Dzięki wykorzystaniu technologii sztucznej inteligencji od Google, z botem Voicebot CUK rozmawiać możemy swobodnym językiem. Aplikacja przygotowana została w filozofii „voice first”, co oznacza, że można z niej korzystać w pełni głosowo, nie zerkając nawet na ekran smartfona.
Baza danych obejmuje kilka tysięcy marek i modeli samochodów spotykanych na polskich drogach. Choć bot nie ma problemu z ich prawidłowym rozpoznaniem, na szczególnie trafne wyniki porównania mogą liczyć posiadacze popularnych modeli. Właściciele rzadkich lub luksusowych pojazdów muszą – jak dotychczas – skorzystać z pomocy Agenta CUK Ubezpieczenia, który obliczy ich indywidualną składkę polisy. Rozwiązanie wesprze także klientów w łatwiejszym dotarciu do agenta. Asystent otrzymał bowiem szczegółowe informacje na temat sieci 330 placówek CUK Ubezpieczenia w całej Polsce. Pozwoli to na szybkie znalezienie najbliższej placówki CUK, wytyczy do niej najszybszą trasę dojazdu lub wywoła połączenie telefoniczne bezpośrednio z wybranym Agentem.