Allegro zmieniło domyślne ustawienia, ale nie chce się do tego przyznać – starcie rzeczników

Newsy
Opinie: 0
Allegro zmieniło domyślne ustawienia, ale nie chce się do tego przyznać – starcie rzeczników

Wojciech Kądziołka, rzecznik InPostu w serwisie LinkedIn zwrócił uwagę, że Allegro nie proponuje już domyślnie klientowi przy dostawie wybranego wcześniej paczkomatu InPostu tylko własną najbliższą maszynę Allegro One Box.

Kądziołka napisał:

W ostatnich dniach wielu użytkowników zauważyło zmianę metody dostawy na Allegro - z Paczkomat InPost na Allegro, bez zgody klienta. Rozumiem emocje. Sam pomimo, że od wielu lat jestem częścią InPost, jestem także konsumentem i klientem wielu platform sprzedażowych. Wiem, jak bardzo nasi Klienci cenią sobie wolność wyboru.

To co robi Allegro jest dalekie od partnerskiego traktowania swoich klientów. Od początku istnienia platformy Allegro jestem jej klientem, bo w zasadzie od zawsze kupuję w sieci. Mam swój ulubiony Paczkomat i nie chce być zmuszany do wyboru innej formy dostawy. Więc tym bardziej, jako konsument, jestem sfrustrowany sposobem w jaki jestem traktowany.

Zmiana ustawień bez wyraźnej zgody użytkownika budzi naturalny opór i pytania o transparentność, intencje, granice wpływu platformy na decyzje klienta. Ale przede wszystkim chodzi o coś fundamentalnego - o zaufanie. A zaufania nie buduje się z zaskoczenia przez automatyczne „udoskonalanie doświadczenia”. Swoją drogą Marcin Gruszka to mówiąc oględnie, takie sobie wytłumaczenie, tej dość nagannej praktyki. Może po prostu zamiast mnie na siłę "udoskonalać" w zakresie "doświadczeń", nie będziecie mi grzebać w ustawieniach konta?

To konsument powinien mieć wybór i ten wybór powinien być szanowany przez przedsiębiorcę, w szczególności w sieci! Zaufanie to wartość, która decyduje, czy klient wróci i czy będzie chciał zostać na dłużej.

Mam nadzieję, że z tej sytuacji popłyną konkretne wnioski. Siła każdej platformy jest w lojalności tych, którzy z nich korzystają, może to dotrze także do decydentów Allegro.

Dziękujemy, że wybieracie nasze urządzenia Paczkomat!

My wybieramy jasną komunikację z Wami

 

Marcin Gruszka, rzecznik Allegro, odpisał mu w komentarzu:

Drogi Wojtku, problem w tym, że my niczego nie zmieniliśmy. Nigdy nie było żadnych legendarnych ustawień o których piszesz. Klient miał i ma możliwość wyboru. Polecam każdej osobie to sprawdzić. Tak możemy polecać alternatywne rozwiązania, ale klient zawsze ma opcje wyboru z bardzo szerokiej listy opcji na allegro. Proszę sprawdź na spokojnie. Miłego weekendu szczerze.

 

W kolejnych komentarzach użytkownicy Allegro potwierdzili wersję rzecznika InPostu. Biznesowo działanie Allegro jest zrozumiałe, ale trudno wytłumaczyć, dlaczego rzecznik platformy temu zaprzecza.

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: