Analysys Mason podsumowało wyniki swojego badania marek urządzeń mobilnych.
Z ankiet konsumenckich wynika, że Samsung był i jest najpopularniejszą marką telefonów komórkowych wśród krajów objętych badaniem. Jednak udział telefonów Apple rośnie, podczas gdy Samsungowi nie udało się go zwiększyć.
Wzrost liczby telefonów Apple jest wynikiem kilku czynników:
- Apple jest najpopularniejszą marką wśród konsumentów poniżej 35 roku życia
- Apple łączy ze swoimi telefonami usługi, takie jak Apple TV, Apple Music, Apple Card i łączność satelitarna, a starsze usługi, takie jak iMessage, pozostają ważne dla utrzymania klientów.
- Apple jest bardziej popularnym wyborem dla konsumentów posiadających telefony 5G w porównaniu z konsumentami posiadającymi telefony starsze niż 5G.
Według ankiety konsumenckiej Analysys Mason przejście na 5G jest największym motorem wzrostu udziału Apple w rynku.
Dane pokazują, że udział telefonów Apple wzrasta w krajach o wyższym PKB na mieszkańca, co odzwierciedla jego pozycję na rynku premium.
Samsung jest nadal najpopularniejszą marką w większości regionów, ale trend z ostatnich kilku lat sugeruje, że Apple wyprzedzi Samsunga jako najpopularniejsza marka w większości krajów o wysokich dochodach w ciągu najbliższych 2 lat.
Apple zwiększa swój udział w rynku także w krajach o średnich dochodach, w których wcześniej miał trudności z wybiciem się na rynku, ponieważ konsumenci wybierali telefony Samsunga lub innych, tańszych producentów azjatyckich.
Dla konsumentów poniżej 35 roku życia Apple jest najpopularniejszą marką, ale jej popularność spada wraz z wiekiem (wykres 1). I odwrotnie, Samsung zyskuje na popularności wraz z wiekiem.
W krajach o wysokich dochodach Apple jest najpopularniejszą marką wśród użytkowników 5G. Jej konsumenci są też bardziej zadowoleni z zasięgu sieci i szybkości transmisji danych niż konsumenci innych marek.
Samsung jest najpopularniejszą marką wśród użytkowników 5G w krajach o średnich dochodach.
Rysunek 1: Rozkład marek telefonów komórkowych według grup wiekowych na całym świecie, 2022 r
Pytania: „Ile masz lat?”; „Jakiej marki jest Twój najczęściej używany telefon?”; n = 16 790.
Wykres 2: Rozkład marek telefonów według zgłaszanej technologii, kraje o wysokim i średnim dochodzie, 2022 r.
Pytanie: „Jakiej marki jest Twój najczęściej używany telefon?; Czy Twój obecny abonament bezprzewodowy/mobilny obejmuje dostęp do 5G?” n = 16 864.