Akcja wyborcza za pomocą SMS-ów

Newsy
Żródło: Gazeta Wyborcza
Opinie: 48

Kandydat na fotel prezydenta Francji 61-letni Jean-Pierre Chevement próbuje zdobyć głosy młodych ludzi, prowadząc dialog z nimi za pomocą sms-ów.
W środę przez kilka godzin odbierał wiadomości tekstowe od wyborców i tą samą drogą próbował na nie odpowiadać. Jak twierdzi, największy problem sprawiło mu streszczenie swojego programu do 160 znaków. 
Ponieważ Chevement nie jest biegły w posługiwaniu się telefonem komórkowym czy komputerem, skorzystał z pomocy wyspecjalizowanej w organizowaniu niekonwencjonalnych czatów firmy. Kandydat odczytywał pytania z telefonu, a następnie dyktował odpowiedzi swojemu asystentowi, który wpisywał je za pomocą specjalnej klawiatury.

Opinie:

Opinie archiwalne (48):

Komentuj

Komentarze / 48

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    gawrosz pisze: 2002-02-08 17:03
    Super!!! Ciekawe jakiej treści SMS-y dostawali by nasi politycy i ile niecenzuralnych wyrazów zmieści się w 160-ciu znakach... ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    amipro pisze: 2002-02-08 17:07
    dajcie mi numer telefonu komorkowego do Leppera... :))))
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-02-08 17:10
    To juz jest lekka przesada, ale nalezy pamietac ze kazdy sposob jest dobry na pozyskanie elektoratu!
    0
  • Users Avatars Mini
    piasek pisze: 2002-02-08 17:37
    każdy sposób jest dobry ale nie każdy równie skuteczny bo w Polsce naprzykład to młodzież jakoś do urn niezagląda w sobote imprezka to w niedziele im się niechce bez obrazy
    0
  • Users Avatars Mini
    robru pisze: 2002-02-08 17:38
    ale czy Jean-Pierre Chevement sponsorawał te smsy?
    0
  • Users Avatars Mini
    amipro pisze: 2002-02-08 17:40
    piasek: ja mysle ze to calkiem dobry pomysl.. zawsze pare glosow wiecej..
    0
  • Users Avatars Mini
    piasek pisze: 2002-02-08 17:44
    ampiro: fakt napewno zwiększy to ilośc głosów. niewiem jaka jest młodzież we francji pisze tylko jak to wygląda w polsce i tu z młodzieży uprawnionej do głosowania idzie mały promil. reszta poprostu olewa to wszystko i woli niemieszać się w polityke
    0
  • Users Avatars Mini
    piasek pisze: 2002-02-08 17:45
    Amipro: sorry za literówke. chyba sie niegniewasz
    0
  • Users Avatars Mini
    amipro pisze: 2002-02-08 17:53
    piasek: mlodziez lubi nowosci.. komorka to pewnego rodzaju szpan.. mysle ze poszliby glosowac nie z pobudek politycznych.. tak poprostu... "ten gosciu to klawy gosc ma komore trzeba na niego zaglosowac...."..... :)))
    0
  • Users Avatars Mini
    piasek pisze: 2002-02-08 17:58
    amipro:i tu masz racje bo ten kto smsuje jest cool dla młodzieży ponieważ poważni starsi ludzie tego nierobią. 100% zgadzam się z tobą
    0
  • Users Avatars Mini
    Kan pisze: 2002-02-08 18:01
    Podobne do akcji jaki był udziałem UW przed wyborami u nas,byle nie przyniosła takich samych skutków.cze.
    0
  • Users Avatars Mini
    amipro pisze: 2002-02-08 18:05
    Kan: dla politykow i ugrupowan politycznych kazdy glos sie liczy nawet pojedynczy... nie znam szczegolow jesli chodzi o UW, ale jestem pewien ze czesc glosow dzieki tej akcji zyskali.. pzdr.
    0
  • Users Avatars Mini
    hubi pisze: 2002-02-08 18:42
    i do czego to jeszcze posluza sms-y
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2002-02-08 18:49
    Moim zdaniem to głupie zastosowanie SMSa, zwłaszcza w oficjalnej dyskusji - jak tu zadać szczegółowe pytanie albo na nie odpowiedzieć?
    0
  • Users Avatars Mini
    amipro pisze: 2002-02-08 18:50
    hubi: no jak to do czego ? :)) kiedys dostalem przez przypadek, ktos sie pomylil i wyslal do mnie SMS-a o tresci erotycznej.. :))) mysle ze wilu ludzi uprawia virtualny sex przez SMS :))
    0
  • Users Avatars Mini
    JAGODA pisze: 2002-02-08 19:04
    Super słyszałem że można też porozmawiać o blokadach dróg i burakach z Lepperem :-) JAGODA
    0
  • Users Avatars Mini
    jarpol pisze: 2002-02-08 19:20
    459? Tak ale w 4 smsach :-) O czym wielu naiwnych nie wie cieszac se, ze maja dluzsze smsy :) A tu wiemy ze kandydaT uzywal prwdpb chatboarda firmy E. Sama idea-niewiele warta, jedynie jako akcja marketingowa, ze "nasz kandydat jest nowoczesny i niekonwencjonalny, nie to co te stare dziady z konkurencji..." Bo kogoz przekonasz za pomocą 160 znaków?
    0
  • Users Avatars Mini
    amipro pisze: 2002-02-08 19:22
    jarpol: jak sie ma odpowiednie argumenty w reku to mozna przekonac nawet za pomoca 100 znakow...
    0
  • Users Avatars Mini
    Sliweczka pisze: 2002-02-08 19:36
    ranny.. heh, niech w Polsce tez tak zrobia... uwielbiam tlumacz co oznacza na fakturze pozycja text plus.. :) hih.. i skad tam jakies 80 zloty sie bierze :)
    0
  • Users Avatars Mini
    Sliweczka pisze: 2002-02-08 19:39
    Ale tak na powaznie.. przeciez to kpiny... oczywiscie jezeli ktos lubi pisac sms-y moze sie za ich pomoca komunikowac, ale laczenie polityki i wyborow.. majacych przeciez tak wazne znaczenie dla calego spoleczenstwa moim zdaniem takie wiadomosci to kpina
    0
  • Users Avatars Mini
    amipro pisze: 2002-02-08 19:48
    Sliweczka: Sliweczko kochana nie denerwuj sie... wszystko co niesie informacje wczesniej czy pozniej zostanie wykorzystane.. SMS to bardzo dobry sposob komunikacji i informacji... dlaczego ma nie byc wykorzystany przez politykow...
    0
  • Users Avatars Mini
    Sliweczka pisze: 2002-02-08 20:07
    ampiro: a slyszales o koktajlach molotowa.. moim zdaniem moze wyjsc zarowno z butelki i benzyny jak i polityki i sms-a.. przerciez to bzdura.. :((
    0
  • Users Avatars Mini
    Sliweczka pisze: 2002-02-08 20:09
    zreszta.. ja sie nie denerwuje,.. po prostu przeraza mnie czasami ludzka glupota..
    0
  • Users Avatars Mini
    Sliweczka pisze: 2002-02-08 20:11
    o populizmie politykow nie wspominajac..
    0
  • Users Avatars Mini
    amipro pisze: 2002-02-08 20:25
    Sliweczka: koktajle molotowa :)))... w ten sposob to mozna negowac wszystko... telewizje, radio i itp.....
    0
  • Users Avatars Mini
    Sliweczka pisze: 2002-02-08 20:28
    wiesz.. chyba mam dzisiaj pesymistyczne podejscie do zycia :)).. ale ogolnie wiesz.. mysle ze czasami trzeba miec umiar i umiec odroznic sprawy bardziej powazne od tych mniej powaznych, a nie mieszac je ze soba.. sms-om daleka droga do oficjallnegfo srodka lacznosci jakim jest radio czy telewizja.. i niech lepiej poczekaja az tkim sie stana.. wtedy nie bede negowa tego typu newsow..
    0
  • Users Avatars Mini
    amipro pisze: 2002-02-08 20:33
    Sliweczka: oczywiscie ze nie mozna porownac SMS-ow do radia i telewizji.... to wszystko przez Twoj koktajl molotowa...
    0
  • Users Avatars Mini
    Sliweczka pisze: 2002-02-08 20:46
    a masz cois przeciwko tkaim metarofom???/
    0
  • Users Avatars Mini
    milmedyk pisze: 2002-02-08 21:17
    Dobrze, że miał pomocnika. Sam by nie dał rady. A swoją drogą - ciekaw jestem, czy odpowiedział na wszystkie sms-y.
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2002-02-08 22:55
    Sliweczka, widzę, że Cie polityka poruszyła :)
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2002-02-08 22:57
    Milmedyk, zależy, jakie było zainteresowanie ludzi (ile było tych SMSów)
    0
  • Users Avatars Mini
    flip pisze: 2002-02-09 00:49
    Gosc w wieku 61 lat jeszcze moglby sie nauczyc pisac sms!
    0
  • Users Avatars Mini
    bob_gr pisze: 2002-02-09 04:16
    Ale sie gosci napracowal ciekawe jaki to dalo skutek?!
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-02-09 11:28
    Jak sie napracowal, przeciez tylko czytal i odpowiadal, a i tak ktos inny pisal odpowiedzi!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-02-09 12:00
    Do filip: Ale po co mu to, przeciez jezeli ma do tego ludzi to nie musi sobie zawracac tym glowy!
    0
  • Users Avatars Mini
    flip pisze: 2002-02-09 12:26
    Qba: inaczej to w newsie wyglada jakby bylo ze czesc odpisal wlasnorecznie a i wyborcy byliby zachwyceni :) Flip
    0
  • Users Avatars Mini
    Sliweczka pisze: 2002-02-09 13:10
    graffi: polityka zawsze nie ruszala ;))
    0
  • Users Avatars Mini
    Sliweczka pisze: 2002-02-09 19:11
    graffi:polityka zawsze mnie ruszala :)
    0
  • Users Avatars Mini
    open pisze: 2002-02-09 19:32
    Wziął przykład z smsowej promocji Platformy Obywatelskiej w naszym kraju. Nihil novi!
    0
  • Users Avatars Mini
    Sliweczka pisze: 2002-02-09 21:15
    graffi; polityka od zawsze mnie ruszala ;)) :pp
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2002-02-09 23:53
    Sliweczka, wlasnie widzę (i to 2x) :)))
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2002-02-09 23:54
    Sorry, 3x!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    hubi pisze: 2002-02-10 19:30
    tak w polsce jak ktos ma dobry argument to przekona drugiego za pomoca jednego znaku (machniecie argumentem czt. bejzbolem)
    0
  • Users Avatars Mini
    promedia pisze: 2002-02-10 20:41
    A może by tak wprowadzić usługę wspierania kampanii wyborczych za pomocą SMS Premium (np. za 9pln netto) :) ?. Takie wykorzystanie SMSów wydaje się być bardziej logiczne.
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-02-11 01:10
    Co do sprawy Sliweczki to chyba ja pomine! Hubi ja w aucie woze dwa kawalki bambusa o dlugosci 1 metra kazdy! To w zupelnosci wystacza i zastepuje kijek do gry w palanta, a robi podobne spostoszenia u innych kierowcow! ;-)
    0
  • Users Avatars Mini
    Sliweczka pisze: 2002-02-11 13:28
    O kurcze.. dopiero jak mi dziala wszystko ok, to widze co narobilam, bardzo wszystkich przperaszam, miala duze klopoty z konfiguracja.. no i tak sie stalo :(.. rozne rzeczy mi wydziwial net, tym bardziej ze jak chcialam cokolwiek napisac, to mi wyskakiwal komunikat, ze musze sie zalogowac, a bylam zalogowana, :((.. Mam nadziej ze takie klopoty mam juz za soba.. :( I jeszcze raz wszsytkich przperaszam
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2002-02-11 14:27
    Sliweczka, ależ nie ma problemu :)
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-02-12 09:40
    Ja tez juz to zrozumialem i nie uwazam tego za jakikolwiek problem! ;-)
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: