Alcatel-Lucent będzie zarządzał siecią E-Plus

Newsy
Żródło: Alcatel-Lucent
Opinie: 2

Alcatel-Lucent przejmie obowiązki kilku działów sieci firmy E-Plus Mobilfunk, trzeciego pod względem wielkości operatora telefonii komórkowej w Niemczech. Umowa dotycząca outsourcingu przewiduje, że E-Plus Mobilfunk przeniesie do firmy Alcatel-Lucent działy odpowiedzialne za funkcjonowanie sieci komórkowej, jej utrzymanie i wdrażanie. Umożliwi to firmie E-Plus skupienie się na najważniejszych kierunkach działalności, zmniejszenie wydatków operacyjnych i podniesienie jakości sieci.
W ramach umowy do firmy Alcatel-Lucent przejdzie około 750 pracowników w Niemczech. Firma E-Plus pozostanie odpowiedzialna za planowanie strategiczne sieci oraz jej rozwój, w tym wybór sprzętu i jego rozmieszczenie w celu długoterminowego zapewnienia jakości sieci komórkowej.

E-Plus Mobilfunk ma ponad 12,7 mln abonentów. Od połowy 2005 r. firma E-Plus znacznie zwiększyła swój udział w rynku, osiągając najwyższe współczynniki wzrostu i rentowności ze wszystkich operatorów na niemieckim rynku. Wprowadzenie w 2005 r. nowych marek i produktów, takich jak BASE, simyo czy AY YILDIZ, spowodowało zastosowanie w tej firmie strategii marki grupowej. Firma E-Plus jest ukierunkowana na klientów indywidualnych i instytucjonalnych. Świadczy o tym choćby marka BASE, oparta na stawce zryczałtowanej i kartach abonamentowych dla użytkowników dzwoniących regularnie lub często, a także marka simyo, w ramach której świadczone są usługi dla użytkowników okazjonalnych oparte na przedpłatach i upustach. AY YILDIZ to pierwsza marka telefonii komórkowej dla społeczności tureckiej w Niemczech. W październiku 2006 r. firma wprowadziła na rynek nową markę — vybemobile, pierwszy na rynku niemieckim produkt oparty na telefonii komórkowej i usługach multimedialnych dla młodych ludzi i miłośników muzyki. Wśród partnerów firmy znajdują się przedsiębiorstwa z innych branż, takie jak Medion (ALDI talk), VIVA czy Conrad. Od połowy 2005 r. nowe inicjatywy przyniosły firmie E-Plus prawie 4,3 mln nowych użytkowników.

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: