Bardzo ciężki kwartał dla producenta Amazfit i Mi Band

Newsy
Opinie: 0
Bardzo ciężki kwartał dla producenta Amazfit i Mi Band

Zepp Health podało swoje wyniki za I kw. 2022 r. Kwartalne przychody firmy wyniosły 118.4 mln dolarów. Oznacza to spadek o około 34% w porównaniu rok do roku. Firma ponad dwukrotnie zwiększyła swoją kwartalną stratę netto (ze względu na duży spadek sprzedaży). Sprzedaż urządzeń w sztukach spadła o 41.3% z 6.3 mln do 3.7 mln. Spadek wynikał z 45.5% spadku produkcji dla Xiaomi oraz z 31.6% spadku dostaw produktów Amazfit i Zepp. Firma boryka się z covidowymi ograniczeniami w Chinach oraz problemami z logistyką. W przypadku Xiaomi klienci oczekiwali na premierę nowej opaski. Niesprzyjające są też kursy walut. Sprzedaż na Ukrainie i w Rosji stanowiła tylko 4% całości sprzedaży w 2021 r.

Firma liczy teraz na dobrą sprzedaż nowych modeli: Amazfit Bip, Pop T-Rex oraz Mi Band 7. Chińska firma przewiduje jednak, że w II kw. przychody nadal będą o około 40% niższe niż rok wcześniej.

Sprzedaż pod własną marką stanowiła w I kw. 65% całości sprzedaży.

Marża brutto spadła o 2.4pp do 20.1% z poziomu 22.5% rok wcześniej.

 

Zepp Health do lutego 2021 nosiło nazwę Huami. Firma istnieje od 2013 r. Jej główna siedziba mieści się w Hefei w Chinach. Ma też biuro w Cupertino. W zeszłym roku Zepp dostarczył na rynek 36 mln urządzeń.

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: