Alcatel wprowadza na rynek OmniTouch IP - multimedialne centrum komunikacyjne, zoptymalizowane do współpracy z telefonią IP. Rozwiązanie to wykorzystując zalety środowiska IP, umożliwia tworzenie sieci agentów przebywających w różnych lokacjach oraz pozwala na znaczne obniżenie wydatków związanych z obsługą telecentrum. Zaprojektowany do współpracy z centralą abonencką Alcatel OmniPCX 4400, pakiet Alcatel OmniTouch IP jest sztandarowym rozwiązaniem Alcatela przeznaczonym dla średnich i dużych przedsiębiorstw, które chcą w krótkim czasie wdrożyć preintegrowane centrum komunikacyjne charakteryzujące się niskim kosztem eksploatacji.
"Firmy potrzebują dziś kompleksowych centrów komunikacyjnych niezależnie od posiadanej infrastruktury. Centra te powinny umożliwiać migrację w kierunku rozwiązań IP i czerpanie korzyści z wszystkich oferowanych przez nie możliwości i oszczędności" ľ mówi Valérie Scavinner, manager odpowiedzialna za rozwój centrów komunikacyjnych w dziale e-biznesowych rozwiązań sieciowych Alcatela. "Centrum kontaktów OmniTouch to kompleksowe rozwiązanie IP zapewniające firmom wszystkie funkcje potrzebne do zaawansowanego zarządzania kontaktami z klientem".
Alcatel OmniTouch oferuje zalety rozwiązań IP, takie jak elastyczność i możliwości pracy sieciowej, w tym obsługę pracy zdalnej. Bez względu na miejsce pobytu agenta - czy znajduje w Polsce, zagranicą, w oddziale firmy czy w domu, może on wypełniać zadania pracownika centrum komunikacyjnego. Umożliwia to firmom różnej wielkości wprowadzenie wielu ulepszeń, między innymi pozwala utrzymać dostępność przez całą dobę i ułatwia zarządzanie personelem telecentrów. Dodatkową zaletą centrum Alcatela jest obsługa w pełni multimedialnych kontaktów i rejestracja ich historii niezależnie od metody kontaktów. Komunikacja z agentem może odbywać się między innymi przez pocztę elektroniczną, wspólne przeglądanie stron WWW i rozmowę w trybie chat. Klient ma także możliwość skorzystania z mechanizmu połączenia zwrotnego (call-back) lub połączenia zwrotnego (call-through) umożliwiającego dzięki mechanizmowi VoIP jednoczesne przeglądanie stron i rozmowę telefoniczną. Wszystkie wymienione powyżej funkcje są dostępne z poziomu dowolnych terminali - tradycyjnych czy IP łącznie z telefonami programowymi (soft-phones), telefonami IP oraz multimedialnymi komputerami PC. Rozwiązanie to umożliwia też integrację z aplikacjami e-biznesowymi, takimi jak systemy CRM.
Wdrażanie centrum kontaktów Alcatel OmniTouch IP jest niezwykle proste i szybkie, trwa od tygodnia do miesiąca. Ponadto specjalne narzędzie administratora ułatwia zarządzanie wykorzystaniem sprzętu i pracą agentów niezależnie od tego, w jakiej sieci pracują. Pakiet Alcatel OmniTouch obejmuje takie moduły, jak CCdistribution i CCsupervision realizujące odpowiednio funkcje automatycznej dystrybucji połączeń (Automatic Call Distribution ľ ACD) i zarządzania, a także najlepsze w swojej klasie funkcje multimedialne udostępnione w ramach programu "Powered by Genesys", a w tym: CCoutbound (obsługa połączeń wychodzących), CCmail (obsługa poczty elektronicznej) oraz CCweb (obsługa połączeń w sieci WWW).