Centertel podtrzymał dziś swą deklarację, że zamierza w tym roku osiągnąć 1/3 udziału w rynku telefonii komórkowej w Polsce. Firma przewiduje, że czynione inwestycje nie wpłyną na zwiększenie straty i będzie ona kształtować się na poziomie z roku ubiegłego. Centertel na koniec 2002 r. zamierza posiadać 4 mln abonentów. Operator planuje zachować strukturę bazy abonenckiej na dotychczasowym poziomie (55 % użytkowników pre-paid oraz 45 % abonentów post-paid). Wiceprezes Jean-Marc Vignolles ocenił, że w tym roku penetracja rynku w Polce osiągnie 30%. Pomimo dość dużego wskaźnika CHURN, Centertel nie zamierza inwestować w system CRM - lojalność klientów ma być budowana przy wykorzystaniu programu lojalnościowego i ofert utrzymaniowych oraz dodatkowych modułów systemu billingowego.
Z nowych usług największym powodzeniem mają cieszyć się: oferta "Trzy i ja" - aż 60% abonentów zadeklarowało chęć skorzystania z usługi oraz "Wolne chwile" - tu ten odsetek w czasie badań kształtował się na poziomie 45%. Według dyrektor marketingu PTK Centertel, Iwony Kossmann, znacznie mniejszą popularnością będzie cieszył się nowy serwis lokalizacyjny "co, gdzie, którędy", który skierowany jest głównie do najbardziej zaawansowanych użytkowników sieci komórkowych. Obecnie nie planuje się wdrożenia w Idei rozwiązania Sim Application Toolkit (SAT), co znacznie ułatwiłoby korzystanie z serwisów SMS-owych.
Jak poinformował Bartosz Dobrzyński, odpowiedzialny w Idei za rynek masowy, dosyć dużą popularnością cieszy się natomiast usługa Serwus Komórkowy, wdrożona w Idei POP we współpracy z firmą Avantis. Do dziś 40 tys. użytkowników POP-a zmieniło swoje powitanie w poczcie głosowej na te specjalne, oferowane właśnie w Serwusie Komórkowym.
Nowe usługi zaproponowane rynkowi biznesowemu mają pełnić rolę raczej wizerunkową. Usługa "Mobilny dostęp do SAP" jest skierowana do wąskiego grona firm, które w Polsce wdrożyły już ten system - jest ich około 100. Centertel ma szansę pozyskać zaledwie kilkanaście z nich. Przychody z tej usługi będą więc niewielkie. Centertel liczy natomiast, że kolejne wdrażane usługi mogą skusić największe firmy do rezygnacji z usług konkurencji. Przy wdrażaniu usługi "Mobilny dostęp do SAP" operator współpracował z integratorem SAP-a - firmą Itelligence. Wykorzystano rozwiązanie mySAP CRM.