Pchnij kaskę… - asystent głosowy PKO przeprowadził 1 milion rozmów

Newsy
Opinie: 0
Asystent głosowy w IKO

Od momentu uruchomienia Asystent głosowy w aplikacji mobilnej PKO Banku Polskiego przeprowadził ponad 1 milion rozmów z klientami. Obecnie jest to ok. 69 tys. dialogów miesięcznie. Odnotowano w nim też ponad 2 mln wypowiedzi użytkowników. Asystent ma już ponad 410 tys. unikalnych użytkowników. Na początku rozumiał ponad 70, a obecnie ponad 300 tematów rozmów i będzie ich sukcesywnie przybywać.

W sumie bankowa sztuczna inteligencja (Asystent głosowy IKO oraz voiceboty telefoniczne PKO Banku Polskiego) przeprowadziła już ok. 6,5 mln rozmów z klientami. Jeden z tych voicebotów odbiera 100 proc. połączeń na infolinii banku. Potrafi zrozumieć temat rozmowy i odpowiedzieć na pytanie klienta, przekierować go do właściwego konsultanta lub zrealizować operację bankową, np. zastrzec kartę.

Asystent język naturalny i nie narzuca sposobu komunikacji, np. zlecając przelew można powiedzieć „zrób przelew do…” , ale też „pchnij kaskę…”.  

Asystent został uruchomiony pilotażowo pod koniec maja 2020 roku. Wszyscy użytkownicy IKO, korzystający zarówno ze smartfonów z systemem operacyjnym Android jak i iOS, mogą używać voicebota od początku sierpnia 2020 roku. Użytkownik IKO nie musi instalować Asystenta – wystarczy kliknąć w animowaną ikonę chmurki dialogowej w prawym górnym rogu ekranu głównego aplikacji.

Opinie:

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: