od konsumenta. Ogólnie ludzie chcą mieć funkcjonalne urządzenie, które fajnie jest położyć na stole w restauracji czy barze…. dla jednych funkcjonalne oznacza super szybki procesor, a dla innych bardzo dobrą kamerę lub po prostu wytrzymałą baterię. Co ciekawe, aż 10% osób utopiło telefon w toalecie i dla nich zaczyna liczyć się wytrzymałość urządzenia i wodoodporność. Jeśli chcą pochwalić się urządzeniem (kładąc je w widocznym miejscu na wspomnianym już stole czy barze), to znaczy, że cenią jakość wykonania, wzornictwo. Z kolei dla innej grupy decydującym bodźcem przy zakupie będzie marka.

Co z rynkiem tabletów - ilość tych urządzeń sprzedawanych na świecie nie jest duża - czy to jest tylko medialna bańka, czy tablety to rzeczywiście przyszłość?

Nie wiem jak definiujemy słowo duża. Obserwujemy, że coraz wiecej osób korzysta z tabletów lub jest zainteresowana ich zakupem. W Polsce faktycznie rynek wolniej przyjął te urządzenia, ale rosnąca sprzedaż i zainteresowanie świadczą o tym, że coraz bardziej konsumenci przekonuja się do tabletów. Standardowo klienci używają tabletów w domu, często jako alternatywa do telewizora lub komputera (często, gdy te urządzenia zajęte są przez innych domowników). Ostatnio moi rodzice zapytali mnie cóż to jest ten tablet i zastanawiają się nad kupnem – Tableta Xperia S, od Sony oczywiscie…. tak więc rynek się zmienia, zauważalnie, a ludzie coraz chętniej korzystają z dodatkowego ekranu w domu, który łatwo mogą połączyć z innymi urządzeniami jak smartfon, TV czy laptop.

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: