Amazon wprowadził dziś do sprzedaży nowszą wersje swojego najbardziej popularnego tabletu Fire 7. Amazon chwali się, że nowszy model ma dwa razy więcej RAM, jest o 30% bardziej wydajny i 40% dłużej działa na baterii, co oznacza 10h pracy. Tablet otrzymał złącze USB C. Najważniejsza jest jednak cena, bo to ona decyduje o popularności. Z reklamami Amazon Fire 7 można kupić już za $59,99, co w przeliczeniu oznacza około 260 złotych. Wersja bez reklam została wyceniona na $74.99 co w przeliczeniu oznacza 331 zł.
Jest to niewątpliwie tablet z najniższej półki cenowej – w praktyce podwojona liczba RAM oznacza 2 GB RAM. Rozdzielczość ekranu to 1024 x 600 co oznacza gęstość pikseli na poziomie 171 ppi. Tablet będzie dostępny w dwóch wersjach pojemności – 16 i 32 GB. Pamięć można rozszerzyć kartą micro SD o pojemności do 1 TB. Procesor to niesprecyzowana bliżej jednostka o 4 rdzeniach taktowanych zegarem 2 GHz. Tablet waży 282 gramy i jest wyposażony w dwa aparaty o rozdzielczości 2 megapikseli, zarówno z przodu jak i z tyłu obudowy. Rozdzielczość sugeruje raczej zastosowanie do wideorozmów, niż do zdjęć. Rozmiar urządzenia to 180,68 mm x 117,59 mm x 9,67 mm
Wszystko to jednak wystarczy aby cieszyć się treściami z Disney+, Netflix, Prime Video, Hulu, HBO Max, czy TikTok. Tablet ma się też sprawdzić w połączeniach na platformie Zoom.
Amazon oferuje też dedykowany dzieciom w wieku od 3 lat tablet Fire 7 Kids. Technicznie jest to ten sam tablet co zwykły Amazon Fire 7 uzupełniony o trzy elementy:
Amazon Kids+ zapewnia dzieciom dostęp do treści odpowiednich do ich wieku z takich źródeł jak: Disney+, Warsztat Ulicy Sezamkowej, PBS Kids, National Geographic, Homer, oraz oryginalnych produkcji Amazon Kids+ zarówno w postaci bajek jak i gier mobilnych. Wersja dla dzieci tabletu Fire 7 pozbawiona jest reklam i oferuje narzędzia dla rodziców do kontrolowania czasu spędzanego przed ekranem i dostępu do aplikacji. Amazon Fire 7 Kids został wyceniony na $109.99 czyli odpowiednio 485 zł.