PTK Centertel wprowadził od 20 lipca 2000r. usługę Polecenie Zapłaty (Direct Debit) bezpłatnie dostępną dla wszystkich abonentów sieci Idea i Centertel. Obecnie, począwszy od cyklu billingowego 3.03.2001 r. wszyscy nowo aktywowani abonenci sieci Idea wraz z pierwszą fakturą będą otrzymywali zaktualizowaną ulotkę Polecenia Zapłaty (Direct Debit). Nowa wersja ulotki będzie także wysyłana bezpłatnie wraz z billingiem, po zgłoszeniu przez Klienta takiej dyspozycji do Biura Obsługi Klienta (*22). W papierowej wersji ulotki dla Klientów został zamieszczony nowy obowiązujący adres do korespondencji: PTK Centertel Sp. z o.o., Biuro Obsługi Klienta, Sekcja Korespondencji, ul. Skierniewicka 10A, 01-230 Warszawa Z względu na fakt, iż większość oddziałów banków realizujących Polecenie Zapłaty jest przystosowana do obsługi Polecenia Zapłaty, w ulotce zamiast numerów pojedynczych oddziałów bankowych znajdują się tylko nazwy banków: ABN AMRO Bank (Polska) SA, AIG Bank, Bank Austria Creditanstalt Poland SA, Bank Częstochowa, Bank Energetyki, Bank Gospodarki Żywnościowej, Bank Handlowy, Bank Ochrony Środowiska, Bank Pocztowy SA, Bank Przemysłowo - Handlowy, Bank Spółdzielczy, Bank Śląski, Bank Współpracy Europejskiej SA, Bank Współpracy Regionalnej, Bank Współpracy Regionalnej Bank Secesyjny, Bank Zachodni, BIG Bank GDAŃSKI SA, Bank Inicjatyw Społeczno-Ekonomicznych - BISE Bank SA, BNP - Dresdner Bank, BRE Bank SA, CITIBANK SA, Credit Lyonnais Bank Polska, CUPRUM - BANK, Deutsche Bank Polska, Dolnośląski Bank Regionalny, GE Capital Bank, Gospodarczy Bank Wielkopolski, Górnośląski Bank Gospodarczy, HypoVereinsbank, ING Bank, INVEST - BANK SA, Kredyt Bank PBI, Lubelski Bank Regionalny SA, LUKAS Bank Świętokrzyski, Mazowiecki Bank Regionalny SA, OPEL Bank SA, Polska Kasa Opieki SA, Pierwszy Polsko - Amerykański Bank SA, PKO - Bank Państwowy, PROSPER - Bank SA, Raiffeisen - Centrobank, Rheinhyp-BRE BH, SOCIETE GENERALE, Volkswagen Bank Polska SA, Warmińsko - Mazurski Bank Regionalny, Westdeutsche Landesbank, Wielkopolski Bank Kredytowy. Szczegółowe informacje o numerach oddziałów bankowych można znaleźć w aktualizowanym na bieżąco serwisie Biura Obsługi Klienta PTK Centertel (infolinia 0-800 123456). |
Zwracamy uwagę na przystąpienie do Porozumienia Międzybankowego (regulującego zasady obsługi przez banki Polecenia Zapłaty) kolejnych dużych banków: -
POWSZECHNA KASA OSZĘDNOŚCI BANK POLSKI S.A.; -
POWSZECHNY BANK KREDYTOWY; -
BANK HANDLOWY; -
BANK PRZEMYSŁOWO - HANDLOWY. Oznacza to, że niemal wszystkie banki już obsługują tą nowoczesną formę rozliczeń bezgotówkowych. Każdy abonent obu sieci PTK Centertel może zgłosić do Biura Obsługi Klienta chęć korzystania z Polecenia Zapłaty. Przyjęte zgłoszenie spowoduje wysłanie do abonenta wraz z kolejną fakturą, materiałów dotyczących usługi Polecenie Zapłaty. Materiały składają się z dwóch ulotek formatu A4. Pierwsza ulotka, to rekomendacja usługi, informacja o sposobie korzystania z niej oraz lista wszystkich oddziałów bankowych realizujących usługę. Druga wysyłana ulotka to częściowo wypełnione upoważnienia (dane abonenta z systemu billingowego): dla banku wierzyciela i banku dłużnika. Upoważnienia powinny zostać wypełnione przez abonenta. Powinien on wpisać nazwę swojego banku, w którym posiada rachunek (konto) oraz numer rachunku bankowego. Na obu upoważnieniach wymagany jest także podpis abonenta, zgodny z podpisem złożonym w karcie wzoru podpisu, w oddziale bankowym abonenta. Przypominamy o korzyściach wynikających z regulowania rachunków w drodze Polecenia Zapłaty: -
pierwsza płatność zrealizowana poprzez usługę Polecenia Zapłaty to 120 punktów w programie Idea Profit. Każda kolejna faktura opłacana w ten sposób to dodatkowe 20 punktów. -
obciążenie rachunku bankowego (z tytułu wystawianych faktur) w banku abonenta w drodze Polecenia Zapłaty, następuje zawsze nie wcześniej niż w terminie płatności faktury. Dzięki temu abonent ma możliwość efektywnego gospodarowania środkami na swoim rachunku bankowym. -
PTK Centertel świadczy bezpłatnie usługę Polecenia Zapłaty. -
łatwość aktywacji usługi w PTK Centertel i banku abonenta bez konieczności wizyty w banku - wystarczy odesłać do nas obydwa upoważnienia. PTK Centertel załatwia pozostałe formalności z bankiem abonenta. -
upoważnienia, które abonent otrzymuje wraz z ulotką reklamową są częściowo wypełnione danymi abonenta z systemu billingowego, wobec czego, wypełnienie upoważnień ogranicza się do wpisania nazwy banku, numeru oddziału i złożenia podpisu. -
nie trzeba pamiętać o terminach płatności ani stać w kolejkach na poczcie lub w banku. -
możliwość korzystania z najnowocześniejszej, niezwykle popularnej w krajach Europy Zachodniej formy rozliczeń bezgotówkowych działającej w PTK Centertel już od stycznia 2000 roku. |