Avaya stworzyła sieć dla FIFA

Newsy
Żródło: Avaya
Opinie: 8

Po raz pierwszy podczas tegorocznego Mundialu zastosowano jedną sieć do przesyłania danych statystycznych dotyczących meczów oraz informacji niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania ważnych baz danych, takich jak witryna http://fifaworldcup.com oraz system graficzny i sprawozdawczy na potrzeby telewizji. Poprzednio stacje telewizyjne zmuszone były korzystać w swej pracy z sieci firm niezależnych, zamiast polegać wyłącznie na własnej sieci. FIFA zwróciła się do firmy Avaya, aby zaprojektowała, stworzyła i obsłużyła sieć o rozmiarach i stopniu złożoności, jakich jeszcze nie zastosowano podczas wydarzenia sportowego rangi Mistrzostw Świata.

W sieci - wykorzystywanej do obsługi najważniejszych zadań, takich jak akredytacja, zarządzanie logistyczne dla 32 drużyn, statystyki meczów oraz informacje dla witryny http://fifaworldcup.com i stacji TV - zanotowano największy poziom natężenia ruchu w całej historii Piłkarskich Mistrzostw Świata.
Między 31 maja i 30 czerwca przez sieć przesłano 12,03 terabajta danych, co stanowi ilość danych równą ponad połowie materiałów drukowanych zgromadzonych w Bibliotece Kongresu USA.
"Jako lider w dziedzinie technologii integracyjnej, firma Avaya zademonstrowała całemu światu na najbardziej spektakularnej platformie, jak niezawodna i bezpieczna jest stosowana przez nas technologia oraz nasze umiejętności zarządzania projektami o takiej skali i takim stopniu złożoności" - powiedział Don Peterson, prezes zarządu firmy Avaya. "FIFA, Avaya i integratorzy pracowali wspólnie, aby Mistrzostwa Świata zgromadziły łącznie około 40 miliardów telewidzów. To niezwykle pasjonujące, gdy można sobie wyobrażać, w jaki sposób technologia firmy Avaya może także zostać wykorzystana do przekształcania firm na całym świecie."
Podczas Mistrzostw FIFA po raz pierwszy powierzyła realizację swoich najważniejszych działań "sieci zintegrowanej", w której zarówno rozmowy telefoniczne, jak i dane są przesyłane w ramach jednej infrastruktury. Każdego dnia rozgrywek w sieci miało miejsce średnio 100 000 połączeń telefonicznych zrealizowanych w technologii IP (Internet Protocol), a w ciągu 31 dni Mundialu zrealizowano łącznie około 3,2 miliona połączeń IP i połączeń analogowych. Podczas turnieju sieci telefoniczne, komputerowe i bezprzewodowe działały z 99,999% dostępnością.
Innym ważnym osiągnięciem FIFA było zastosowanie po raz pierwszy telefonii IP, co pozwoliło na przekierowywanie połączeń telefonicznych z różnych miejsc w Japonii za pośrednictwem prywatnej sieci komputerowej FIFA, zamiast publicznej sieci telefonicznej. Spowodowało to zmniejszenie opłat telefonicznych ponoszonych przez FIFA oraz kosztów obsługi sieci o setki tysięcy dolarów, uprościło administrowanie siecią oraz pozwoliło ludziom pracować bardziej elastycznie. Przykładowo pracownicy firmy Avaya z odpowiednim oprogramowaniem Avaya IP Softphone zainstalowanym na laptopach używali swoich komputerów do realizacji połączeń i jednoczesnego odbierania poczty e-mail, nie ponosząc wysokich kosztów rozmów zamiejscowych łączonych przez hotel.

Sieć telekomunikacyjna Piłkarskich Mistrzostw Świata 2002 była największą zbudowaną do tej pory siecią dla imprezy sportowej. Sieć łącząca 20 stadionów w dwóch krajach, międzynarodowe centra medialne (International Media Centre, IMC) w Seulu i Jokohamie oraz stanowiące siedzibę FIFA hotele w Seulu i Tokio, została zbudowana przez firmę Avaya i jej partnerów w ciągu zaledwie 4 miesięcy. Zazwyczaj budowa sieci o takich rozmiarach trwa 12 miesięcy. Nad projektem Piłkarskich Mistrzostw Świata pracowało ponad 250 pracowników firmy Avaya z biur znajdujących się na pięciu kontynentach i w 18 krajach, a także lokalni partnerzy firmy w Korei i Japonii.

Avaya rozwinęła ponad 5000 km okablowania strukturalnego SYSTIMAX(r) na stadionach i w międzynarodowych centrach medialnych. To tyle samo, ile wynosi długość 47 000 boisk piłkarskich, i wystarczająco dużo, aby pokonać Ocean Atlantycki.

Sieć ta jest uważana za najszybszą i najwydajniejszą ze zbudowanych do tej pory na potrzeby imprezy sportowej. Dostępność połączeń głosowych, komputerowych i bezprzewodowych wyniosła 99,999% całego czasu.

W ciągu jednego dnia w sieci odbywał się większy ruch, niż podczas jakichkolwiek wcześniejszych Piłkarskich Mistrzostw Świata. Największe natężenie zanotowano w ciągu dwóch dni drugiej rundy finałów, w której wzięło udział 16 drużyn. 15 czerwca (mecze Niemcy-Paragwaj, Dania-Anglia) przesłano 550 gigabajtów, a 16 czerwca (Szwecja-Senegal, Hiszpania-Irlandia) - 506 gigabajtów. W tych dniach ilość danych przesyłanych w sieci była pięć razy większa, niż natężenie ruchu w sieci typowego przedsiębiorstwa z listy 500 największych firm czasopisma Fortune.

Były to pierwsze Mistrzostwa, podczas których udostępniono szybki bezprzewodowy Internet ponad 500 przedstawicielom FIFA, dziennikarzom i fotografom. Dzięki zastosowaniu technologii bezprzewodowych sieci lokalnych LAN firmy Avaya agencje informacyjne otrzymywały zdjęcia w rekordowo krótkim czasie. Zainstalowane w przenośnych komputerach bezprzewodowe karty z bezpiecznym szyfrowaniem 128-bitowym umożliwiały wysyłanie pocztą elektroniczną zdjęcia z boiska do agencji z szybkością 30 razy większą niż w przypadku zwykłych komutowanych połączeń internetowych.

Po raz pierwszy podczas turnieju FIFA wykorzystano możliwość zdalnego monitorowania setek przełączników, routerów i innych urządzeń przez inżynierów znajdujących się na innym kontynencie.

Oprócz monitorowania na miejscu w Seulu i w Tokio, inżynierowie firmy Avaya w Singapurze, Dallas, Denver i w St. Petersburg na Florydzie zapewniali pomoc "po godzinach", nieprzerwanie monitorując sieć w poszukiwaniu wszelkich oznak błędów. 97,8% wywołanych alarmów wykryto i rozwiązano zdalnie w firmie Avaya, bez konieczności wysyłania technika serwisu.

Każdego dnia witrynę FIFAworldcup.com odwiedzało trzy razy więcej internautów, niż wynosiła łączna liczba odwiedzających oficjalną witrynę Mistrzostw we Francji w 1998 roku. Łącznie witrynę FIFAworldcup.com odwiedziło 1,75 miliarda internautów. Czterdziestu autorów witryny FIFAworldcup.com mogło polegać na informacjach o meczach dostarczanych przez sieć Avaya, dzięki czemu witryna stała się jedną z najpopularniejszych witryn sportowych.

Za pomocą sieci komputerowej firmy Avaya akredytowano ponad 160 000 osób. To więcej niż podczas jakichkolwiek wcześniejszych Piłkarskich Mistrzostw Świata i wystarczająco dużo, aby dwa razy zapełnić trybuny stadionu w Jokohamie.

"Nie ma wątpliwości, że był to najtrudniejszy i najbardziej skomplikowany projekt informatyczny dla Piłkarskich Mistrzostw Świata, z jakim kiedykolwiek mieliśmy do czynienia. Firma Avaya stanęła do wyścigu i w ciągu kilku krótkich miesięcy zbudowała międzynarodowy zespół oraz bezpieczną, niezawodną i wysokiej jakości sieć, która przewyższyła moje oczekiwania" - powiedział Gerard Gouillou, szef działu IT w FIFA. "Jestem przekonany, że zintegrowane sieci telekomunikacyjne oraz technologie bezprzewodowe stanowią przyszłość piłkarskich Mistrzostw Świata FIFA. Oprócz oczywistych korzyści finansowych, jednolita sieć ułatwiła nam w efektywny, niezawodny i konsekwentny sposób bezproblemową komunikację z wieloma miejscami."

Co dalej z sieciami FIFA

W ciągu 48 godzin od wręczenie trofeum drużynie Brazylii, cały sprzęt sieciowy został usunięty ze wszystkich 20 stadionów. Setki serwerów, przełączników, routerów i innych urządzeń zostały złożone w centralnych magazynach w Seulu i Tokyo. Część tego sprzętu zostanie wykorzystana w przyszłym roku podczas Piłkarskich Mistrzostw Świata Kobiet 2003, które odbędą się na 5 stadionach w południowych Chinach.

Pozostały sprzęt zostanie użyty w centrach konferencyjnych klientów firmy Avaya. Współpracujący z protokołem IP serwer komunikacyjny klasy korporacyjnej (Enterprise Class Communications) DEFINITY(r) zostanie zainstalowany w nowej siedzibie niemieckiego Lokalnego Komitetu Organizacyjnego (Local Organising Committee, LOC) we Frankfurcie, gdzie będzie stanowił szkielet systemu obsługi połączeń i systemu telekomunikacyjnego.
Avaya prowadzi zaawansowane prace projektowe dla 12 stadionów Piłkarskich Mistrzostw Świata 2006 roku w Niemczech i blisko współpracuje z niemieckim Lokalnym Komitetem Organizacyjnym oraz z właścicielami stadionów. Podczas Mistrzostw 2006 zostanie przedstawiona najnowocześniejsza zintegrowana sieć telekomunikacyjna, w której telefonia IP będzie de facto standardem. Sieć ta stanowi idealną platformę dla demonstracji oprogramowania do zarządzania kontaktami z klientami (CRM), technologii centrów kontaktowych oraz aplikacji komunikacyjnych firmy Avaya.
"Zdobyte doświadczenie, daje nam nie tylko dobrą pozycję w Mistrzostwach 2003 i 2006, ale również ogromną przewagę podczas ubiegania się o zlecenia na budowę innych systemów telekomunikacyjnych przeznaczonych do obsługi wydarzeń sportowych i imprez" - powiedział Paul Myer, wiceprezes ds. marketingu odpowiedzialny za projekt Mistrzostw Świata w firmie Avaya. "Sukces zależy nie tylko od posiadania najlepszej technologii. Trzeba jeszcze dysponować wiedzą i zespołem pracowników, który sprawi, że wszystko będzie działało. Największą radość sprawia nam fakt, że uwaga całego świata była skoncentrowana na piłce nożnej, a nie na wspierającej imprezę sieci. Doskonała komunikacja musiała być zapewniona, a niepowodzenie nie wchodziło w grę."

O Avaya

Avaya, z siedzibą w Basking Ridge w stanie New Jersey, jest wiodącym światowym dostawcą rozwiązań i usług komunikacyjnych, dzięki którym firmy, agencje rządowe oraz inne instytucje - w tym ponad 90% przedsiębiorstw z listy FORTUNE 500(r) - mogą dążyć do doskonałości w gospodarce zorientowanej na klienta. Avaya oferuje rozwiązania w dziedzinie zarządzania relacjami z klientami (Customer Relationship Management), zunifikowanych rozwiązań komunikacyjnych (Unified Communication Solutions), rozwiązań dla dostawców usług (Service Provider Solutions), wielofunkcyjnej infrastruktury sieciowej (MultiService Networking Infrastructure) oraz konwergentnych sieci przesyłania głosu i danych (Converged Voice and Data Networks) - w tym bezkonkurencyjne rozwiązanie internetowe dla przedsiębiorstw Enterprise-Class IP Solutions (ECLIPS) - wszystkie wspierane przez Avaya Services i Avaya Labs. Avaya jest światowym liderem w dziedzinie zunifikowanej transmisji komunikatów, systemów przesyłania komunikatów, call centers oraz systemów okablowania strukturalnego.
W Stanach Zjednoczonych Avaya jest liderem w zakresie systemów i usług komunikacji głosowej. Avaya jest oficjalnym sponsorem Mistrzostw Świata w piłce nożnej w 2002 r., Mistrzostw Świata kobiet w piłce nożnej w 2003r. oraz Mistrzostw Świata w piłce nożnej w 2006 r.

Opinie:

Opinie archiwalne (8):

Komentuj

Komentarze / 8

Dodaj komentarz
  • Users Avatars Mini
    adamza pisze: 2002-07-15 13:21
    Nie czytałem.
    0
  • Users Avatars Mini
    Kan pisze: 2002-07-15 13:23
    A wydawało sie że Mundial,to tylko pilka nożna.:)
    0
  • Users Avatars Mini
    WojtekX pisze: 2002-07-15 14:18
    Też chce taką sieć!! :-)))
    0
  • Users Avatars Mini
    jarpol pisze: 2002-07-15 17:19
    Fuh jaki tasiemiec! Czy nie prościej byłoby napisać w skrócie o co chodzi, a nie wklejac taki koszmarek w newsa? Newsy ex definitione powinny byc krótkie...
    0
  • Users Avatars Mini
    mr.bond pisze: 2002-07-15 17:43
    Przeciez o tym bylo glosno juz PRZED mistrzostwami (lacznie z calymi schematami zbudowanej sieci itd.). Troche pozno ten news, co?
    0
  • Users Avatars Mini
    mr.bond pisze: 2002-07-15 17:43
    jarpol: prosciej byloby wrecz odniesc sie do opublikowanych juz artykulow.
    0
  • Users Avatars Mini
    Qba pisze: 2002-07-16 09:39
    Mozna by zrobic cos innego z tymi pieniedzmi wydanymi na to, a napewno byly spore! Najwiecej skarg bylo na sedziowanie, a najciekawsza propozycja bylo korzystaenie przez sedziow z powtorek na video! Moze to zostanie wprowadzone z 4 lata w Niemczech, bo znow bedzie jedna wielka popylina sedziowska!
    0
  • Users Avatars Mini
    Albi pisze: 2002-07-16 13:40
    ladnie w 48 h wszystko zwineli. Musialo tego byc mnostwo. I pewnie spora czesc trafila na smietnik. Ale maja doswiadczenie :))).
    0

Rekomendowane:

Akcje partnerskie: