Polskie ePłatności zawarły umowę nabycia większościowego pakietu udziałów w spółce Team4U, właściciela aplikacji mobilnej dla punktów sprzedaży detalicznej znanej pod nazwą Simapka.
Simapka dostarcza rozwiązania, pozwalające m.in. na: rejestrację kart SIM, sprzedaż doładowań GSM lub kart podarunkowych, przenoszenie numeru pomiędzy operatorami. W ostatnim czasie spółka wprowadziła także możliwość korzystania z usług finansowych, takich jak pożyczki czy ubezpieczenia. Z aplikacji Simapka można skorzystać na wielu platformach np. przeglądarce internetowej, smartfonie, tablecie czy terminalu androidowym. Dostęp i korzystanie z Simapki jest dla klientów w pełni darmowe.
Grupa PeP odnotowuje najszybsze tempo wzrostu w segmencie dostawców rozwiązań płatniczych w Polsce. W tym roku przekroczyliśmy pułap 200 tys. terminali.– dodaje Maciej Nowosielski, Prezes Zarządu Grupy Polskie ePłatności.
Z raportu NBP wynika, że w ubiegłym roku w Polsce przybyło blisko 100 tys. terminali płatniczych, z czego przeszło 30 tys. stanowiły urządzenia PeP. Był to najwyższy przyrost roczny terminali (zarówno w wartościach bezwzględnych, jak i procentowych) wśród największych graczy na polskim rynku.
To kolejna akwizycja wykonana przez Polskie ePłatności tym razem zrealizowana już będąc w strukturach Grupy Nexi. W ciągu ostatnich 5 lat firma dokonała szeregu przejęć w tym m.in. operatorów płatności: NeoTu, PayUp, TopCard, dostawcy usług płatności za rachunki – Billbird, a także integratora płatności internetowych PayLane.