Oczekuje się, że przychody Apple osiągną w 2024 roku rekordowy poziom, przekraczając granicę 400 miliardów dolarów.
Wzrost będzie napędzany zarówno przez sprzęt (3% r/r), jak i usługi (14% r/r).
W 2025 r. przychody z usług prawdopodobnie staną się większe niż przychody ze sprzętu z wyłączeniem iPhone'ów.
Po spadku w 2023 r. oczekuje się, że przychody Apple ze sprzętu wzrosną o 3% rok do roku w 2024 roku. Wszystkie kluczowe segmenty sprzętowe - iPhone, iPad, Mac, Watch, AirPods - prawdopodobnie będą napędzać ten wzrost, wspierany przez nowe premiery.
AirPods mogą stać się najszybciej rozwijającym się segmentem w 2024 roku. Wzrost w segmencie sprzętu prawdopodobnie utrzyma się również w 2025 roku. Przychody z usług będą nadal rosły i osiągną rekordowy poziom w 2025 r., przekraczając po raz pierwszy granicę 100 miliardów dolarów.
Komentując wzrost przychodów ze sprzętu, dyrektor Counterpoint Research Tarun Pathak powiedział: „Pod względem tempa wzrostu, a teraz wraz z pojawieniem się Apple Intelligence, segment usług wydaje się bardzo ekscytujący. Ma on szansę rosnąć w znacznie szybszym tempie niż sprzęt. Jednak jeśli chodzi o bezwzględny wzrost przychodów, sprzęt pozostaje kluczowy, biorąc pod uwagę, że przyczynia się do trzech czwartych globalnych przychodów Apple. Po spadku w 2023 r., w 2024 r. nastąpi wzrost w kilku kluczowych kategoriach sprzętu napędzany wieloma premierami. Istnieje również obietnica wdrożenia Apple Intelligence we wszystkich segmentach sprzętu, co po raz kolejny wywołało pewne podekscytowanie i może napędzić aktualizacje”.
Komentując wzrost przychodów z usług, starszy analityk Counterpoint Research Varun Mishra powiedział: „Usługi będą nadal rosły znacznie szybciej niż sprzęt. W 2025 roku przychody z usług prawdopodobnie staną się większe niż przychody ze sprzętu z wyłączeniem iPhone'ów. Apple będzie również dążyć do monetyzacji Apple Intelligence. Jednak zajmie to trochę czasu, biorąc pod uwagę, że uruchomienie funkcji w różnych regionach będzie rozłożone w czasie, a Apple będzie również czekać, aby zrozumieć, które usługi powinny być monetyzowane w ramach Apple Intelligence. Apple Intelligence może zwiększyć przychody z usług o co najmniej 10%-15% w nadchodzących latach, w zależności od tego, w jaki sposób Apple zdecyduje się zarabiać”.