Liczba smartwatchy dostarczonych na rynek wzrosła w 2022 r. o 12% (w porównaniu rok do roku). Wzrost dotyczył pierwszych trzech kwartałów 2022 roku, a czwarty kwartał odnotował niewielki spadek 2%. Był to pierwszy spadek od 8 kwartałów, czyli od początku pandemii w 2020 roku. Najciekawszym trendem 2022 roku było zwiększenie polaryzacji cenowej. Segment zegarków poniżej 400 dolarów (poniżej 1700 zł) wzrósł aż o 129%, ale jednocześnie wzrósł też segment drogich smartwatch’y powyżej 1000$ (powyżej 4400 zł), podczas gdy segment zegarków ze średniej półki zanotował spadek.
Według analizy Counterpoint Research Apple znacząco podniósł średnią cenę sprzedawanych smartwatch’y wprowadzając na rynek po raz pierwszy model Ultra. Na średnią cenę wpływ miała również inflacja i przelicznik dolara na inne waluty.
Apple dostarczył o 17% więcej smartwatch’y w 2022 roku, a modele z serii 8, Ultra i SE cieszyły się dobrym przyjęciem. Apple dostarczyło także o 50 milionów więcej zegarków, co pozwoliło osiągnąć 60% udziału w przychodach z rynku smartwatch’y, pogłębiając przepaść w porównaniu do konkurencji.
Samsung, zajmujący drugą pozycję po Apple, zwiększył dostawy o 12%, co pozwoliło mu osiągnąć poziom 10% wszystkich dostarczonych na rynek zegarków. Przełożyło się to jednak na symboliczny wzrost przychodu na poziomie 0,5%.
Huawei zanotowało jednoprocentowy spadek udziałów w rynku zegarków. Taka sytuacja była według Counterpoint Research spowodowana przede wszystkim mniejszą dynamiką Huawei na rynku indyjskim.
Noise i Fire Boltt to dwie nieznane na polskim rynku indyjskie marki, które cieszą się gwałtownym wzrostem w swoim kraju. Pozwoliło to obu producentom przekroczyć 5% udziałów w światowym rynku zegarków.
Fitbit i Xiaomi spadły z 7 i 8 miejsca na 10 i 11 pod względem udziału w rynku w porównaniu z rokiem ubiegłym. Ci producenci nie obronili się nawet na swoich rodzimych rynkach – amerykańskim i chińskim.
Pod względem regionalnym Ameryka Północna odzyskała pozycję największego rynku zbytu smartwatch’y w czwarty kwartale 2022 roku, co przełożyło się także na pierwsze miejsce w całym roku 2022. Takie wyniki to głównie zasługa Apple. Indie stały się obok Chin jednym z trzech kluczowych rynków dla inteligentnych zegarków, podwajając wielkość rodzimego rynku smartwatch’y w porównaniu do 2021 roku.