Aplikacja Alcatela AVISO ułatwia wdrażanie rozwiązań VoIP

Newsy
Żródło: Alcatel
Opinie: 5

Na rynek trafia zestaw aplikacji pod nazwą Alcatel Assessment for VoIP Solution (AVISO), który umożliwia wykonanie szczegółowej analizy sieci pod kątem jej gotowości do wdrożenia rozwiązań VoIP. Ma on pomóc biznes partnerom i klientom Alcatela w audycie, monitorowaniu i znajdowaniu problemów związanych z VoIP w ich sieciach. 

Aplikacja AVISO zaprojektowana do współpracy z serwerem PC i telefonami IP Alcatela e-Reflexes, przekazuje w sposób niezależny od serwera głosowego informacje dotyczące jakości świadczonych usług w formie dodatkowych logów (QoS tickets) dołączanych na zakończenie każdego połączenia. Są one zapisywane w specjalnym raporcie, który umożliwia następnie dokonanie szczegółowej analizy sieci. Narzędzie nie jest związane z żadną konkretną platformą i współpracuje z sieciami zbudowanymi w oparciu o sprzęt różnych dostawców. 

AVISO może być wykorzystany w trzech następujących zastosowaniach w każdym środowisku sieciowym: 

  • Ocena stanu gotowości do wdrożenia VoIP - zanim firma zdecyduje się na instalację rozwiązań VoIP, powinna sprawdzić czy jej sieć jest odpowiednio przygotowana do konwergencji. Wiele z obecnie stosowanych metod oceny pochłania zbyt wiele czasu i nie daje odpowiednich wyników. AVISO umożliwia użytkownikom efektywną ocenę jakości transmisji głosu VoIP przy bieżących wymaganiach i tych uwzględniających rosnące potrzeby w przyszłości. 

  • Monitorowanie VoIP - w przypadku środowisk o krytycznym znaczeniu bardzo istotna jest możliwość ciągłego monitorowania wydajności VoIP i ostrzegania administratorów sieci o jej obniżeniu, co w rezultacie może prowadzić do pogorszenia jakości przesyłania głosu, włączając w to zakłócenia, utratę pakietów, brak połączenia czy przekłamania. 

  • Znajdowanie i rozwiązywanie problemów związanych z VoIP - wiele kłopotów związanych z jakością połączeń VoIP ma swoje korzenie w starzejącej się infrastrukturze sieciowej czy niezgodnym z przeznaczeniem zastosowaniem narzędzi VoIP. AVISO pozwala na przeprowadzenie na miejscu analizy i szybką identyfikację źródła powstawania problemów. 

Zaprojektowana przez działa techniczny Alcatela, aplikacja AVISO została przetestowana i uzyskała certyfikat "Performance Verified" przyznawany przez Miercom - jedno z wiodących, niezależnych centrów testowych.

Opinie:

Opinie archiwalne (5):

Komentuj

Komentarze / 5

Dodaj komentarz

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: