Najważniejsze
|
Newsy
|
Recenzje
8 października 2024
IDC podało dane dotyczące sprzedaży tabletów w IV kw. 2013 r. Nadal liderem tego rynku pozostaje Apple z udziałem na poziomie 33.8%. Apple sprzedał 26 mln sztuk tabletów iPad przez ostatnie trzy miesiące zeszłego roku. Pozycję numer dwa zajmuje Samsung, którego rynkowy udział wzrósł z 13 do 18.8%. Pozycje numer cztery i pięć zajmują firmy Asus i Lenovo. W IV kw. sprzedano 76.9 mln tabletów, co oznacza wzrost o 62.4% w stosunku do III kw. i o 28.2% w stosunku do IV kw. rok wcześniej. W sumie w 2013 r. producenci sprzedali 217.1 mln sztuk tych urządzeń, co oznacza wzrost o 50.6% w stosunku do 2012 r. (144.2 mln sztuk).
TOP5 producentów tabletów, IV kw. 2013 r. (mln sztuk)
Producent | 4Q13 sprzedaż w sztukach | 4Q13 udział w rynku | 4Q12 sprzedaż w sztukach | 4Q12 udział w rynku | wzrost rok do roku |
Apple | 26.0 | 33.8% | 22.9 | 38.2% | 13.5% |
Samsung | 14.5 | 18.8% | 7.8 | 13.0% | 85.9% |
Amazon.com Inc. | 5.8 | 7.6% | 5.9 | 9.9% | -1.7% |
Asus | 3.9 | 5.1% | 3.1 | 5.1% | 25.8% |
Lenovo | 3.4 | 4.4% | 0.8 | 1.3% | 325.0% |
inni | 23.3 | 30.3% | 19.5 | 32.5% | 19.5% |
Całość | 76.9 | 100.0% | 60 | 100.0% | 28.2 |