Visa poinformowała, że około miliona użytkowników kart Visa w Szwajcarii uzyskało dostęp do usługi Apple Pay.
Z Apple Pay będą mogli korzystać klienci Cornèrcard oraz BonusCard.ch, mając do dyspozycji ponad 100 tys. terminali płatniczych przystosowanych do akceptacji płatności zbliżeniowych w Szwajcarii. Do końca 2019 r. wszystkie terminale płatnicze w tym kraju będą obsługiwać płatności zbliżeniowe.
Z usługi Apple Pay można korzystać wszędzie tam, gdzie przyjmowane są płatności zbliżeniowe Visa. Akceptacja płatności Visa w ramach usługi Apple Pay nie wymaga od dokonywania żadnych zmian w terminalach płatniczych ani innych elementach infrastruktury płatniczej, gdyż mobilne płatności zbliżeniowe bazują na tej samej technologii, co płatności kartami zbliżeniowymi.
Dane karty Visa umieszczonej w portfelu Apple Pay nie są przechowywane ani w urządzeniu, na którym działa usługa, ani na serwerach Apple. Zamiast tego Visa generuje unikatowy ciąg cyfr – tzw. token – który zostaje przypisany do danego urządzenia i w nim umieszczony. Token umożliwia autoryzację płatności bez używania rzeczywistych danych rachunku czy karty, zapewniając w ten sposób konsumentom większe bezpieczeństwo. W wypadku utraty urządzenia (np. iPhone lub iPad) z zapisanym w nim tokenem, możliwe jest łatwe i szybkie dezaktywowanie tego tokena – bez konieczności blokowania i ponownego wydawania zapisanej w Apple Pay karty Visa czy też pozostałych tokenów przypisanych do rachunku użytkownika karty. Konsumenci używający kart Visa w ramach usługi Apple Pay korzystają z wszystkich usług dodatkowych, jakie zapewniają im te karty.
Podczas dokonywania płatności za zakupy w sklepie stacjonarnym użytkownik karty Visa najpierw umieszcza palec na czytniku Touch ID i zbliża swój iPhone do terminala.
Usługa Apple Pay działa z modelami iPhone 6 oraz iPhone 6 Plus i kolejnymi, a także z iPhone SE i Apple Watch.