Według raportu Gartnera "Infrastruktura centrów komunikacyjnych w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce Magiczny Kwadrant 2002*", rozwiązanie Alcatela OmniTouch znalazło się w grupie liderów tego rynku. Gartner określał pozycję każdego producenta na podstawie różnych kryteriów: strategii rozwoju, zastosowanych innowacji technicznych, przekazu marketingowego, wkładu w rozwój ogólnej wiedzy technicznej, udziału w rynku, możliwości produkcyjnych i finansowych oraz kanałów dystrybucyjnych.
Alcatel OmniTouch to kompleksowe rozwiązanie dla przedsiębiorstw, obsługujące takie funkcje, jak ACD (automatic call distribution 3 automatyczna dystrybucja połączeń) i IVR (interactive voice response 3 interaktywna odpowiedź głosowa). Cechą szczególną Alcatel OmniTouch jest pełna integracja multimedialnych form kontaktu, w tym także z modułami CCweb i CCemail, opartymi na technologii firmy Genesys Telecommunications Laboratories - spółki zależnej Alcatela. Rozwiązanie to jest przeznaczone dla klientów, którzy dążą do rozwinięcia w swoich przedsiębiorstwach multimedialnych centrów komunikacyjnych wykorzystujących protokół IP, otwartych i zgodnych z najczęściej używanymi systemami CRM. Pakiet Alcatela zapewnia skalowalność, otwartość oraz niski całkowity koszt posiadania. Ponadto Alcatel oferuje swoim partnerom profesjonalne usługi w zakresie audytu, wdrażania i dostosowywania centrów komunikacyjnych do indywidualnych potrzeb.
"Rozwiązanie Alcatel OmniTouch jest obecnie wykorzystywane przez ponad 220 000 użytkowników, co stawia je na pierwszym miejscu w Europie pod względem udziału w rynku" 3 powiedział Jean Luc Fourniou, dyrektor odpowiedzialny za e-biznesowe rozwiązania sieciowe w Alcatelu. "Przynosi ono wiele korzyści małym i średnim przedsiębiorstwom, gwarantując podwyższenie poziomu obsługi klienta i większy zwrot z inwestycji. Według raportu Gartnera nasza oferta należy do najbardziej optymalnych przy założeniu długoterminowych inwestycji".
Informacje o rozwiązaniu Alcatel OmniTouch
Zestaw Alcatel OmniTouch Contact Center Suite specjalnie zaprojektowany z myślą o centrali Alcatel OmniPCX 4400 Private Communication Exchange, obejmuje modułowe kompleksowe rozwiązania obsługujące multimedialne kontakty (kontakt głosowy, e-mail, faks, sieć WWW i chat) oraz jedną wspólną aplikację
do zarządzania. Jest to najważniejsze rozwiązanie Alcatela przeznaczone dla średnich i dużych przedsiębiorstw zainteresowanych wdrożeniem zintegrowanego centrum komunikacyjnego, współpracującego z centralami IP i charakteryzującego się niskim kosztem posiadania i krótkim czasem instalacji.
* Prawa autorskie do Magicznego Kwadrantu należą do firmy Gartner, a jego wykorzystanie wymaga uzyskania odpowiedniej zgody. Pozwolenie firmy Gartner na przedrukowanie lub zacytowanie informacji zamieszczonych w Magicznego Kwadrancie nie oznacza poparcia dla firm lub produktów w nim przedstawionych. Magiczny Kwadrant wyraża opinie firmy Gartner i jest analitycznym przedstawieniem rynku w danym okresie. Ocena producentów oparta jest na kryteriach rynkowych ustalonych przez firmę Gartner. Pozycja producenta w Magicznym Kwadrancie zależy od wielu czynników. Gartner nie zaleca przedsiębiorstwom wybierania wyłącznie firm z segmentu Leaders (Liderzy). W niektórych sytuacjach firmy umieszczone w segmentach Visionary (Wizjonerzy), Challenger (Nowi konkurenci) lub Niche Player (Firmy niszowe) mogą lepiej spełniać konkretne wymagania. Decyzje o wyborze dostawcy nie powinny opierać się wyłącznie na danych zamieszczonych w Magicznym Kwadrancie. Wyniki badań firmy Gartner są jednym z wielu źródeł informacji, obok innych publikacji i wyników bezpośrednich analiz. Gartner nie udziela żadnych gwarancji, wyraźnych ani domniemanych, przydatności niniejszych wyników do określonego celu.