Pakiet systemu ujednoliconej komunikacji Alcatel OmniTouch Unified Communications został wyróżniony przez renomowaną organizację Technology Marketing Corporation Labs nagrodą w kategorii innowacyjność (Innovation Award for 2004).
"Nagroda Innovation Award jest przyznawana najlepszym i unikalnym produktom oraz usługom jakie branża ma do zaoferowania" - powiedział Tom Keating, dyrektor techniczny i wydawca TMC Labs w TMC. "Alcatel zademonstrował wysoką jakość swojego produktu, a także zaangażowanie w dalszy rozwój telefonii IP poprzez pakiet Alcatel OmniTouch Unified Communication. Alcatel zasłużył na to wyróżnienie i oczekuję na ich następne rozwiązania wnoszące cenny wkład w rozwój rynku oprogramowania dla przedsiębiorstw".
Głównym zadaniem pakietu jest poprawa efektywności komunikacji i dostępu do informacji w firmach. Według szefa informatyków z uniwersytetu Adelphi "Rozwiązanie Alcatela oferuje kadrze nauczycielskiej i studentom możliwość komunikacji z każdego miejsca przez dowolny terminal. Dzięki tym aplikacjom mogą oni uzyskać dostęp do informacji za pomocą interfejsu internetowego i przy zachowaniu pełnej swobody w wyborze sposobu w jaki ją otrzymują i jak się ze sobą komunikują. To pozwala przesyłać studentom na bieżąco wiadomości np. o harmonogramie organizowanych zajęć, tworzyć efektywną interakcję między administratorami i stworzyć jedno spójne narzędzie do odbioru wiadomości dotyczących wydziału i nie tylko."
Platforma Alcatela to pierwsze rozwiązanie systemu ujednoliconej komunikacji wykorzystujące otwarte standardy takie, jak: XML/SOAP, SIP czy VXML. Zestaw aplikacji może być w pełni zintegrowany z portalami usług internetowych dla firm, takimi jak: IBM WebSphere, Microsoft Share point, systemami do zarządzania relacjami z klientami (CRM) i do zarządzania zasobami firmy (ERP). Zastosowanie otwartych standardów znacznie upraszcza integrację aplikacji z już istniejącymi rozwiązaniami IT, minimalizując wydatki inwestycyjne i skracając czas implementacji.
My Messaging jest aplikacją do ujednoliconego przesyłania wiadomości, opartą na języku VXML
i służącą do komunikacji realizowanej nie w czasie rzeczywistym. Oferuje jedną multimedialną skrzynkę poczty głosowej, listy elektroniczne oraz faksy. Dzięki funkcji przekształcania tekstu na mowę (Text-to-Speech - TTS) użytkownik może uzyskać dostęp do poczty elektronicznej za pomocą telefonu; może także wydać głosowe polecenie wydrukowania lub wysłania listu elektronicznego bądź faksu. Aplikacja umożliwia również zarządzanie filtrami powiadamiania.
My Phone jest narzędziem do komunikacji w czasie rzeczywistym, opartym na standardach XML
i SOAP. Zapewnia pracownikowi znajdującemu się poza siedzibą firmy dostęp do pełnego zestawu funkcji, np. połączeń konferencyjnych, jednolitych usług katalogowych oraz rejestru połączeń, za pomocą każdego telefonu.
My Assistant jest aplikacją automatycznie wyszukującą użytkownika i kierującą do niego połączenia z uwzględnieniem praw dostępu (find-me-follow-me). Pozwala zdefiniować, kto, kiedy i gdzie może się z nami kontaktować, a mniej ważne połączenia kieruje do skrzynki poczty głosowej. Narzędzie to monitoruje i inteligentnie kieruje połączenia na podstawie identyfikatora użytkownika i pory dnia.
My Teamwork - realizuje w szerokim zakresie funkcję zestawiania telekonferencji. Inicjowana z poziomu łatwego w obsłudze interfejsu internetowego, umożliwia wymianę informacji głosowych, danych i współdzielenie aplikacji - w trybie na żądanie lub według wcześniej ustalonego harmonogramu. My Teamwork będzie dostępny w następnych wersjach pakietu.
Każda z wymienionych aplikacji korzysta z technologii otwartego kodu źródłowego (ang. Open source) poprzez interfejs XML API (XML Application Program Interface). Alcatel stosuje standardy XML, aby ułatwić użytkownikom integrację z zainstalowanym wcześniej oprogramowaniem, infrastrukturą IT, łączenie technologii telekomunikacyjnych z aplikacjami w celu rozwiązywania problemów biznesowych i tworzenia nowych możliwości biznesowych.