Automatyczna kara za zwłokę w płatności za rachunek w sieci Plus GSM

Newsy
Opinie: 84

1 stycznia 2002 roku Polkomtel S.A. wprowadza nową usługę o nazwie "Monitorowanie stanu rozliczeń".

W przypadku braku zapłaty rachunku telefonicznego klienta w wyznaczonym terminie, przeprowadzana zostanie analiza stanu należności. Wynik tej analizy będzie umieszczony na przesłanej klientowi Polkomtel S.A. fakturze VAT w sekcji "Rozliczenia". Opłata za przeprowadzenie i prezentację wyników analizy wynosi 4,10 zł netto.

Usługa "Monitorowanie stanu rozliczeń" nie dotyczy klientów Polkomtel S.A. terminowo regulujących należności wynikające z rachunków telefonicznych.

Opinie:

Opinie archiwalne (84):

Komentuj

Komentarze / 84

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    Kayu pisze: 2001-10-30 21:13
    Hmmm, skoro to będzie usługa to chyba bedzie mozna z niej zrezygnowac :)))
    0
  • Users Avatars Mini
    micc pisze: 2001-10-30 21:16
    Kayu: chyba nie bedzie az tak dobrze:)
    0
  • Users Avatars Mini
    micc pisze: 2001-10-30 21:31
    a tak poza tym to nie wydaje mi sie zeby to byl zbyt madsy pomysl.
    0
  • Users Avatars Mini
    uboot pisze: 2001-10-30 21:43
    jak to co to da?Dodatkową kasę dla operatorów!
    0
  • Users Avatars Mini
    gmazur pisze: 2001-10-30 21:49
    ja place rachunki przez internet. aby rachunek doszedl do idei place go 4-5 dni wczesniej, ale i tak nie zawsze dojdzie na czas. analogicznie, jezeli spoznie sie z platnoscia to w nastepnym miesiacu dostane fakture na 4,10 PLN.
    0
  • Users Avatars Mini
    gmazur pisze: 2001-10-30 21:54
    l_s: rozumie, ze ktos przeciaga platnosc, bo ma chwilowy brak gotowki. co bedzie z klientami, ktorzy placa np. 20 rachunkow terminowo i sa one na poziomie 300-400 PLN i nagle spozni sie z 21-szym rachunkiem? pewnie sciagna z niego 4,10 PLN. gm
    0
  • Users Avatars Mini
    Wujektomek pisze: 2001-10-30 22:39
    Kolejna usługa-jak pięknie to nazwali,chyba żeczywiście naszym operatorom sie bardzo zle powodzi skorodrą kasę gdzie popadnie-oczywiście dla dobra klientów :)
    0
  • Users Avatars Mini
    Jansmen pisze: 2001-10-30 22:41
    Tak oststni pojechałem w góry na wypoczynek szklarska poręba zapłaciłem rachunek u nich na poczcie i po tygodniu era wyłączyła mi telefon nie mając już szansy na wysłanie faksu bo przekroczyłem granice czekałem cierpliwie tydzień na włączenie czyli rachunek idzie 2 tygodnie .Po pytaniu czemu tak długo pani w okienku powiedziała że mają 3 tygodnie (ciekawe co na to opy będą oddawać kase)
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2001-10-30 23:01
    Wydaje mi się, że z czymś takim powinni poczekać kilka dni po terminie płatności, z naszą pocztą i bankami różnie bywa. Sam miałem taką sytuację, że bank gdzieś zapodział jeden rachunek - o fakcie dowiedziałem się po 2 miesiącach gdy zadzwonili do mnie z BOA. Od tego czasu sprawdzam jeszcze sam czy wszystko zapłacone (głupio mi było iść do nich z takim opóźnieniem, mimo, że żadnych konsekwencji nie poniosłem)
    0
  • Users Avatars Mini
    gim pisze: 2001-10-30 23:18
    heh szkoda slow czego oni nie wymysla zeby tylko wiecej zarobic :((
    0
  • Users Avatars Mini
    gmazur pisze: 2001-10-30 23:18
    zastanawiam sie po co Polkomtel wprowadza usluge? A tak poza tym dlaczego to nazywa sie usluga? To raczej nie sluzy klientowi. gm
    0
  • Users Avatars Mini
    dexter pisze: 2001-10-30 23:35
    Dokładnie, nie służy klientowi raczej operatorowi. Wydaje mi się że w ten sposób będą chcieli zmusić abonentów do terminowego regulowania płatności, ale jak wiem z autopsji wielokrotnie za opóźnienie w rozliczeniu wpłaty winę ponosi dział księgowości operatora (miałem kilka razy takie problemy w Idei). Ciekawe jak będzie można dochodzić zwrotu nie należnej się operatorowi, bo wynikającej z winy operatora, opłaty...? Pzdr.
    0
  • Users Avatars Mini
    gmazur pisze: 2001-10-30 23:41
    mcbrain: wiem, ze jak czesc uzytkownikow nie oplaca terninowo swoich rachunkach w jakis posredni sposob odbija sie na tych placaych regularnie. piszac, ze taka usluga nie sluzy klientowi mialem na mysli fakt, iz niewielkie spoznienie np. 1-2 dni spowoduje niemale zamieszanie. gm
    0
  • Users Avatars Mini
    Szymon pisze: 2001-10-30 23:47
    Według mnie to Plus próbuje załatać dziurę budżetową... w końcu 90 groszy od każdego spóźnienia przemnożone przez ilość spóźnialskich - to dość spora kwota ;-)))
    0
  • Users Avatars Mini
    gall anonim pisze: 2001-10-31 00:14
    No i wszystko jasne...............
    0
  • Users Avatars Mini
    akuz pisze: 2001-10-31 00:17
    Wątpliwe pod wzgledem prawnym jest wciskanie komuś pseldo uslugi Jedyn prawnym srodkiem jest naliczenie odstek ustawowych.
    0
  • Users Avatars Mini
    pluszak pisze: 2001-10-31 00:38
    Ciekawe bo moze usprawnia obsluge wplat za rachunki dokonywane w ICH SALONACH. OBECNIE z salonu firmowego do 'centrali' wplaty ida 3 dni robocze.
    0
  • Users Avatars Mini
    Alexander pisze: 2001-10-31 00:48
    O co tyle krzyku ? Mam na swoim numerze uruchomiony DirectDebit w banku czyli polecenie zaplaty i jakos od uruchomienia tej uslugi NIGDY nie mialem zaleglosci. Pozdrawiam. Alex.
    0
  • Users Avatars Mini
    Pinki pisze: 2001-10-31 01:02
    Pluszak nie masz racji płacąc w salonie firmowym kasa jest na koncie najpóźniej na drugi dzień. A co do tej psełdo usługi ma ona działać na zasadzie, że jeżeli przy wystawianiu następnej faktury nie ma wpłaty z poprzedniej to system naliczy automatycznie rozliczenie i 4.10 gr netto. A co za tym idzie klient który spóźni się kilka dni nic na tym nie straci. Tak podobno ma to działać. Więc klienci przeciągający ponad 20-30 dni tylko na tym ucierpią. Myślę że nie jest to takie złe, każdy chce dbać o swoje interesy.
    0
  • Users Avatars Mini
    Pinki pisze: 2001-10-31 01:04
    Ale fakt faktem że zaczynają operatorzy zdzierać na wszystkim co się da.
    0
  • Users Avatars Mini
    dziobek pisze: 2001-10-31 01:52
    kurcze kolejna forma zdarcia na niczym, przeciez nie trzeba nikogo ociazac 4 zlotymi zeby powiedziec ze masz zwloki w platnosciach
    0
  • Users Avatars Mini
    ASQ pisze: 2001-10-31 02:22
    Znow wychodzi polski charakterek.. Ludzie!!! O co wam chodzi??? Na faktorze wyraznie napisany jest termin platnosci i jest to okolo 20 dni od otrzymania faktury. Podpisujac umowe z operatorem zobowiazujecie sie do placenia naleznosci w terminie, a ja tu znow slysze roszczeniowe narzekania niedojrzalych ludzi. ASQ
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2001-10-31 02:51
    Faktycznie, nazwanie tego usługą to przegięcie Akuz, niestety, to nie jest wątpliwe pod względem prawnym - podobnie bank, ktry stwierdza przekroczenie salda/limitu na koncie wystawia dokument, za który liczy sobie całkiem sporo
    0
  • Users Avatars Mini
    mariusz pisze: 2001-10-31 04:09
    To jest szczyt z ich strony,ale tylko niedogodny dla klijentow,bo Plus zarobi na tym krocie,i w zasadzie nie ma nic w tym dziwnego,kazdy chce zarobic jak nawiecej.Co do tej uslugi to uwazam ze ktos od marketingu mial genialny pomysl,bo z jedenej strony ludzie beda placic na czas a z drugiej Plus zarobi bo duzo ludzi sie spozni i juz 4.10netto zasili ich konto.Ja osobiscie zawsze place 7-10 dni po terminie wiec mam automatycznie 4.10 w plecy.A to juz nie cieszy.
    0
  • Users Avatars Mini
    czarek pisze: 2001-10-31 04:36
    no to ladnie zczeki egzekfowac pieniazki.......
    0
  • Users Avatars Mini
    Ewandy pisze: 2001-10-31 09:25
    Dlaczego mnie to ni dotyczy - bo place terminowo rachunki. Dla tego kto nie placi nalezy nawet o 200 % podwyzszyc kare.
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2001-10-31 09:30
    Czesc ludzi placacych male rachunki ktorym jeszcze cos tam dolicza to moga sie wskurwic i juz wiecej nie zaplacic i pojsc do innego operatora! Takie traktowanie klienta jest beznadziejne ze strony i tak beznadziejnego Plusa! Oplata w kasie w salonie firmowym Plusa kosztuje 4 zl i trzeba stac w kilometrowej kolejce, zas na poczcie koszt jest 3,60 za kazde 300 zl wplaty, ale przekaz moze isc do 3 tygodni, a Plus termin wplaty uznaje termin wplyniecia na ich konto! PARANOJA!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    bob_gr pisze: 2001-10-31 09:33
    Ha ha skonczy sie nie palcenie w Plusie, w Idei to takie sms juz dawno przysylaja. Ale oplata za sprawdzenie stamu "rozliczenia to juz przesada", widac ze Plus szuka zyskow gdzie indziej a jego udzialy w rynku spadaja. Ciekawe czy beda cofac oplate jak kots zaplacil na poczcie a poczta przez kilka czy kilkanascie dni nie potrafila przelac kasy?
    0
  • Users Avatars Mini
    Eric pisze: 2001-10-31 10:12
    Uważam, że mocno przegieli. Jak świat światem, za datę zapłaty uważano datę stępla pocztowego (bankowego). Ostatni rachunek zapłaciłem w ostanim dniu. Na fakturze która była wystawiona trzy dni później, mam już wykazaną zaległość. Rozumiem, że po pierwszym stycznia, automatycznie do faktury będę miał doliczone 4,10 zł. Wydaje mi się to niezgodne z prawem. Nigdzie na poczcie nie widziałem informacji co do okresu w jakim dochodzi przelew. To termin płatności ustalany przez Polkomtel powinien uwzględniać czas dojścia przelewu do nich.
    0
  • Users Avatars Mini
    wojta pisze: 2001-10-31 10:59
    po pierwsze: ostatnio placilem w salonie plusa rachunek i nie pobierali oplaty wiec nie wiem skad ten komentarz wczesniej, po drugie: za termin zaplaty zgodnie z prawem uwaza sie wplyw na konto wiec gadanie ze to data stepla pocztowego decyduje jest smieszne - chyba sie komus pomylilo z wyslaniem kartki w konkursie telewizyjnym a to i tez nie zawsze, po trzecie: jest 20 dni na zaplate to bardzo dlugi termin, a jak kogos nie stac to ni kupuje telefonu z abonamentem
    0
  • Users Avatars Mini
    marcin pisze: 2001-10-31 11:01
    Nasze społeczeństwo jest bezbłędne, najlepiej nie płacić wogóle bo po co. Tylko dlaczego w takim razie wszyscy chcą mieć telefony komórkowe. A tak wogóle to może by tak wam wypłacać z opóźnieniem albo pocztą.
    0
  • Users Avatars Mini
    muminek pisze: 2001-10-31 11:19
    Niech lepiej zrobią narodową zbiórkę kasy (coś ala Owsiak). Starają się już z całych sił wyciągnąć z Nas kasę. Ciekaw tylko jestem, kiedy taką samą "innowację" wprowadzą Era i IDEA?
    0
  • Users Avatars Mini
    hubi pisze: 2001-10-31 11:20
    sa plusy i minusy tych rozwiazan, fakt ucierpia rowniez placacy w terminie a tylko raz sie spoznili, mam nadzieje ze decyduje data stepla pocztowego bo jesli nie to bedzie zlodziejstwo pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    muminek pisze: 2001-10-31 11:22
    Do wojta: Piszesz, że masz 20 dni na zapłatę. Ja dostaję fakturę około 3-4 dnia miesiąca (a płatność mam do 6-7). Z tego wynika, że mam jakies 3-4 dni na zapłacenie a nie 20! Owszem, można co miesiąc dzwonić do BOKu ale to nie jest rozwiązanie.Pozatym co ja mogę na to, że przelew do IDEA idzie 3-4 dni, bo bank w którym mają konto nie ma/nie obsługuje Eliksir'a (bankowe sprawy, nie znam się na tym).
    0
  • Users Avatars Mini
    piasek pisze: 2001-10-31 11:25
    A za opóźnienie spowodowane przez poczte kto zapłaci?
    0
  • Users Avatars Mini
    hubert pisze: 2001-10-31 11:30
    piasek: oczywiscie, ze my, bo wplate uznaje sie od daty wplyniecia pieniedzy na konto a nie od daty wplacenia na poczcie. Zreszta ten termin 3 tygodni, w ktorym poczta ma obowiazek przelac pieniadze jest dla mnie jakas PARANOJA!!! NIby jestesmy juz w XXI wieku - Europa, a tu takie manewry jak za Gomulki. Gdzie ja zyje?!?!?
    0
  • Users Avatars Mini
    telefonica pisze: 2001-10-31 11:44
    Ciekawe Ciekawe
    0
  • Users Avatars Mini
    zajcol pisze: 2001-10-31 11:47
    Cudowne jest nazywanie tego uslugą :))))
    0
  • Users Avatars Mini
    bratt pisze: 2001-10-31 11:56
    raczej spóźnialscy tzn. Ci, których rachunek nie dotrze do daty wystawienia następnego rachunku zapłacą te 4 zł. To oznacza około 25 dni na dotarcie rachunku od chwili, kiedy go otrzyma klient, więc nawet poczta zdąży.
    0
  • Users Avatars Mini
    ramzes pisze: 2001-10-31 12:02
    Przeczytałem wszystkie wasze wypowiedzi i z przykrością muszę stwierdzić że niewielu z was ma w ogóle pojęcie o co chodzi...a wdajecie się w straszne wywody i dyskusje. Żeby coś krytykować, trzeba to coś poznać. AVE
    0
  • Users Avatars Mini
    ramzes pisze: 2001-10-31 12:18
    Już wróciłem... Oto kilka odpowiedzi na wasze pytania :) -"monitorowanie stanu rozliczeń" jest usługa sklasyfikowaną przez Urząd Statystyczny jako usługa telekomunikacyjna. -...za moment wpłaty uważa się dzień wpływu należności na rachunek bankowy Polkomtel lub wpłaty należności DO KASY POLKOMTEL !!! -Usługa jest naliczana gdy w momencie wystawiania faktury kolo zalega z rachunkiem - szczerze wydaje mi się to sprawiedlive AVE
    0
  • Users Avatars Mini
    Puzon pisze: 2001-10-31 12:21
    Hmmm...mam pytanie, czy ktos wie, czy to może stac sie podstawa do zerwania z nimi umowy. Mnie np. nie pasuje taka usluga, więc nie chce z niej kożystać. A jest mi ona narzucana. Dla mnie te 4.10 to duzo. I wogole nie rozumiem tego, za co place? Za to, ze komputer u nich w ulamku sekundy wygeneruje zaleglosc? CHORE!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    september pisze: 2001-10-31 12:37
    dobrze ze tak zrobili bo to jest prawe : ( niestety. niepodoba mi sie jedynie nierownosc panujaca pomiedzy operatorem i uzytkownikiem, bo jak ja sie nie wywiaze to on mnie obciazy ale zalozmy ze sms ktorego wyslalem dochodzi po 15 min, kiedy jest juz bezwartosciowy ??/ ..." zle warunki sieci.. .atmosferyczne.. a moze siedzial pan w piwnicy... kaszane wciskaja a tak naprawde powinni byc odpowiedzialni. oj oj co za swiat
    0
  • Users Avatars Mini
    Allen pisze: 2001-10-31 12:52
    a mnie problem nie dotyczy, bo ja zawsze płace w terminie. Pozdrawiam
    0
  • Users Avatars Mini
    196906 pisze: 2001-10-31 13:04
    Wszystko świetnie tylko żeby brali pod uwagę datę stępla pocztowego a nie wpływu.
    0
  • Users Avatars Mini
    ramzes pisze: 2001-10-31 13:04
    wprowadzenie nowej usługi do cennika nie stanowi zmiany w Regulaminie, a tym samym nie może stanowić podstawy do rozwiązania umowy o swiadczenie usług tele...coś tam SORRKI Puzonie...
    0
  • Users Avatars Mini
    Grzesiu pisze: 2001-10-31 13:11
    nie ma się co rozpisywać, głopota, po prostu totalna głupota, ja płace bardzo wysokie rachunki za telefony komórkowe w firmie właśnie w plusie, i nie chciałbym żeby mi gosciu wyskoczył z jakimis 4 zl za to ze 3 dni pozniej wplynela do nich kwota z faktury, niech zaczna robic pozadek od siebie i swoich komputerow, nie chodzi tutaj wcale o te 4 zl co jest gowno, ale o to ze po prostu robia z klientow zlodziei...
    0
  • Users Avatars Mini
    pietja pisze: 2001-10-31 14:30
    Mozna spojrzecz na to z jeszcze jednej strony. Jezeli wplace pieniądze przed terminem, to one wtedy procetuja na koncie operatora, nie na moim.I tak jest ze wszystkimi oplatami.Pozatym z tego co wiem, decyduje data wplaty (niewazne czy na poczcie , banku) , a w jakim czasie one znajda na koncie odbiory to juz nie jest moia sprawa.
    0
  • Users Avatars Mini
    Eric pisze: 2001-10-31 14:36
    Naprawdę nie rozumiem osób popierających tą usługę. Moim zdaniem to naciąganie ludzi na kasę. Mnie osobiście g... obchodzi ile idzie przelew do nich (wszystko zależy gdzie się płaci). Na fakturze chcę mieć realny termin do którego mam dokonać wpłaty i czy to takie dziwne? Czy dla nich to ma stanowić taki problem? Najpierw mocno mi podpadli stałą opłatą za identyfikację numeru przychodzącego, teraz jeszcze to. Chcę płacić rachunki w terminie, dlatego oczekuję od Polkomtela jednoznacznego określenia tego terminu.
    0
  • Users Avatars Mini
    kacper pisze: 2001-10-31 14:39
    zalozmy, ze mam nadplate. Oczywiscie oznacza to, ze nie oplace rachunku w terminie bo i poco. Plus oczywiscie zrobi analize. Ciekaw jestem czy za przedstawienie tych wynikow analizy tez bede musial placic ?
    0
  • Users Avatars Mini
    ramzes pisze: 2001-10-31 15:18
    DO PIETJI Niestety, zgodnie z regulaminem świadczenia usług tele..(który potwierdzasz podpisem w czasie zawierania umowy-czyli zgadzasz się na warunki tam podane) za moment wpłaty uwaza się dzień wpływu należności na rachunek bankowy Polkomtel lub wpłaty należności do kasy Polkomtel Ludzie na takich zasadach działa cały świat !!!
    0
  • Users Avatars Mini
    Lutek pisze: 2001-10-31 15:29
    Przede wszystkim to nie jest prawne bo w momecie podpisywania umowy nie bylo takiego zapisu a poza ty jest cos takiego jak odsetki urzedowe ktore mozna naliczyc ale nie ma arbitralnych kar.....
    0
  • Users Avatars Mini
    kubel pisze: 2001-10-31 15:43
    to jest bez sensu taka ilosc komentarzy, przeciez nikt tego nie czyta kurde pod kazdym newsem po kilkadzesiat ludzie wyluzujcie troche !!!!!! a co do news'a, to mi sie ten pomysl nie podoba, nie wiem jak to bedzie/jest w praktyce wygladac, ale cos mi tu nie gra zgadzam sie z tymi, ktorzy mowia ze nie bylo tego w umowie na poczatku, a w ogole to najlepiej zrobic sobie poleceni zaplaty, albo inne stale zlecenie i wtedy nie ma klopotu, no chyba ze ktos nie zamierze placic
    0
  • Users Avatars Mini
    elemel pisze: 2001-10-31 15:43
    Z tego co zauważyłem to Plus do tej pory bardzo liberalnie traktował klientów. Mi odcinali telefon , gdy uzbierało mi się ze 2-3 przeterminowane rachunki. Szedłem do kasy opłacałem i włączali, nawet kar za to nie naliczali. Ponoc w Erze i Idei nie jest tak rózowo. W sumie Plusowi się nie dziwię, jak większość tak traktowała płacenie rachunków to musieli coś zrobić żeby zdopingować klienta. Ale z tego co słyszałem, jak ktoś opóźni się z parę dni z zapłaceniem to kary nie oberwie, bo będzie ona naliczana z pewnym marginesem opóźnienia. PS no i ani razu w kasie nie naliczyli mi opłaty manipulacyjnej. Tak więc komus z szanownych dyskutantów Plus pomylił się z Erą.
    0
  • Users Avatars Mini
    Amper pisze: 2001-10-31 16:42
    W Erze też tak od razu nie wyłączają telefonu, najpierw zablokują rozmowy wychodzące. Po opłaceniu rachunków bez większych problemów włączą telefon w przeciągu kilku godzin (jak się prześle do nich faksem dowody zapłaty). I Era nie pobiera kasy za ponowne włączenie abonenta. Idea kasuje za to 16 zł, nie wiem jak Plus. Ale chyba nie ma co narzekać na Plusa, a zmobilizuje to do terminowych wpłat. Choć powinna być możliwość odejścia od kasowania 5 zł, w przypadku gdy klient opłaci w terminie, ale na poczcie, a oni przesyłają kilka dni kasę, przesłać potwiedzenia faksem, że jednak zapłacił w terminie.
    0
  • Users Avatars Mini
    EBEM pisze: 2001-10-31 16:44
    nie przegladalem dokladnie komentarzy ale widze straszne oburzenie ze wprowadzona ta oplate, ja naturalnie podchodze do tego ze zrozumieniem, a pamietanie problem oplaty za zaplacenie faktury w salonie Ery? to dopiero jazda a tutaj jedynie "przymuszaja" klienta do terminowych oplat
    0
  • Users Avatars Mini
    power pisze: 2001-10-31 16:44
    Plus był zawsze najgorszy - niech żyje ERA - jest najtaniej. Jestem w Erze i nie mam zamiaru z niej rezygnować. Plus jest drogi np. w Erze za 73zł brutto mam 45min i 10sms a w Plusie za 85zł mam 50min. Co jest tańsze?? zostawiam to bez komentarza!!!!!!!!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    madzer pisze: 2001-10-31 16:46
    I bardzo dobrze robią, w końcu tyle wałów dostali...uczą sie na swych błedach
    0
  • Users Avatars Mini
    maniak pisze: 2001-10-31 17:03
    proponuje obciazac za to poczte za nieterminowe dostarczanie naleznoscie hehehehehe
    0
  • Users Avatars Mini
    ramzes pisze: 2001-10-31 17:10
    Mister Power Proponuję lekturę cenników- - w jakich godzinach są naliczane bezpłatne minuty -do jakich operatorów - jaka jest taryfikacja SHIT!!! czyżby w + co 30 sekund -przez 24 m-ce zapłacisz 1752,00 abonamentu , w + przez 12 m-cy 1020,00 !!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    Arttu pisze: 2001-10-31 18:11
    Ja mam tylko jedno pytanie do tych wszystkich ktozy pisza ze to zlodziejstwo, ze go g...o obchodzi ile ida rachunki itd.. (patrz Qba, Eric itd..) a wiec jesli pracodawca np wplaci wam wyplate na poczcie 01 a wy kase na kato dostanieci np po 3 tygodniach(tyle srednio przelewa poczta) to tez was bedzie to g...o obchodzilo ze ktos obraca wasza kasa przez 3 tygodnie? a pracodawca powie ze on wam wyplate zaplacil prawidlowo! (pokaze stempel pocztowy!!!!!) Hm co wy na to? to przeciez bylo by w porzadku TAK?
    0
  • Users Avatars Mini
    Maras pisze: 2001-10-31 18:11
    Każdy operator wymyśla sobie rózne pierdoły aby wyjść na swoje i olać klienta. IDEA zmieniła regulamin i usunęła z niego wszstkie zwroty świadczące o tym że jest to usługa powszechna - Po to aby nie podlegać Ustawie o Telekomunikacji a co za tym idzie obowiązkom wobec klienta co do jakości usług itp. Teraz swoje 3 grosze (a właściwie 4,10 +22%) dołożył PLUS. OBOWIĄZUJE W TYM KRAJU COŚ CO NAZYWA SIĘ ODSETKAMI USTAWOWYMI. Po to firma utrzymuje działy Księgowości, Windykacji, Opłat - żeby wyliczały abonentowi ile jest winien za zwłokę. Wszelkie inne formy są okradaniem klienta i próbą wyłudzenia dodatkowych pięniędzy.
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2001-10-31 19:19
    Rany, jaka dyskusja zacięta! Wszystkich, którzy piszą, że decyduje data stępla muszę rozczarować - przelew to nie pismo urzędowe (gdzie decyduje data nadania) a spłata długu oddawczego - tu decyduje data wpływu pieniędzy do wierzyciela!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2001-10-31 19:21
    Maras - co do działań idei - zmiana regulaminu jest zabiegiem kosmetycznym, nie decyduje o powszechności bądź nie świadconych przez idee uslug
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2001-10-31 19:27
    Aha, jeszcze jedna uwaga prawna - odsetki (karne, wyższe, a nie ustawowe) to zupełnie coś innego niż dyskutowana opłata, formalnie to nie jest kara, nie jest też wyciąganiem kasy od kogokolwiek - jest to usprawiedliwione działanie operatora, choć może jednak pomysł z odłączeniem tel jest lepszy. Sorry, że łączę info ale ktoś zaraz się oburzy, że jest ich zbyt wiele - stempla nie stępla oczywiście. :)
    0
  • Users Avatars Mini
    opti pisze: 2001-10-31 20:47
    A to jebaki....
    0
  • Users Avatars Mini
    KRFAWY_TOSTER pisze: 2001-10-31 21:00
    oby to bylo opcjonalnie ! a nie ze trzeba dodatkowo bulic 4 zeta w miesiacu !
    0
  • Users Avatars Mini
    KarolS pisze: 2001-10-31 23:12
    ZAstanawiam się jak coś tak okropnego Plus mógł nazwać usługą ??!! Zadzwoniłem więc do Plusa i jakiś pan powiedział mi, że tak zakwalifikował \"to coś\" Urząd Statystyczny. Swoją drogą przecież Plus miał już w swoim cenniku kary za nie zapłacenie rachunku po co więc wprowadza coś kolejnego ? Zastanawiam się też czy nie jest to zmiana warunków umowy i czy w związku z tym nie będzie można jej bezzwłocznie rozwiązać ? Powinien się tym zająć Urząd Regulacji telekomunikacji. Pozdrawiam. P.S. Do redaktorów GSMonline-przydałoby się drodzy państwo gdyby przy takich jak ta wiadomościach umieszczać opinię np. URT czy wprowadzanie takich dziwnych \"usług\", które moim zdaniem usługami nie są, operator nir narusza umowy. pieniądze i klientów obniżając ich koszty woli łasić się na jakieś 5 zł....tak samo jak z SMSami....to żałosne.
    0
  • Users Avatars Mini
    hubert pisze: 2001-10-31 23:41
    A moze bedzie to usluga dobrobowolna? Ot tak, w ramach przymomnienia :)))
    0
  • Users Avatars Mini
    Pluszak pisze: 2001-11-01 02:59
    Donosze P.T. Czytelnikom ze PlusGSM nie bedzie \"aktywowal tej nowej uslugi\" w nastepnym dniu po dniu wymagalnosci wplaty.. nawet po 10 dniach bedzie robic to z trudem...tu nie chodzi o podniesienie miesiecznych oplat o 4-5 zl... Prosze zachowac spokoj. To tak jak z newsami dot wprowadzenia kaucji - wiele halasu o nic bylo . zobaczymy jak bedzie w praktyce...
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2001-11-01 03:24
    Mcbrain, tu chodzi o dość starą zmianę, jej wprowadzenie nie przynosi żadnych skutków prawnych (to raczej zmiana redakcyjna by nie rzucało się w oczy, że to usługa o charakterze powszechnym). Poza tym termin wypowiedzenia umowy z jej tytułu dawno już minął (choć zmiana redakcyjna raczej nie stanowi podstawy wypowiedzenia umowy)
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2001-11-01 03:26
    KarolS, operator nie narusza w ten sposób umowy - pisano już o tym kilkukrotnie na tej stronie!
    0
  • Users Avatars Mini
    Maras pisze: 2001-11-01 12:37
    Graffi zmiana o której mówiłem w regulaminie Ideii miała własnie na celu ominięcie ustawy o telekomunikacji przykładem jest wiele spraw toczących się między kilentami a operatorem w których to Idea stwierdzała że jej usługi nie podlegają Ustawie o Telekomunikacji - Można było jakiś czas temu poczytać o tym międzyinnymi na www.telefon.pl (obszerny artykuł + skany pism wysyłanych do klientów w związku z ich skargami). Na szczescie URT wyjaśnił Ideii że jej usługi nadal mają charakter powszechny podlegają ustawie i żadne zmiany w regulaminie tego nie zmienią. Ale faktem jest że była to zmiana mająca na celu postawienie w lepszej syuacji operatora, czyli defacto zrobienie w konia klienta.
    0
  • Users Avatars Mini
    Maras pisze: 2001-11-01 12:47
    A co do tej opłaty w plusie to nawet w tepsie takich numerów nie robią. Przyslą Ci raz na półroku NOTĘ ODSETKOWĄ (fakturę) z wyszczegółnieniem dat kolejnych wpłat, o ile został przekroczony zapłaty każdego termin każdego rachunku i wartością naliczonych odsetek. Ostatnio taką dostałem i jakoś nie było tam żadnej opłaty za sporzadzenie takiego wyliczenia. w jednym miesiącu miałem 10 dni spóżnienia, w innym 15, gdzieś tam 2 dni. Biorąc pod uwage że opłacam SDI i abonament plus rozmowy to jest to całkiem spory miesięczny rachunek, a odsetek wyszło w sumie 12 pln. I to jest odpowiednia metoda.
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2001-11-01 16:23
    Maras, znam sprawę. Idea tutaj naciąga klientów, jednak uwierz mi - co jest świadczeniem usług powszechnych a co nie (telekomunikacyjnych ofc) to reguluje ustawa a nie rwgulamin operatora! Problem stanowiła niejasna, trudna do interpretacji ustawa, natomiast zmieniony regulamin miał tylko ułatwić idei robienie klientów w balona (stwierdzenie "powszechnych" przestało się rzucać w oczy więc mniej osób wpadło na to by przeczytać tą ustawę - poprzednie określenie było cytatem tytułu ustawy). Jak sam piszesz - zmiana regulaminu nie zmienia ustawy. Z tego powodu zmiana ta była zmianą kosmetyczną, redakcyjną - z prawnego punktu widzenia nie zmieniała sytuacji klienta
    0
  • Users Avatars Mini
    graffi pisze: 2001-11-01 16:25
    Maras, po drugie - taka opłata jest za to dość powszechna w bankach, nie wydaje mi się to naganne, choć oczywiście w jakimś stopniu dokuc\zliwe
    0
  • Users Avatars Mini
    xxxbit pisze: 2001-11-01 16:30
    Plus schodzi na psy i taka jest prawda. W Erze mozewsz sie spoznic z oplata nawet 15 dni i nic ci niedoliczą. Era Rulez!!!!!!
    0
  • Users Avatars Mini
    Pluszak pisze: 2001-11-01 17:07
    juz pisalem ze oplata ta nie bedzie pobierana w Plusie po stwierdzeniu braku wplaty nastepnego dnia po jej wymagalnosci - byc moze bedzie to wlasnie 15-ty dzien? Bedzie to robił automat a jak bedzie ustawiony zobaczymy po uruchomieniu tej 'uslugi' czyli po 01.01.2002. Ktoś chetny na testy? :-P
    0
  • Users Avatars Mini
    dziobek pisze: 2001-11-01 20:10
    xxxbit: nie schodzi na psy tylko wyludza a to roznica, po prostu chca zarobic tez na tych co niezawinili np: zgubili fakture, mam jeszce niezaplacona fakture za 09.2001 w erze i powiadomili o tym smsem, a ze nie dolicza to prawda, i sie z tego ciesze bo fakture faktycznie wcielo...
    0
  • Users Avatars Mini
    Nordek pisze: 2001-11-01 20:58
    chca sciagnac od ludzi kase... czemu sie dziwic.... kraj coraz biedniejszy....
    0
  • Users Avatars Mini
    majonez pisze: 2001-11-01 21:54
    ***ale w ERZE jest naliczona opłata przy wysyłce ostatecznego wezwania do zapłaty, czy jak to się tam nazywa, w kwocie ponad 3pln chyba netto( tj. opłata za wysłanie tegoż wezwania). W PLUSIE tego nie ma.***
    0
  • Users Avatars Mini
    majonez pisze: 2001-11-01 21:58
    ludzie, płaćcie rachunki tylko w bankach - przelew do max. 4-5 dni, a na poczcie nawet do 14 dni.
    0
  • Users Avatars Mini
    dupadupa pisze: 2001-11-02 12:13
    ludzie, nie płaćcie na poczcie... z mBanku przelew idzie: 1. za darmo. 2. zdefiniowany np. w dniu otrzymania faktury na "dwa tygodnie do przodu" jest gwarantowany (przez system rozlicen Elixir), że będzie u odbiorcy tego samego dnia, najpóźniej drugą sesją :) ani opóźnienia, ani opłat, ani latania z pieniążkami do okienka... czysty zysk :-) ps. nie pracuję w mBanku, ale mam tam konto i baaardzo je sobie chwalę ;)
    0
  • Users Avatars Mini
    artjaw pisze: 2002-04-20 14:34
    masz babo placek
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: